לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


נושאי ביטחון ומודיעין בינל"א. חוקר בתחומי מודיעין וצבא. מרצה באוניברסיטה. קצין בכיר במילואים. משתתף קבוע בפרסומים באנגלית בתחומי מודיעין, טרור ומדיניות ביטחון. Intelligence - terrorism - international defense issues שידורים: www.g2analyst.com
כינוי:  G2officer





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     




הוסף מסר

6/2008

מצריים בדיקת נכסי גרעין*גזרי דין במרוקו*מסמכי מודיעין ברכבת בריטית*תפיסת סם בפנמטוסי כפיר בארגנטינה*


בקטע זה

*מצריים 'מחיה  בדיקות ' נכסים גריעניים' כולל עובדי תעשיות-היקף.לחץ צמרת המחקר.

* גזרי דין,עבירות טרור,על 29 חברי 'חוליית יאעטואן' שנעצרה  2007 במרוקו.

*צרור מסמכי מודיעין,.על אל קעדה,הוזנחו/התגלו  ברכבת פרברים בריטית.

* צי פנמה לכד ' שייטת קוקאין' ובה 6 טון ' סחורה'.

* סיכוי להפסקת אש בסומליה.

* ארגנטינה עיל איכות מטוסי כפיר 2.

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

אחרי הזנחה  שיטתית גבוהה, של  נכסים גרעיניים'מצריים החלו משרדי תומכי ומבצעי המח\רקר  הקשורים  'במחקר  הרגיש' לייחס יותר  תשומת  לגילויה  של קרינה רדיו אטקטיווית אצל 'קבוצות מגע שוטף או אחסנה'. המשטרה הפועלת לפי רשימת ' מרכזי יעד' מיקומם הסופיים,פעילותם  ומידת הסיכון/ חשיפה,של מוסבד זה או אחר היכולים להשפיע על הסביבה  גורמים אלה מקבלים כעת  צווי-החייאה  והצטרפות מחדש למחקרים  מהם' זולג' מידע רגיפש שבהעדר םיקוח מתאים הופך להיות ' מסוכן ביותר'  הדברים באים על רקע ידיעות על חריגות חתרכות מנוהלים ממשלתים,שלא שופצו מזה שנים, על רקע כוונת הממשלה להעמיק פעולות ' העשרת אורניום ' אחד מאנשי רשות האנרגיה הגרעינית נשלח לאזור החוף הצפון -מערבי ' כרגע לפני חצות'  להעניק טיפול דחוף, אלא אם כן נזקים יטופלו במהירות, לפני שיגיעו ' לנקודות אל חזור'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

29 חברי תא טרור מרוקאי הידוע ' כחוליית תא טאטואאין'ובהם שניים שהועמדו לדין שלא בפניהם, קבלו  ברבאט עונשי מאסר עם עבודת פרך,הנעים בין שנתיים וחצי לשמונה שנים.השפוטים זוהו ' כמוג'הידין ממוצא מרוקאי שהתנדבו לצאת ולחלחם בזירת בגדד' התובע אעמר שזמטרת גיוס חברכי התא ניתה לפגוע באינטרסים של מדינות ידידות למרוקו ובפרט באינטרסים זל ארצות-הברית במזרח-התיכוןן. החבוה התאמנה בצףון אפריקה  ונועדה לצאת לעירקג עם ראשית 2008.  ברשות ' המוג'הידין' נמצאו מסמכים מזוייפים וכלי נשק קל. כל אלה מלבד ' הצהרות נכונות להתאבד למען אללה'..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מסמכי מודיעין בריטי, בסך הכל שבעה עשר עמודי מידי סודי על אירגון אל-קעאדה העולמי,התגלו באחד מתאי רכבבת פרברים בריטית ובסופו של דבר נמסרו לבולשת המכזית ' סקוטלנד יארד'  המסמכים נבדקו גם על ידי סוכנויות  MI5   /  MI6 העוסקות בביטחון פנים ומדיניות חוץ. גילוי המסמכים  הטיל צל כבד על קהיליית המודיעין ויעילות מנגנון ' ביטחון השדה' של הקהיליה. עמודי המסמך, שפרטיהם המלאים לא פורסמו, מגלים לדעת ודי דבר, על ההירארכיה הסבוכה של אירגון הטרור,בגדלו הנכחי והעצמאות הרבה ממנה נהנים 'הסניפים הבין לאומיים' של מחתרת המוג'הידין הגדולה בעולם.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

