לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


לא כאן בבקשה

כינוי: 

בת: 34

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012


סבתא היקרה,

מעולם לא חשבתי שיבוא יום ואני אספיד אותך, ואני בטוחה שברוב צניעותך גם לא היית רוצה בזה. אבל מאישה כל כך מיוחדת חייבים להיפרד, עם כל הקושי שבדבר.

כולם יוכלו להעיד שהיית אישה יוצאת דופן- ניחנת ביופי, טוב לב, חוש הומור, חוכמה ומוח חריף ביותר. "אשת חיל מי ימצא"- כך אומר הפסוק, ואין ספק שלך הוא מתאים בדיוק. אישה אחת ומה רבות בה הדמויות.

 

מאז ומתמיד ניחנת בטביעת עין חדה ואינטואיציה חזקה לגבי טיבם של אנשים. רחשת כבוד והערכה לבעלי ערכים של יושרה, צניעות, אהבת המשפחה, אהבת הארץ ואהבת הזולת מכל המגזרים והעדות. ובזת לשקרנים, צבועים, אנשים חסרי כבוד ודרך ארץ, ולא התביישת לומר זאת בקול רם.

בזכות כל התכונות הנפלאות האלו צברת לך הון אנושי שלא יסולא בפז של קרובים ומכרים שאהבו אותך ולעולם לא ישכחו אותך. שלא לדבר עלינו, נכדייך, שהיית בשבילנו אמא, אבא, סבתא מפנקת ומורה לחיים. אני, שגדלתי ללא אמא, בכל יום אחרי בית ספר הייתי מגיעה אלייך לשולחן מוכן ומלא במטעמים, וכמובן פרוסות לחם שהיית חותכת לי לקוביות קטנות, כי אחרת "איך הילדה תאכל?" הסברת לי שלחם הוא מרכיב מאד חשוב במוח, וככל שאני אוכל יותר אני אהיה יותר חכמה.

לויות אותי מאז היותי פעוטה עד לשנותיי המוקדמות בצבא, ותמיד דאגת להזכיר לי שכל הצלחה שלי היא גם הצלחה שלך.

 

אחרי שנים שהתעוררת כל בוקר עם שחר ליום עמוס בעבודה ובבישולים, ענן שחור וכבד החל לרחף מעל חייך. ואת, כמו כל דבר אחר שעשית, נלחמת עד הרגע האחרון כמו לוחמת אמיתית.

החיים לא הוגנים, זאת כבר למדנו, אבל אולי בעצם הם כן הוגנים כי אחרי הכל היו לנו שנים יפות איתך בטרם התרחקת מאיתנו. ימים שמלאים באהבה אינסופית וזכרונות מדהימים, ששום מחלה אכזרית לא תוכל למחוק.

מעולם לא פחדת מכלום, גם לא מהמוות.

אם יש דבר שמנחם אותי כעת, הוא שתסתכלי עליי מלמעלה ותתגאי בי, שאני מיישמת את מה שלימדת אותי- להתלבש יפה בכל פעם שאני יוצאת החוצה, כי אסור שאנשים יחשבו שאני שלומפרית, וגם כי זה עושה מצב רוח טוב. לאכול כמו שצריך כי אני נראית כמו רבע עוף, ולסדר את המיטה בכל פעם שאני יוצאת ממנה.

לימדת אותי לאהוב, לסלוח ולהאמין בעצמי. אני מאחלת לילדיי סבתא שתהיה חצי ממה שהיית בשבילי, ומקווה להיות למשפחתי חלק פעוט ממה שהיית.

 

כל הדרכים שבהן הלכתי מאז ילדותי תמיד הובילו אלייך. את היית הצפון שלי, מזרח ומערב, יום החול שלי, ימי החג, אביב וסתיו, היית השיר, הירח, וכל כוכב אשר ראיתי. חשבתי שתישארי לנצח, וטעיתי.

 

סלחי לי אם ציערתי אותך לא מעט פעמים. כעת שהגעת למנוחה ונחלה אינסופית, אל תדאגי- את חקוקה היטב בלבי ואסיים בציטוט מתוך השיר "אימי" של יעקב כהן: "ואיכה תודה לך נפשי על כל אשר קיבלתי ממך ולמדתי מפיך, אם לא כי אשאף להיות ראוי לעמוד בפנייך בכל עת אשר אשא עיניי אלייך באשר אהיה".

 

נפלה בחלקי זכות להיות נכדתך, רבקה בכר.

תהא נשמתך ומורשתך צרורות בצרור החיים.

 

נכתב על ידי , 18/7/2012 02:15  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: נוער נוער נוער , מגיל 14 עד 18 , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLuei אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Luei ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)