בן של מישהו שעובד איתי (בש"מ) עכשיו בכיתה ד', ואתמול למדו אותם בשיעור להבדיל בין חי, צומח, ודומם. המורה המלומדה אף הגדילה לעשות ונתנה להם סימנים - האם זה מתרבה? האם זה נושם? הם זה זז? האם זה גדל? וכך, מצויידים בכלים הראויים בחנה אותם המורה בשלל פריטים, ההצלחה היתה גדולה, עד ששאלה על "אש". רובם טענו כי היא דומם, אך בש"מ טען במפגיע כי אש היא חי. הכיצד? (תהתה המורה) זה ברור, השיב בש"מ בלי להתבלבל, היא זזה - כי הרי ידוע שהלהבה מרצדת, היא נושמת - שהרי ידוע שבלי חמצן האש נכבית {יפה לילד בכיתה ד' לדעתי}, היא גדלה - כי הרי אני יכול להבעיר אש מניצוץ, או מגפרור קטן, והיא מתרבה - שהרי מלהבה קטנה יכולות להתלקח שריפות רבות.
במקום לעודד את יצירתיותו של בש"מ, המורה (הטיפוסית לצערי) מיד החמיצה פנים ונזפה בו כי "זה ממש לא בסדר, שאתה ככה מתבדח על חומר הלימוד, וילדים בכיתה יכולים לא להבין שאתה מתבדח והם יכתבו את התשובה הלא נכונה במבחן!"