לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


על קו ירושלים תל-אביב

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2006

בית על הנהר


לילה יורד. צועד בין דוכני אוכל לדוכני בגדים. לראשונה בשבוע שלי כאן מרגיש שאני מוקף ביותר מקומיים מאשר תיירים. געגוע לעברית תוקף אותי ונעלם כלעומת שבא כאשר בחור מקומי חביב ומחויך (או: חובב כסף וצבוע) שואל אותי "מהעניינים?". מחפש פינה מוכרת, תוהה למה בחרתי להישאר לישון כאן לבד? למה לבד? ולמה כאן? ואיך בכלל אצליח לישון?

מתרחק מהדוכנים, תחושה של בדידות מתעצמת, וברגע האמת רגליי בוגדות בי: כאילו כדי להקל את השתלטותה של התחושה עליי הן גוררות אותי הרחק מהאנשים אל רחוב מרוקן מבני אדם. ממשיך ללכת ברחוב הלא-מוכר, כלבים מוזנחים עוקבים אחרי במבטם, נובחים בקול חלוש בהתקרבי ובהתרחקי. סירנה של נביחות יללניות.

אורות ניאון, כיתוב לועזי, בל-בוי, אני נכנס בשערי המלון, פקידות מחויכות שמזכירות את אותו מקומי צבוע וחובב כסף, מצביעות על שלושה מסכים דקים, לשאלתי. והנני עדיין תוהה אימתי הרשת הפכה מקלט לבדידותי? וזה יקר. ומיותר ; "אני מתגעגעת ועצובה" ; "את חסרה למה את לא פה יותר" ; זה לא עובר, זה לא עוזר, זה לא פותר.

מאבד שוב את דרכי, חוכך בדעתי לנטוש את העיירה שאת פניי לא קיבלה. אי אפשר, אוטובוס ראשון ייצא עם שחר. ועכשיו? עכשיו כבר לא בין ערביים. הלילה ירד במהלך שיטוטיי. מחפש לחזור, בין דוכני אוכל לדוכני בגדים, מאבד את דרכי. היכן היא המיטה שבחרתי להניח בה את ראשי? הדקות נוקפות, הכלבים נובחים, כל הסמטאות זהות, כל התיירים התאיידו, אפילו הישראלים הפכו שקופים. מאזין לנהר, אני כבר קרוב, המקומיים המזוינים לא מפסיקים לחייך.

אנגלי מבושם הצביע על הכיוון, תחושה של בית ממלאת אותי. כמה עדינה ונוחה לעיצוב היא נפשו של האדם? הלא רק לפני שעות מספר קבעתי את המיטה הקשה הזו שבחדרון העץ שעל הנהר הזה כביתי ללילה. לילה אחד בלבד. והנה משמצאתיו שוב, חשתי התעלות רגעית. שביל העץ אל הבונגלו שבו אישן הלילה, שביל שזו לי הפעם השניה בלבד שאני דורך בו, משרה עליי נינוחות. המדרגות, שצליל דריכתי על הבמבוק הרעוע מהן הן עשויות, מזכיר לי... מזכיר לי מה בעצם? בית...

 בין ערביים, שעות דמדומים, שעות יפות, שעות מתות, שעות בדידות וגעגועים.

ואז בא הלילה!


לעת לילה יצאתי ל"שדרה" המרכזית בעיירה, עשרות פאבים מזמינים, מאות תיירים ותאילנדים חביבים. משחק סנוקר עם תאילנדית שמחזיקה את המקל הפוך. כמה סיבובים של שיט-הד עם זוג אנגלי-וייטנאמי בפאב קטן ממש על הנהר. שיחה אל תוך הלילה עם בחור גרמני שזנח את חברתו בגסט-האוס כדי לתפוש משחק של הקבוצה של עיר הולדתו – המבורג – בליגת האלופות.

את הדרך חזרה לגסט האוס שעל הנהר עשיתי בעיניים עצומות, מנופף לשלום בחיוך לחבורת האנגלים השיכורים שפגשתי באחד הפאבים, נכנס לפאב מקומי לשמוע תאילנדי מנגן לחבריו שיר מקומי ונענה לבקשתי לאיזה בוב דילן קטן. בצאתי, התקרב אלי תאילנדי צנום ותהה בקול ילדותי: "may I have you?"

 

"לא, לא הלילה" חייכתי והמשכתי לכיוון הבית שקבעתי לי הלילה.

 

תחושת ידיעה החלה מתפשטת בי.

 


 

Now those memories come back to haunt me They haunt me like a curse Is a dream a lie if it don't come true Or is it something worse, that sends me Down to the river Though I know the river is dry That sends me down to the river tonight...

נכתב על ידי , 22/10/2006 20:13   בקטגוריות אופטימיות קוסמית, תאילנד  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיתס ב-27/10/2006 13:08



4,105
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , תרשו לי להעיר , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיתס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיתס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)