הידועה יותר בשמה :"פסיכומטרי"
אחי עשה שבוע שעבר את המבחן עצמו ,ואני בטוח שהוא נהנה.
העניין שככל שיש יותר מכוני הכנה כך המכון הארצי מנסה לשכלל את מנגנון ההכשלה שלו ,אחת הדרכים היא לבנות אוצר מילים ב"עברית" כל כך עתיקה שהשתמשו בה עוד בימי החייזרים ששתלו כאן את העצים הראשונים.
כמו המון מינוחים מעולם החקלאות והחוואות הקרוב כל כך לליבו של המתבגר הממוצע. לדוגמא ,ישנה מילה בעברית פסיכומטרית שמטרתה להקל על הדיבור היומיומי ע"י כך שהיא מתארת את הצמחים שגדלו מהצמחים שנשרו מהצמחים של הקציר שעבר. מעין יבול שלישי. אההםם. סחיש.
חשוב לדעת. מנבא נפלא את ההצלחה בלימודים אקדמאיים.
ואני חשבתי שחמבח"ש היה מייגע.
ואל לשכוח את הדובדבן ,את הפתגמים.בעלי הפרשנות הכל כl חופשית עד שנדמה כי הפתגם נבחר על סמך הסכום הגימטרי של המילים בו ולא על סמך תוכנו.. אני אנמק.
"עמד מול שוקת שבורה" -מה היא אומרת ?
אם אתה נגר, אז בעסה לך ועכשיו יש לך הרבה עבודה,אולי גם הרבה כסף. הגיוני.
אם אתה חוואי אז תצטרך להאכיל /להרוות את הצאן שלך. ויש לך שוב עבודה. הגיוני.
אם אתה במדבר וכאן אוכסנו כל המים שלך ומישהו שבר ושפך אותם בזדון כדי שהצאן יגווע וימות ,זו יכולה להיות הכרזת מלחמה. הגיוני.
וואלק ,הכל הגיוני.
אבל לא לזה התכוון המשורר,כי אם אתה הסוס ואתה חזרת עייף ממסע ארוך ואתה רואה את השוקת הטעימה שלך שבורה או אז אתה מתבעס ומבין ש'אין מרגוע גם בסוף המסע. אכזבה.'
עכשיו תעזרו לי להבין משהו אחד.
למה לעזעל הנבחן שמבין שהוא בהכרח הסוס מהפתגם יחשב כאחד שיש לו סיכויי הצלחה גבוהים יותר בלימודים אקדמאיים ..??!