- תהיו אתם
הקוראים שלכם (לקוחות, שותפים, ספקים, עיתונאים, קולגות) רוצים לקרוא את הדבר האמיתי. אל תעגלו פינות על ידי בניית דמות פיקטיבית שאינה מייצגת את האמת שלכם. אל תסכימו שמישהו אחר יכתוב את הבלוג בשבילכם. הם לא רוצים לפגוש אתכם דרך גורמים יחצניים. במוקדם או במאוחר הקוראים שלכם יגלו זאת ויתייחסו לחוסר הכנות כבגידה באמונם.
- כותבים רק כשבאמת רוצים
כתיבת בלוג יכולה להיות יותר מתובענית. צריך להשקיע זמן בכתיבה, במחשבה ולעיתים יש לחץ מצטבר של קוראים שרוצים לקרוא אתכם יותר ויותר. אל תגזימו בכתיבה ואל תתנו לקוראים ללחוץ אתכם לפינה ולהשתלט על זמנכם. למען תוכלו לשמור על שפיותכם ועל איכות התוכן שאתם יוצרים כיתבו רק כשאתם באמת רוצים ורק כשיש לכם משהו להגיד.
- הצהרת כוונות
כיתבו במקום בולט את הצהרת הכוונות שלכם לגבי כתיבת הבלוג. ספרו בקצרה במה הבלוג שלכם עוסק ומה יש לקוראים לצפות ממכם. פרטו קצת על הרקע שלכם בתחום עליו אתם כותבים וספרו למה אתם מצפים מהקוראים שלכם.
- קצר, מקושר ורהוט
הגולשים שלכם רוצים להתעדכן, לדעת, להבין ולהמשיך הלאה. מאחר וגולשים רבים צורכים תכני בלוגים דרך עדכון באימייל או דרך תוכנות RSS, השתמשו בכותרות ארוכות הנותנות פרטים רבים על תוכן הרשומה. כיתבו רשומות קצרות, תכליתיות והימנעו מפרסום טקסט ארוך המצריכות מהגולש לגלול ולסרוק טקסט רב. קשרו את הטקסטים ברשומה לאתרים חיצוניים, בלוגים אחרים וכתבות ברשת הרלוונטיות לתוכן שלכם. רגע לפני פרסום הרשומה עצרו לשניה ובידקו את האיות והדקדוק.
- מאפיינים ייחודיים
הבלוג שלכם הוא החלל המייצג אתכם באינטרנט מבחינה מקצועית ואישית. צרפו לבלוג שלכם אלמנטים המגדירים ומייצגים אתכם מזוויות שונות בפני הגולשים שלכם. צרפו קישורים לאתרים שאתם אוהבים, ספרים שנהניתם לקרוא, מוזיקה שאתם מקשיבים לה. עצבו את הבלוג בדרך שתשקף את אופייכם (או את הארגון שלכם) בצורה הטובה ביותר מבחינת צבעים, אלמנטים גרפיים ותמונות.
- דברו "פידיש"
אל תחייבו את הגולשים שלכם לגלוש אל הבלוג שלכם כדי לצרוך את התכנים שלכם. תנו להם אפשרות לקבל עדכון באימייל בכל פעם שאתם מעדכנים את הבלוג שלכם. ספקו להם feed של RSS על מנת שהם יוכלו ל"האזין" לכם דרך תוכנות ייחודיות או דרך ה Outlook שלהם.
- תיהנו!
בנו לעצמכם עולם משלכם וצרו לכם מוניטין במקום בו הלקוחות, השותפים והקולגות שלכם כבר נמצאים. תיהנו מהקהילה הנוצרת סביבכם וסביב הנושא עליהם אתם מדברים. תיהנו מהשיחה ויצירת הקשרים. עשו מסע למציאת בלוגרים אחרים שמעניינים אתכם. ספרו להם על הבלוג שלכם.