לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


כשאתה צודק אתה צודק... ואתה תמיד צודק! אבל אין מי שיצדיק אותך...

כינוי:  Angelus

בן: 47

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2005

מכתב גלוי לחיים יבין, שיבין...


"אינני מצדיק טרור, אך אני מנסה ורוצה להבין את המחבלים ואת מניעיהם... אין פתרון אלא פתרון מדיני, לכן חשוב להבין את המניעים שמביאים אנשים למעשי טרור".

 

כך אמר חיים יבין (מר טלוויזיה) בכנס בעניין הטרור שהתקיים אתמול במרכז הבינתחומי בהרצליה.  יבין עוד הוסיף, שהוא עושה הבחנה בין טרור של החמאס לטרור של אל-קעידה, אך לא הסביר מדוע.  כך פורסם היום במעריב.

 

אז למר חיים יבין היקר, מר קונצנזוס לשעבר, לך ולכל אלו המצדדים בדעתך, הרשו לי להסביר לכם את מה שאתם לא מבינים, למה אנשים באים לידי מעשי טרור.

 

אתה, וכל האנשים שחושבים כמותך – אנשים חילוניים, זו קביעה גורפת אבל נכונה לחלוטין.  איך אני מעיז לעשות הכללה כזו? משום שאנשים דתיים מבינים אנשים דתיים, הם באים מאותו רקע, מאותה צורת חשיבה – משהו שאתה ושכמותך לא מבינים.

 

אז הנה, עניתי לך על השאלה – המניע של הטרוריסטים הוא להט משיחי/פנאטי דתי.

 

אם היית לומד היסטוריה של העולם, ובמיוחד של עם ישראל בימי בית שני, היית מגלה שגם אנחנו חטאנו בלהט משיחי כזה שהוביל ל"מעשי טרור".  כאשר אנשי דת מובילים אנשים בעלי להט דתי ואמונה חזקה – לא משהו שתוכל להבין מר חיים יבין – הדרך למעשי אלימות קצרה.  אמנם, היום מדובר בפיגועי טרור עם נשק חם, פצצות וכיוב'.  אך זאת רק בגלל הטכנולוגיה המודרנית, מאז שגילו וריסנו את אבק השריפה.  אך אם תלמד היסטוריה, תמצא שבתגובה לחוקים מגבילים מצד הקיסרות הרומית, יצאו יהודים בכל התפוצות ל-3 שנים!! של מעשי טרור (לפי מונחי אותם ימים) – שוד, ביזה, אלימות וכיוב'.  בין השנים 115-117 לספירה, היהודים היו טרוריסטים.  כך גם היה במצדה ובקומראן, ערב חורבן הבית בשנת 70 לספירה, כך היה בימי מרד בר כוכבא (135 לספירה).  אנשים עם להט דתי ואמונה בצדקת דרכם – עושים מעשים בל יתוארו, מעשים אלימים של פגיעה באחר בלי אבחנה, באמונה חזקה שכבר תכף ומיד האל ירד ויעזור לו והשלטון של הדת שלו ישכון בעולם לנצח.

 

רק כדי לאזן את התמונה, לא רק עם ישראל היה טרוריסטי בעברו – כל עם בעל אמונה דתית חזקה, שנפל מגדולה או שהיו לו מחשבות גדולה, פעל בדרכי טרור (דרכים אלימות) להשגת מטרותיו.

 

אנשים חילונים, או דתיים לייט – מכל דת או תרבות, לא נוהגים לפעול באלימות.  הם הרוב הדומם של העולם, הרוב שיפעל בדרכים מקובלות ויבקש את שמגיע לו.  אך אלו בעלי הלהט הדתי – יפנו לאלימות על מנת להשיג את רצונם.  אנשי הלהט הדתי לא יבקשו את מה שמגיע להם – הם ייקחו אותו בכוח.

