לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איזור הדימדומים

מי שאחזה בפנטזיה ואיבדה אותה לא מוותרת על החיפוש לאהוב ולאהבה.אז הייתה לי התגשמות לא שלמות אך התגשמות שהרי את הפנטזיה יש להתאים למציאות ...כן אני כדור של רגישות.פרחים וצפרים שירים בחרוזים זה לא בכוכבים.זה כאן בין הדמדומים לא בין המתים ולא ממש בין החיים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

מכתב נוסף לאימא ..


מכתב שנכתב והוקרא לאימא אפריל 2013


אימא יקרה שלי!


לא שוכחת אותך אף פעם


תמיד נושאת אותך איתי בכל מה שאני חושבת ועושה


אני שומעת את קולך


כשאני עומדת במטבח להוציא צלחת ממדף עליון


אני שומעת אותך .."אומרת בשתי ידיים!.."


אז אני לוקחת סולם קטן כן לא מתעצלת כי


אני שומע אותך אומרת לי .."יו ליב דיינגרסלי "


כשאני מכינה ארוחה אני שומעת אותך אומרת לי


"היי וואטס קוגינג גוד לוקינג?"..


כשאני עסוקה מאוד במשהו בבית או בגינה


אני שומעת אותך אומרת .."או יו אר וורי ביזי טודיי"


כשאני מנקה משטח ולא בא לי לשפשף


אני שומעת אותך אומרת לי להפעיל כוח ולקרצף


כן כמוך כשאני מכינה תבשיל


אני מנקה תוך כדי הכנה ולסוף את כל הבלאגן לא משאירה


ולא כמו אילו שאחרי הארוחה מחכה להם לאסוף הכל וכילים בערימה ..


ולפני שיושבים לאכול המטבח לרוב כבר מסודר


את אימא היית לי מורה לכל נושא


מתברר שכל דבר ביומיום אני למדתי ממך


גם אים לא יצא לי לעשות בעבר


הרי יצא לי לראות אותך עושה


נשאר לי בזכרון ושולפת רעיון


כן רפי אומר לי


כשאני בדילמה


"מה אימא שלך כעת הייתה אומרת?"


אמנם עצובה העובדה שאין לי למי להעביר את הידע


אך דבר לא הלך לאיבוד ודבר לא היה לשווא


את אימא היית עבורי מרפאה בחסד


בזכותך מעולם לא נזקקתי ממש לרופא


את ידעת בכל מצב מה  הדבר הכי נכון עבורי


ובלעדייך אני דיי אבודה


אני מתגעגעת אילייך  כל כך שאין מילים לתאר


את קוראת לי בחלומותיי כל הזמן


ואני רצה לכיוון קולך החלש  לחפש אותך ולהרגיע המצוקה


אני מחוברת אלייך בקשר מיוחד ותמיד לך זקוקה


מחכה להזדמנות שאוכל לחבק אותך חזק


אני תמיד אזכור את כל היופי והטוב שהענקת לי


את כל הצחוקים


את מלאכת היד


האוכל הפיקנטי


החתולים שתמיד היו לנו


כל אותן חוויות שרק את ואני עברנו בכאב ובכייף


התוכים ,האווזות ,הברווזות,העורב ,וכמובן את כולו לב ..


 


אני מודה לך על שעודדת אותי


ואיפשרת לי לחוות את כל אותן החוויות


מלבד אהבתך אימא יקרה


זו האהבה היחידה שהייתה לי שלגמרי ללא תנאים


האביב בהולנד עדיין לא הגיע


מעונן לרוב ועדיין דיי קר


חמישים שנה לא היה קר ככה בעונה הזו


בפסח היה עדיין שלג


לו היית לידי הייתי שמה לך פקעת יקינטון 


שתראי את השרשים בזכוכית שקופה


תנגיד אה ..איזה  ריח נפלא


מכינה את הגינה לאביב


כל שנה זורעת אפונה ריחנית לכבודך


השבוע חל אחד באפריל


זהו התאריך שעברתי איתך לבית חדש


עשרה ימי גשם רצופים


ותקופה ארוכה ללא


חשמל ומים חמים


בכל זאת הסתדרנו


היית מתבדחת איתי שאדליק ת..טלוויזיה


הכנת לי ביצה מטוגנת יצא לך "מקושקשת "


לקח לך חצי שעה על פתיליה


נראה לי כמעט כמו הביצה עוד בקליפתה..


תתפלאי אימא שמאז אני הכי אוהבת מקושקשת


אז כנראה טוב יצא מאותה תקופה


למזלינו היית מצחיקה!


אז אני מחכה לימים חמימים  ואחשוב עלייך כרגיל שאהיה בגינה


בתור ילדה שהיית אורזת אותי לנסוע  בלעדייך


עוד לפני שהגעתי רציתי בחזרה..


בתור נערה ובוגרת ,כשהייתי מתקשרת אילייך  מחוץ לארץ היינו שתינו בוכות


אימא אני כותבת לך ובוכה


אז דבר לא השתנה..


 


מחכה להזדמנות שאוכל לקבל ממך ליטוף


שולחת לך המון נשיקות , מהסוג שהיית מעירה אותי איתן..


