[סליירי פוגש את גב' מוצרט שהביאה דוגמאות מעבודותיו של מוצרט.
היא מסרבת להשאיר את התווים, כיוון שמדובר במקור - ומוצרט לא מכין העתקים.
סליירי הזקן מספר על כך לכומר שהוא פוגש שנים מאוחר יותר:]
"...
מדהים!
לא האמנתי למראה עיניי.
היו אלו טיוטות ראשונות ויחידות...
של יצירות מוסיקליות,
אך לא ניכר בהן כל תיקון.
אף לא אחד!
הוא פשוט...
העלה על הכתב את היצירות...
שכבר היו כתובות במוחו!
דף אחד דף....
כמו קיבל הכתבה.
והן היו מושלמות...
יותר משניתן לתאר.
הזז תו אחד,
והשלמות תפחת.
העתק משפט מוסיקלי אחד ממקומו,
והמבנה כולו יקרוס.
היה לי ברור...
הצליליים ששמעתי אז בארמונו של הארכיבישוף
לא היו מקריים.
כאן, שוב,
היה קולו של אלוהים.
לטשתי את עיניי בתיבות...
של שרבוטי הדיו המוקפדים,
וחזיתי ביופי מוחלט.
..."
Astounding! It was actually beyond
belief. These were first and only
drafts of music yet they showed no
corrections of any kind. Not one.
Do you realize what that meant?
He'd simply put down music already
finished in his head. Page after
page of it, as if he was just taking
dictation. And music finished as no
music is ever finished.
Displace one note and there would be
diminishment. Displace one phrase,
and the structure would fall. It was
clear to me. That sound I had heard
in the Archbishop's palace had been
no accident. Here again was the very
voice of God! I was staring through
the cage of those meticulous ink-
strokes at an absolute, inimitable
beauty.