 

האחר עבור המאמין הדתי הפנאט איננו אדם.  הוא מתחת לאדם וחייו אינם בעלי משמעות.  הדברים מתחילים בקטן – כמו הנידוי של קהילות ורבני רצועת עזה לשעבר את החיילים הדתיים שהשתתפו בפינוי.  קודם התפילות של האחר אינן נחשבות, לאחר מכן חייו אינם נחשבים.  זו תפיסה דתית קיצונית פנאטית.  היא קיימת בכל תרבות, בכל תקופה ובכל עם.  אמונה דתית זו משתלבת על פי רוב עם קזנופוביה (פחד/שנאת זרים), מה שמוביל למעשים האלימים ביותר.

 

במקרה של הטרוריסטים הערבים, ואין כאן הבדל בין אל קעידה לחמאס, בניגוד למה שאתה טוען – מדובר בפנאטים דתיים, החושבים ש"האחר צריך למות כי הוא לא אני" ושלטון האיסלאם צריך להיות היחידי בעולם.  ההבדל היחידי בין החמאס ודומיו לאל קעידה הוא שהתנועות הפלסטיניות הן תנועות שמתמקדות בהרס מדינת ישראל – התמקדות באויב אחד, בעוד אל-קעידה מתמקד בכל העולם, דהיינו – כל מי שהוא לא מוסלמי הוא אויב האיסלאם.

 

אז ברור לך כעת מה מניע טרוריסט?

 

ומתוך ההבנה הזו, צריך להבין שנגד להט דתי – אין פתרון מדיני.

רק תגובה אלימה וקשה יכולה להבהיר לבעל הלהט הדתי הפנאט שדרכו איננה נכונה.  כך קרה לאורך התקופות, וגם אצלנו.  כאשר האמנו בלהט משיחי שהנה בא קץ העולם ושלטון האל יפציע, באו כוחות צבא גדולים ובאלימות עקרו מראשינו את המחשבות האוויליות הללו.  רק אלימות קשה וכוח צבאי גדול עוצרים להט משיחי.  פתרון מדיני הוא כניעה לטרור, שכן הלהט המשיחי הפנאטי מפרש זאת ככניעה (ואנו שומעים את הפלסטינים אומרים זאת יום יום), דהיינו, שדרך הטרור נכונה, הצדק מצוי עם הטרוריסט הפנאט ועליו להמשיך במעשיו.

 

הבנת את זה שטקר?

 

שלכם, Angelus.

נכתב על ידי Angelus , 14/9/2005 10:35   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להרוס בית כנסת או לא להרוס, זאת השאלה?


להרוס, לא להרוס, להרוס, לא להרוס...

לעצור את החורבן!

חורבן?

איזה חורבן?

 

"פיצוץ בתי הכנסת הוא אחת ההחלטות הנוראיות והשגויות שהתקבלו במדינת ישראל. מאז שנברא העולם לא היה יהודי שהרס בית כנסת... יש בבתי הכנסת הללו הרבה תורה, הרבה תפילה, המון קדושה... אם ממשלה יהודית הורסת בית כנסת – היא פורצת את כל הקווים האדומים.  ממשלת ישראל לא תוכל עוד להעלות שום טענה נגד ארצות העולם על פגיעה במקומות הקדושים לעם היהודי"

 

אלו דבריו של הרב יוסף אלנקווה, שכיהן כרב האזורי ומנהל חברא קדישא בגוש קטיף, כפי שפורסמו היום בידיעות אחרונות.

 

ובכן כבוד הרב וכל המצדדים בדעתו, הרשו לי להגיב קמעה על הדברים הקשים שנאמרו כאן.

 

א.      מאז שנברא העולם ועד אמצע ימי בית שני – לא היה דבר כזה "בית כנסת".  וגם כשהיה בית כנסת, לפני תום ימי בית שני וחורבן הבית – בתי הכנסת היו בפועל מנת"סים קהילתיים יותר מבתי תפילה.

ב.      יהודי לא הרס בית כנסת?  כנראה שכבוד הרב לא בקי בהיסטוריה יהודית, אבל יהודים הרסו בתי כנסיות, מסגדים, כנסיות ובתי תפילה של גויים בכל זמן שהיה ניתן להם (ולא ניכנס לפירוט כי זה ארוך מדי).

