לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


על קו ירושלים תל-אביב

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

תכנית התכרבלות או הכרה במציאות?


באחד השיעורים הראשונים במשפט בינלאומי פומבי, דנו בדיני המלחמה, זיכרוני קצת התערפל בשלוש שנים מאז, אבל כמדומני מדינה רשאית על פי דיני המלחמה להגיב (לפתוח במלחמה) למעשה תוקפתנות/אקט מלחמתי של מדינה או יישות כלפיה. אחד הוויכוחים שעלו הוא מתי, אם בכלל, מדינה רשאית על-פי דיני המלחמה לפתוח במלחמה טרם מעשה התוקפנות. כלומר האם מדינה חייבת לחכות לתחילת המתקפה או שזכותה להגנה עצמית (פתיחה במלחמת מנע) קמה קודם לכן. מקרה המבחן הקלאסי הוא כמובן מלחמת ששת הימים - האם ישראל הייתה התוקפן או שישראל הגיבה? pre-emptive strike זו התשובה שהעלה פרופ' דינשטיין. וזה הפתרון היום.

 

בשנים האחרונות מדינת ישראל הגיבה ולא יזמה. כל המהלכים היו כתגובה לאקט קודם. 39 שנים עברו. הגיע העת ליזום!!

 

ההגנה על עתידה של מדינת ישראל נמצא בידי ההנהגה הרעועה הקיימת כרגע. היום, כולי תקווה שיקום אדם אחד ויאמר טעינו. ויחליט שאת עתידה תקבע מדינת ישראל בעצמה, ולא באמצעות "תכנית התכנסות" או "תכנית התכרבלות" (בהשאלה מדוד גרוסמן) כי שלל התכניות האלו הן "הסכם חד-צדדי" והסכמים מעצם ברייתם וטבעם דורשים הסכמה, הסכם חד-צדדי הוא אוקסימורון מוחלט, ולבטח תכניות אלו אינן יוזמה של מדינת ישראל כי אם היגררות ותגובה לאקטים חיצוניים בין של הפלשתינים ובין של צדדים שלישיים.

 

הגיע הזמן להרים את הראש ולומר מבלי למצמץ חיי אזרחי המדינה חשובים למדינה. הגיע הזמן שהמדינה תיטול אחריות לגורל אזרחיה ותפסיק למצמץ, לזגזג, ולשקר לנו בפנים. הגיע העת להימתח במלוא קומתנו ולנקוט יוזמה!!

 

הובלנו ומשכו אותנו באף שנים ארוכות מדי. הגיעה העת ליזום!! pre-emptive strike מלחמת מנע - עכשיו! הצידוק המשפטי מוכח! את הצידוק המוסרי ימצא כל אחד פנימה בעצמו.

 

לגמגמם ולזגזג ולהיות מובלים אפשר תמיד, המדינה לא תיכחד מייד, גם אם נמשיך כך עוד כמה שנים מדינת ישראל תמשיך להתקיים - אבל האם אני ארצה להיות חלק ממנה? לא יודע.

 

אפשר להתעורר מחר, אפשר להתעורר גם מחרתיים, היינו צריכים להתעורר אתמול - הנתעורר היום?

 

 

נכתב על ידי , 13/7/2006 12:47   בקטגוריות מלחמת לבנון, אין לי ארץ אחרת, פוסט-התנתקות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Titus Claudius ב-30/7/2006 19:57



4,105
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיתס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיתס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)