לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אם לא אעלה אותךֳ על ראש שמחתי.


העולם שטחי. תיזהרו לא ליפול.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

7/2008

האני האפל שלי


אין בי רצון לתקן את העולם יותר, הבנתי שהעולם מדרדר את עצמו לתהום. תהום שהיא לא מספיק עמוקה בשביל כולם, כך שיהיו כאלה שישארו, לא אלה שמגיע להם לצערי. כמה זה נורא לחשוב שאני הורסת את העולם, שאני לא עוזרת לעצמי לא ליפול לתהום יחד עם כולם.

אני חושבת שהטכנולוגיה הרסה אותנו, סוג של גלות. גלות מכל מה שבאמת באמת טהור וללא מגע יד-אדם. אני חיה בגלות. אפילו הטבע הוא טבע שנוצר על ידי האדם! בטח שהעולם מתחרפן וכל יומיים יש איזה אסון טבע, האורגניזם הטהור הזה מאבד את העצמאות שלו. ותחשבו אם היו לוקחים לנו את העצמאות - מה היה קורה?

נניח והיו אלפי (בואו נקרא להם) אומפה-לומפה'ז שכל הזמן היו מנקים אותנו, מאכילים אותנו ולועסים בשבילנו כמובן, מרימים אותנו שלא נטרך ללכת, מגדלים ומטפחים לנו את השיער, מורטים לנו את השערות אבל לא מלמדים אותנו כלום. לא לחשוב, לא לעשות, לא לפתח את עצמנו. איך אפשר שלא להתחרפן מזה?

 

חלום על אי קריבי (או תאילנדי משהו), נקי ממגע יד אדם, מלא זוחלים וצמחיה (מנגו בעיקר) והכי חשוב שקט (גם עם ציוץ ציפורים זה בסדר).

 

אולי אם כל העולם היה אי קריבי אחד גדול, לא היינו הורסים אותו ככה. אה?

נכתב על ידי הויקונטית , 31/7/2008 16:20   בקטגוריות אופטימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להבין אותו.


"שלום"

"היי, הפוך גדול וחזק בבקשה"

"אוקי, עוד משהו?"

"לא, תודה" לא הורדתי את העיניים מהספר.

...

"בבקשה, הפוך גדול-חזק"

"תודה" ערבבתי סוכרזית אחת לתוך הקפה וטעמתי.

...

"אפשר לפנות לך?"

"כן, תודה"

"אפשר להציע לך עוד משהו?"

"לא"

...

"שלום"

"אני לא רוצה עוד קפה, תודה"

"שלום"

"מה?" הרמתי את העיניים מהספר כדי לגלות שביקשתי קפה מידיד ותיק שלא ראיתי שנים, "שיט! היי, מה שלומך? חשבתי שאתה המלצר!"

"כבר אמרו לי שאני מזכיר את ג'וד לאו, מלצר עוד לא שמעתי" הוא חייך והתיישב מולי. המלצר ניגש אליו מיד.

...

"שלום, מה בשבילך?"

"אני רוצה בבקשה ויסקי נקי וכוס מים"

"אדוני, אני מצטער אבל אנחנו לא מגישים אלכוהול לפני השעה 14:00"

"טוב, אני הולך"

"סליחה, בבקשה תמתין כמה דקות, אני אבדוק מה אפשר לעשות" אני מחייכת לעצמי לתוך הספר.

...

"בבקשה אדוני, ויסקי נקי וכוס מים. אפשר להציע לך עוד משהו?"

"לא תודה, זה יספיק בינתים"

"משהו בשבילך?"

"כן, תביא לי עוד קפה הפוך והפעם - חזק"

"אני מבין, בשביל מישהו ששותה ויסקי ב-9 בבוקר, זאת שלידו צריכה איזה אספרסו" חייכנו אחת לשני ופנינו למלצר בחיוך שרמז לו שסיימנו להתבדח.

הנחתי את הספר בצד, שכחתי לסמן את הדף. מתוסכלת ניסיתי לדפדף ולמצוא את הדף, הוא חייך, גירד באוזנו וביקש לעזור לי למצוא את העמוד. הוא לקח ממני את הספר דפדף לשניה ומצא את העמוד וסימן לי אותו במפית.

...

"בבקשה, הפוך חזק ותוספת אספרסו בצד"

"תודה" המלצר השתהה שניה בנסיון לתפוס את המבט שלי, שהיה תקוע על עיניו של יובל.