ג.       יהודים פותחים "בית כנסת" בכל מקום, צורה ומצב.  יש בתי כנסת של שבת בתוך אולמות ספורט של בתי ספר (אני עובד באחד), "בתי כנסת/ישיבות" בתוך דירות פרטיות, בתי כנסת בתוך בתי מלון, "בתי כנסת" באוהלים, "בתי כנסת" בקרוואנים ועוד...  אז ברור שלפעמים בית כנסת עובר דירה (מכל סיבה שלא תהיה) ואז סוגרים את המבנה, הורסים אותו או משנים את הייעוד שלו.  ואף אחד לא צורח חמס!  (אה כן, נו... כי זה לא בגוש קטיף, נחלת האבות...)

ד.      יש בבתי הכנסת הללו כרגע – אוויר, הרבה אוויר.  התורה והתפילה הסתיימו ועזבו את בתי הכנסת כשהמתפללים עזבו אותם, כרגע אלו מבנים ריקים.

ה.      קווים אדומים? וכשיהודי רוצח יהודי? כשיהודי אונס יהודית? כשיהודי מכה יהודי? כשיהודי, דתי, חרדי כשר – אונס בחור ישיבה או תלמיד שלו... זה לא חציית קווים אדומים?  מי קובע מה זה קו אדום? מתי חציית קו אדום של אחד שווה לחציית קו אדום של אחר?  אולי אלו לא הקווים האדומים של הממשלה היהודית הנוכחית?  וכי לתת את חברון בידי הערבים – ע"י נתניהו לא פחות – לא היה חציית קו אדום? הרי חברון שלנו לדורי דורות!!!

ו.         איך אתה יכול להשוות בין בתי כנסת (שצצים כמו פטריות אחרי הגשם בכל חור – ראה סעיף ג') לאתרים היסטוריים ששייכים לעם היהודי מזה אלפי שנים?!?!?!?!  ואיך אתה מעז בכלל להשוות בין מבנה מודרני להתאגדות של תפילה עם אתרים בעלי היסטוריה של מאות ואלפי שנים, שיהודים בכל הדורות כמהו אליהם???  איפה בכל ספרי המצוות, השו"ת, המוסר או התורה נאמר "גוש קטיף הוא אדמה קדושה?" איפה נאמר "בית הכנסת ברצועת עזה הם אתרים קדושים?"  איפה????? רק תגיד!?!?!?

 

עם כל הכבוד לרב, ולכל המצדדים בדעתו, היסטוריה כנראה איננה הצד החזק שלכם, שכן ידוע לנו מההיסטוריה כי אם אנו נותיר בתי כנסת על תילם ונמסור אותם לידי הערלים – הם יחללו אותם, יבזו את שם השם ויעשו חילול שם שמים נוראי! ככה מצאנו בתי כנסת ברחבי הארץ ובמיוחד בירושלים כשחזרנו לארץ – הם היו דיר ורפת, תחנות מעבר לגללי בהמות וזרמת גמלים וסוסים...  ככה אתם רוצים שיקרה לבתי הכנסת בגוש קטיף?  לא למדתם מעולם היסטוריה? חייבים לעבוד בשיטת הקומוניסטים פה – אדמה חרוכה! לא משאירים לאויב שום דבר ליהנות ממנו, לא משאירים שום מבנה קדוש לבזות אותו.

 

ההתנגדות להריסת בתי הכנסת היא חילול שם שמים חמור מאין כמוהו!!!

ותתביישו לכם שאתם בכלל מעלים את זה על דל שפתיכם!!!

 

תחשבו על זה: בית המשפט החילוני שומר על קודשי ישראל יותר מכם!

 

שלכם, Angelus.

 

נכתב על ידי Angelus , 9/9/2005 23:44   בקטגוריות אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





714
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAngelus אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Angelus ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)