מצרפת לך ליטופים עדינים מהסוג שהיית מרגיעה אותי לפני שינה איתן..


זוכרת אייך שתינו יחד על נדנדת קש קטנה


היית מפזמת לי שירים כדי שארדם


אך אני לא רציתי להרדם כדי לא להפסיד אותך מפזמת ..


אוהבת אותך תמיד מאוד מאוד


מחבקת מרחוק עד שיצא לנו להתחבק מקרוב


ממני הקטנה


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

נכתב על ידי , 7/3/2014 22:21  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב לאימא


מכתב שהקריאו ממני לאימא שלי .. בשנת 2012


 


אימא יקרה !


מצטערת שאין לי דרך קבועה להעביר לך מכתבים


אחרי בקורי האחרון ארגנתי עים חנה  החמודה מבית ספר לאחיות


כתבתי לה והיא הקריאה לך


היא מאוד עסוקה הייתה ולא נעים היה לי לנדנד לה..


התכתבתי גם עים חנה ויפה מהספרייה מזל  משמיים שיש לי אותן


ויפה שלנו רצתה לשמח אותי 


אז באה לברך אותך ליום הולדתך 


בוודאי שאין תחליף למכתב קבוע


אך אימא את הרי יודעת שאני לא יכולה לכתוב לך


את הרי יודעת תמיד שדברנו בטלפון ממרחק אז בכינו


אני כרגע גם כותבת ובוכה..


אני הייתי רוצה להיות כל יום איתך ולצידך


אין יום אחד שאני לא חושבת עלייך


אני שומעת את קולך מלווה אותי


אני משוחחת איתך שיחות דימיוניות


אני משתעשעת איתך משחקי מילים ביידיש ובאנגלית


אני צוחקת כשאני עושה בטעות שטות


בדיוק כפי שהיינו יחד טועות  ומצחוק  מתפוצצות ..


אני  זוכרת  בכל מצב מה את היית אומרת


אייך לי היית מייעצת לי להתמודד


אני חושבת לעצמי  אייך היית מגיבה ומה אני הייתי עונה


את צדקת בהרבה דברים כן.. הייתה לך תחושת בטן נכונה.


 


אני הכל ממש למדתי ממך


אני משקה את הגינה ובסוף עונה לך


"כן אימא גלגלתי את הצינור.."


אני בלאבוסטה שהיית יכולה להיות גאה בי


למדתי ממך אייך לבשל מטעמים


בישול זו אומנות מהלב והמינון הנכון זה הסוד


למדתי ממך אייך צריך הכל שיהיה


אני לא פדנטית כמוך אימא


חשוב לי שיהיה מעוצב יפה בבית ובגינה


שילוב צבעים ובדים 


שיהיה שמח חמים ונעים..


אני מודה לך על כל שלימדת אותי


אני גאה במי שאני


בזכותך למדתי לאהוב מכל הלב


דאגת תמיד שיהיו לי חיות מחמד


שסיפקו 


אהבה ללא תנאים


הפתעות ורגעים נפלאים


וזה הכי חסר לי כעת


אל דאגה .. רפי מיישר אחרי את הכביסה התלוייה


במשך חיי יצא לי לשמוע כל מיני טיפים שמסייעים לי


אך אין אדם בעולם שלמדתי ממנו כל כך הרבה כמו ממך אימא


כשאני נשאלת ממי למדת ככה לעשות?


תשובה שלי .. אימא


כשאני בבעיה


שואלת אני את עצמי


"מה אימא הייתה מייעצת לי לעשות ברגע שכזה?.."


לו הייתה לי אפשרות לחיות לידך הייתי מבקרת אותך כל הזמן


שלרגע לא תשבי שלא כך הייתי רוצה


החיים הביאו אותי שאין לי ברירה ואני במלחמת קיום  מאוד לא קלה


את אימא עבורי דוגמא לאדם שלא מוותר


ועל כך את ראויה להערצה


חבל לי שלא רשמתי את כל הסיפורים שספרת לי במשך השנים


מה שחשוב הוא שאני את העיקר זוכרת


לי החיים קשים כל כך


את עודדת אותי לא להשבר כשאני חסרת כוחות , ללא תקווה מיואשת


כשכולם אותי איכזבו


את הלביאה


שמעולם אכזר הגנת עלי העדינה הרגישה


כל יום אני שואלת את האל


אייך אני ללא סיוע ממך אמורה  להמשיך?


לימדת אותי הכל אך לא לימדת אותי אייך להפרד..


מתגעגעת אלייך מאוד מאוד


אבא אמר לי שיסייע לי לבקר אותך וכבר שמחתי ..אך למחרת הוא ביטל


נתפלל שיהיו בשורות טובות


היי חזקה בשבילי


כי מילים זה יפה


אך הכי חשוב לי לקבל ממך חיבוק..


אימא


תתפללי תבקשי שאוכל לבוא לבקרך במהרה


ממני

המשינקה שלך


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

נכתב על ידי , 7/3/2014 18:19  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בת: 61

ICQ: 342152375  




4,141
הבלוג משוייך לקטגוריות: 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפי טנגו אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פי טנגו ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)