...

"כמה שנים עברו?"

"אני חושבת ש-4, מאז שהתחלתי את התואר"

"ומה חדש אצלך?"

"הכל, מה אצלך?"

"הרוב"

"אתה מרבה בדיבור, כמו תמיד"

"כן" הוא חייך את חיוך הזימה שלו, המפורסם.

"אל תחייך אליי ככה, שאני לא אתפתה"

"חס וחלילה, לא לזה התכוונתי, מה פתאום!" ילד בן שנה היה מזהה את הטון הציני במילים שלו. חייכתי. ניסיתי לא להסגיר את המבוכה והסקרנות שעלתה בי. הוא חייך אליי חזרה.

...

הוא שילם על הקפה והויסקי והלכנו.

"לאן?" שאלתי, כאילו לא היה ברור לי.

"בואי נעשה טיול קטן, איפה את גרה עכשיו?" הטיול הקטן איכשהו תמיד הוביל אל הדירה שלי. הסצנה של תל אביב תמיד קסמה לי. בתי הקפה בבוקר, החפוזים בצהריים, ארוחות שחיתות בערב, לילות ללא שינה.

"אני גרה אצל ההורים עכשיו, סטודנטית, אתה יודע"

"באמת? ככה ללכלך את הידיים?"

"ככה, כשאין דירה לטפל בה - יש זמן ללמוד"

"שקרנית, אני מריח את הדובי" הוא תמיד תפס אותי בשקרים. אם היה מישהו שלא יכולתי לשקר לו זה יובל. את הדובי הוא קנה לי בטיול שעשה בתאילנד, אמרו לו שזה דובי שמפיץ ריח כשמישהו משקר. אבל זה לא נכון, זה דובי שתמיד היה לו ריח של מלון טרי, אולי זה בגלל שתמיד שיקרתי לו.

"התגעגעתי, עכשיו אתה מריח את הדובי?"

"עכשיו לא" הוא אסף אותי אליו לחיבוק גדול. "גם אני התגעגעתי אלייך"

"מכל המקומות בעולם, היית חייב להכנס לשלי?"

...

אחרי ה"טיול הקטן" לדירה שלי, הוא התלבש ומזג לעצמו כוס ויסקי.

"את יודעת... לא חשבתי שתישארי רווקה כל כך הרבה שנים"

"אתה יודע, אני יכולה להגיד את אותו דבר עליך"

"מה זה אומר?"

"זה אומר שתמיד ראיתי אותך בתור כלב של בית, ילד של אימא כזה שימצא את המקום שלו מהר מאוד ויתמסד"

"ולמה זה?"

"כי תמיד חזרת אליי על ארבע, ותמיד חזרת הביתה לאימא שלך, שתבשל ותכבס"

"אני יודע, אני פתטי. אבל זה לא מבחירה. זה העבודה שלי"

"העבודה שלך? אבל אתה אנליסט, לא ג'יימס בונד"

"אז זהו, שאני לא. ובאתי לכאן מסיבה שונה מזאת שאת חושבת" חייכתי לעצמי, שוב הקטע שלו שהוא משחק אותה ג'יימס בונד, מדבר אל השעון שלו ורץ החוצה כשנגמרות לו המילים היפות.

"אתה יכול ללכת, זאת לא בעיה מבחינתי"

"אני מצטער על מה שאני עומד לעשות, אבל בבקשה תביני שאין לי ברירה" פניו נפלו והוא שלח יד לכיס מעילו. לרגע הכל טס מולי, הוא מדבר אל השעון, נעלם ברגעים אינטימיים, העבודה שלו.

שלפתי את האקדח עם המשתיק המונח דרך קבע בשידת הלילה שלי ויריתי 2 כדורים מהירים בחזהו. הוא נפל על הרצפה והניח את ידיו על חזהו הפצוע.

"הם שלחו אותך לחסל אותי, אה?"

"את לא מבינה, אה?" הוא נשם את שתי נשימותיו האחרונות ועיניו איבדו את חייהן.

"מה אני לא מבינה? מה?" דמעות עלו בעיני, באמת לא הבנתי. לא הבנתי למה הוא הגיע, לא הבנתי מה הביא אותו אליי אחריי כל כך הרבה שנים. ידו התגלגלה מחזהו אל הרצפה והשטתחה, מתוכה התגלגלה קופסא קטנה קטיפתית.

