לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עומקים


לחישות קטנות, מחשבות רבות, דברים שעוברים, כשיותר מידי חושבים

Avatarכינוי:  lily_ kane

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2010

מצעד הגאווה 2010 ירושלים-בין צבועניות לחושך


 

 

המצעד הזה היה חשוב מאין כמהו הכי ארוך בתוואי שהיה בירושלים אי פעם וגם הראשון מול הכנסת

החשיבות של המצעד הזה היכלות שלו לחלול שינוי הוא החשוב ביותר

לכן למרות המון חששות שלי אני הגעתי

פחדתי כל הזמן הגעתי יום לפני במיוחד מחיפה לפולית

חשבתי כל הזמן על הדקירות שנה שעברה אבל לא נסוגתי

 

 

רבים שואלים "למה אתם בכלל צריכים לצעוד?"

הסיבה הפשוטה כי אנחנו לא יוכלים ללכת

 

ידידה שלי אמרה שבירושלים היא מרגישה כבעיר זרה  וזו גם הרגשתי

אל מול גל הלובשים שחור, אפילו ההרים מבטים בי

כל יום אחר בשנה 355 ימים  אנו קטנים מסתתרים, מפחדים אף ללכת יד ביד.

כל דבר שאני לובשת חשוף מידי עבור העיר הזאת

 

כל דבר שיש בו צבע עז טיפה זועק לשמים

355 ימים אנחנו מתחבאים בעיר הזאת ,פרט למועדון טבועני גאה ופרט לבית הפתוח מי מכיר אתנו שם?

מסתתרים ,אבל אנחנו בכל המגדרים והמגזרים של העיר

וזה הפחד האמיתי של החרדים שהם יכלו להודות שיש להם כאלו

 

הם מפחדים מן האמת אז הם משקרים ש"זאת מחלה רצונית"

יותר מ30% יותר מקרי התאבדות לנוער להטה"בי הוכיח אחרת

כמה אנשים הלכו ויתחננו שישנו אותם בגלל פחד חשד ודעות קדומות שהעבירו להם.

 

אז מול 3000 האנשים הצבועניים השמחים,שבאו להראות אלטרנטיבה ואושר

לבושה באה הסתת נגד שלב מצעד החמורים,300 דתיים בכל מקמות ההפגנה בסך הכל

היו שם חמורים עם שלטי "אני בהמה גאה ו" והיה שלט דומה על איש המחופש לדוב

 

זה הצחיק אותי משתי סיבות

הראשונה היא שהרבה מן הקהילה הלהטה"בית וחברים , הם אנשים שנלחמים למען זכיות בעלי החיים

הם רואים בבעלי חיים יצורים עם רגשות ,שיש להם הזכות לחיות בכבוד

ניסיון לשלול את זכיות הקהילה בגלל השוואה לבעלי חיים היא מגוכחת בעיניהם כיוון שגם לבעלי חיים יש זכיות מבחינתם והם יעדיפו השוואה זאת על פני השוואה לחרדים בכל יום

 

והשני היא שדוב גאה ,הוא סלנג מוקר בקרב הגאה דוב-היינו גבר בעל מראה יותר גברי-מצו -שעיר ושמנמן

ובאותה המידה האיש יכל להיות חלק מהתהלוכת הגאווה ואף היה זוכה למחמאות על המוקריות

 

דברים רבים שימחו אותי במצעד

ראשית כל לא פחדתי עוד כשהגעתי לשם

הרגשתי חלק ממשהו גדול יותר

משהו חשוב באמת

משהו שיוכל להביא לשינוי

הרגשתי שאני עושה את הדבר הנכון ביותר

שאני מביאה אלטרנטביה צבוענית לגל השנאה והסתרה השחור

 

והרגשתי שהייתה נראות ואקטיביות לגוש הביסקסואלי

ואף כשראתי שאיש לא אומר משפט מסוים התחלתי להיות הראשונה שאומרת אותו

"ביסקסואליות מההמות יותר לא שותקות ונאבקות" אני לא בטוחה שזה הניסוח המדויק

אבל זה היה חשוב לי ,זה אולי קטן אבל הכוח לבוא והכוח לומר

זה הרבה בשבילי

 

ולקראת הסוף זה איש בלבוש סקוטי התברר לי ששמו טל

 

הוא עשה לי את המצעד

חיבקתי אותו ,תקנאו!

 

אה ואם אתם מכרים אותו

תמסרו לו ד"ש ממני ודרך ליצור קשר :)

 

כן ככה אני נראתי תודו שחמוד


bi pride

נכתב על ידי lily_ kane , 31/7/2010 17:00   בקטגוריות ביסקסואליות, חברה ישראלית, מגדר, נפשי, פמיניזם, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, ביקורת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




90,971
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , יצירתיות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlily_ kane אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על lily_ kane ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)