הצי ומשמר החופים של פנמה, כנראה בשיתוף  פעולה מודיעני/ מבצעי של ארצות-הברית וקולומביה,יירטו ' שייטת סמים קולומביאנית' ובה שלשה כלי שיט חמושים, שאיבטחו  ששה טון קוקאין באיכות גבוהה שערכם כ 186 מליון דולר. נראה שהספינות שייכות במשותף לקרטלי סמים ואירגון הגרילה/ טרור FARC. לפי מקור פנמי,שדיבר עם כתבים מייד אחרי פירסום התפיסה 'טרוריסטים שלחו למטה הצי מכתב איום ואזהרה בו נקבע  שבעלי הרכוש שנשדד על ידי אויבי ה עם  - צפויים לשלם  מחיר גבהה' מומחה פנמי לנעשה בשוק הסמים, לפי מצבו הנכחי אומר שאבדן ששה טון קוקאין, מהשוק הצפון אמריקאי היא מכה קשה  הפוגעת בשוק הסמים'.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

בסומליה נמסר על ' הסכם הפסקת אש בין כוחות הממשלה, כוחות איחוד אפריקה והכוח האתיופי לבין אירגוני המורדים ' הפרטיים והאידאולוגים כאחד'  הכוונה היא בעיקר ' לצבאות פרטיים' הכוללים יחידות של צבא מובלעות החופים פונט לנד וסומלילנד , הברית הצבאית השולטת במובלעת נמל קיסמאו, מובלעת באלאטווין  ואירגון הנוער האסלמי/ שבאב אל איסלם.

את הפסקת האש ' תיוון האו"ם' רבים מתושבי סומליה הגיבה בחיוב על הפסקת האש, שבכמה מקרים התקבלה בחלווי גילויי שמחה, אך בשעות אחר הצהריים הלו להתקבל ידיעות, ממקורות שונים על חילופי אש, הפגזת מרגמות לאורך כביש החוף ומספר מטחי רקטות ' גראד' שפגעו בשווקי מוגדישו. מספר ההרוגים שנמנו היום עומד על ששה ומספא בפצועיםן על שלושה עשר - כולם אזרחים.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

מקור קולומביאני שדיבר על הקמת טייסת קרב-הפצצה הנשענת על מטובי ' כפיר 2' שהרכש היה ככל הנראה ' מעולה' למרות תגובות ' הססניות מארצות-הברית' לפי המקור שמעה משלחת רכש קולומביאנית ' דברים רבים בשבח המטוס הישראלי'  וכי המטוס עונה על ' רוב תנאי השטח' וצרכי  טיסה במזג אוויקר המשתנה בתדירות גבוהה.לא נמסר מה היקף העסקות שישראל ביצעה בדרום אמריקה, ארגנטינה, אקוודור, קולומביה  וכנראה  עסקות משא ומתן עם מדינות נוספות, חיזקה מעמד התעיה האווירית ביבשת ופתחה ' צהור לעסקות נוספות בהן נמכרו מטובים שיצאו מכלל שימוש בישראל. בכמה מקרים נאלצה התעשייה הישראלית להתמודד עם ארצות הברית כדי שזו לא תתנגד למכירת מטוסי F-16,מסוקי בל- 205/6, ערבה  ודקוטה  C-3.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

 

נכתב על ידי G2officer , 11/6/2008 17:35  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: צבא , אקטואליה ופוליטיקה , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לG2officer אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על G2officer ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)