...

הבנתי אותו. רגע אחד מאוחר מדי.

נכתב על ידי הויקונטית , 21/7/2008 17:08   בקטגוריות סיפרותי  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפעמים גם אני


מה נראה לך? עוד כמה אני יכולה לסבול ממך? כמה זמן עוד אני אצטרך לעמוד מולך ולספוג? מה?

אני חושבת שאתה לא מבין. אני יכולה מחר לקום וללכת, לקום ולשכוח הכל, לשים הכל מאחוריי. כי אם זה מה שאתה רוצה - בבקשה, אין לי שום בעיה עם זה. אני אדם בפני עצמי, יש לי עבודה, כסף, בית, משפחה יש לי הכל. שזה יותר ממה שאני יכולה להגיד עליך. אני לא לבד.

מה אתה חושב? שאני איזה ילדה קטנה ותלותית שלא יכולה בלעדיך? מה זה? אני חושבת שהוכחתי את עצמי כבר. אתה יודע טוב מאוד שאני מסוגלת לקחת את הדברים שלי וללכת. כבר עשיתי את זה לא פעם ולא פעמיים. אין לי כוח שתבוא עוד פעם ותתחנן שאני אחזור, אני גם לא רוצה. אם זה ייגמר עכשיו זה ייגמר בקאט מהיר בלי חרטות ובלי מחשבה שניה. כי די. נגמר לי.

יש לי את החיים שלי שאני אוהבת, בלעדיך יכול להיות לי כל כך הרבה יותר טוב. חופש. שלווה. בלי רעש איום ונורא. בלי המקדחה!!! אוף אני חושבת על זה ונהיה לי טוב. ממש כמו לזכות בלוטו, בחיי. החיים לבד קורצים לי כבר שנים, שתדע לך! לא פעם נשארתי רק מתוך רחמים. אני אפילו לא אוהבת אותך.זה הכל מיני בינינו, וגם הצד הזה לא הכי טוב. אני הולכת. ואל תבקש ממני להישאר. נמאס לי.

למה אני נשארת אתה שואל? למה? אין לי מושג תאמין לי. עכשיו שאני חושבת על זה, למה באמת?

נכתב על ידי הויקונטית , 20/7/2008 15:49   בקטגוריות שחרור קיטור באבואה בואה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שבורה - חלק ראשון


עולם אחד, כדור ארץ אחד בשבילנו. מלא בכל טוב מטוב. מלא הבנה, מלא הכרה, מלא חשיבה. עולם שלם, עולם של מים. מים זורמים, מים שקופים של טבע, מים של טעם, מים של חיים. הם זורמים, כמו הטבע, אל ירוק וכחול משחור ללבן. זורמים. נופלים מההר אל הגיא, מלבן אל שחור אל לבן חזרה. עולים ויורדים, מסתובבים, מתערבבים. מים תוצרי שמים. שמים של חלל, של אינסוף, של עתיד. רחוקים-רחוקים, בלתי נראים, כל כך יפים, דמיוניים. הם נוגעים במרחק, נוגעים במים, נוגעים. אך מתחת למים, ותחת שמים, עולם של חיים, עולם אחד. עולם אחד, משולב שלבים, כל שלב מחולק חלקים, מחולק חלקיקים, מחולק. עולם אחד שאינו שלם, עולם של אדמה. אדמה חזקה, אדמה אדומה של טבע, אדמה של צמיחה, אדמה של חיים. היא חובקת כל, אוחזת כל, שואבת. מאדום לכחול, מלבן לשחור, משחור ללבן והכל ירוק. אדמה מתעוררת, מתרוממת, מתנועעת, מתערבבת. אדמה מעומק, אדמה של גרעין, אדמה של הסוף. אדמה של תחושה, אדמה שנוגעת. קרובה-קרובה, נראית, מורגשת, כל כך יפה, עשירה, קיימת. אדמה שנושמת, אדמה ששואפת, אדמה שנושפת. אך מעל אדמה ומעל המים, עולם של חיים עולם אחד. עולם של שלב ועוד שלב ועוד שלב, עולם של חלק וחלקיק, עולם אחד שאינו שלם, עולם של רוח.

נכתב על ידי הויקונטית , 17/7/2008 11:54   בקטגוריות סיפרותי, ימימה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי:  הויקונטית

מין: נקבה




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להויקונטית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הויקונטית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)