לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רחבאל - מיומנו של פינגווין מחמד


קורותיו של פינגווין מחמד באזור נטול פינגווינים
כינוי:  רחבאל

בן: 21





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2003

מה עושה פינגווין ביום כיפור


פינגווינים מאד אוהבים מילים. עובדה, לכבוד היומולדת  של קטי, שחל בתשעה עשר באוגוסט  ב ד י ו ק, פנחס קנה לה מילון ואגרון אנגליים, שעליהם מצוייר פינגווין אמיץ. אמנם זה פינגווין מעט מופשט, אבל אין לטעות בו. גם על הכריכה כתוב, באנגלית - פינגווין.
 
אתמול, בזמן שפנחס היה בבית אחר בכלל לכבוד יום כיפור (שבו, הבנתי הכבישים נסגרים ע"י אלפי ילדים. ילדים על אופניים שנוסעים נגד הכיוון מאד מאד לא אוהבים אוטובוסים נהוגים בפינגווינים, מסתבר), אני חיפשתי לו במגירות ובמדפים. אני יודע, הייתי צריך לעשות את זה כבר מזמן, אבל רק אתמול הגעתי לזה.
 
במגירות לא מצאתי שום דבר מעניין. במגירה של המטבח היתה מפה של פרה. מין לוח עץ קטן ועליו פרה מחולקת למספרים. חיפשתי בפניקה עוד אחד כזה, עם פינגווין, אבל למרבה המזל לא מצאתי. במגירה אחרת מצאתי כמות לא מבוטלת של מכתבים שפנחס קיבל מכל מיני בנות בעברו. חוץ מזה לא היה שום דבר מעניין באף מגירה.
 
ואז הגעתי למדפים. ספרים, ספרים, עוד כמה ספרים, עוד ספרים, המון ספרי ילדים יש שמה. קופיקו, צ'יפופו, החמישיה המפורסמת, השביעיה הסודית, ואפילו - כן כן, בעט אלון בעט! בחדר אחר מצאתי ספר גינון פעוט, כמות נכבדה של תנ"כים ומילון! סגול!
 
לקחתי את המילון, שמתי אותו על השטיח והתחלתי לקרוא בו בעיון נוקדני של ממש. במהרה הסתבר שלי שזה לא מילון רגיל. קודם כל, הוא היה סגול לגמרי. כל חמשת הכרכים שלו - סגולים. מילון סגול זה תמיד סימן טוב (וסגולה לאריכות ימים, הא הא. פנחס אוהב הומור כזה, אני דווקא לא, אבל לזכרו השארתי את זה פה). יש בו המון המון מילים, כמו למשל "עוף" ו-"אכיניציאה". זה לא הכל!
 
היו בו גם פתקיות! כן! עם מילים חדשות לגמרי! זיהיתי את כתב היד של קטי, כמובן, שכבר מזמן חשדתי בה שהיא מתגנבת בלילה הביתה ועושה מעשים לא מנומסים. פעם פנחס חשד בה, אבל היא הכחישה מכל וכל, וכמובן האשימה אותי. אני לא ידעתי בדיוק על מה מדובר, אבל לא התרגשתי כי היא תמיד מאשימה אותי:
 
"שוב ירד גשם. זה רחבאל אשם"
"לא מצאתי דובי הפתעה עם ירקות ספורט בתוכו. עוד פעם הרחבאל הזה"
"נשרפה לי העוגה של פייר הרמה המשוגע. למה רחבאל משחק לי עם התנור?"
 
וכך הלאה וכך הלאה. אז לא התרגשתי. אני הרי לא הייתי אצלה בבית מעולם, איך אני אשחק לה עם התנור?
 
הפתקיות. כן. כמובן. היו בפתקיות המון מילים חדשות ומרגשות. הראשונה היתה "קרצף". קרצף הוא יצור פלאי שיודע לנקות ולקרצף כל דבר בבית ומחוצה לו. קרצפים מקרצפים סירים, פאנלים ואפילו את המלמעלה של מנורות. זן מוצלח במיוחד של קרצף הוא הקרצף הפיגמי. אלה יכולים לקרצף בפינות הכי נידחות של הבית.
 
עוד מילה שהופיעה שם היתה "ירקן". הכוונה לאדם שמוכר ירקות. אפילו היתה דוגמה לירקן - שירבוט נאה ומתחתיו הכיתוב "הרצל הגנב".
 
המילה השלישית והמוצלחת במיוחד היתה "זעיק". זעיק זה כמו זעיר, רק עוד יותר זעיק. אפשר להשתמש בזה שמשפט "קניתי דוב שוקולד קטן. מה קטן? פעוט. זעיק ממש". אפשר גם לשלב עם שאר המילים החדשות שיש שם במילון "הלכתי להרצל הגנב הירקן וקניתי לי לפת זעיקה". הצירופים הם אינסופיים.
 
ביליתי עם המילון הזה שעות ארוכות. איזה מילון מופלא.
 
עכשיו יש מעין שרב בחוץ, כמו שהבטיחו בתחזית. אני אלך לסגור את החלון ולהפעיל את המזגן. אולי במקום אני אשבור לפנחס ואזה, והוא יהיה מריר מספיק שלא צריך יהיה מזגן.
נכתב על ידי רחבאל , 7/10/2003 07:35  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,190
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרחבאל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רחבאל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)