אולי זה המקום להסביר המונח קוספלי
פירשו custom play הוא קיצור
של שני מילים אלו
הוא מתאר התחפשות לדמיות באופן כללי אבל בעיקר לדמיות
מאנימה\מנגה,כוכבי מוזיקה יפנית וסגנון לבוש יפני
זה התחיל בתחילה דוקא בכנסי מדע בדיוני באמריקה משנות ה80
תופעת הקוספלי התפרצה בארץ בצורה חזקה בכמה שנים אחרונות.
האנשים בארץ שינו בהדרגה גם את איכות התחפשות
אני מסתכלת על מרץ שנה שעברה ועל השנה
ואני לא בטוחה האם הייתי זוכה באותה התחפשות כיוון שאנשים
מאוד השתפרו .
יש לי הרגשה שאחרים השתפרו דוקא בזמן שהיכולות שלי ירדו,אבל
אולי זה רק המוטבציה
(ועל כך בפוסט אחר).
אנשים החלו להשקיע הרבה יותר בקוספלי שלהם
אני חושבת שהרמה של הקוספלי מבחינת הקוספלריים בארץ
מגיעה ולעיתים אף עולה על אלו בחול שיש להם גם יותר משאבים
מלנו
למרות שלא הכל זמין בפנינו ואנו מפתחים חלופות יצרתיות יותר
למשל עינב (הזוכה של מרץ השנה בתור saber)
עשתה עבודה מעולה בפימו בתור תחליף לאבזמי מעיל  על
המעיל שהיא יצרה לאבי
בתור Xehanort
ההזדמניות היום לעשות זמינות יותר
לא רק שיש כנס כל שנה בארץ אלא שיש  כעת כ3 כנסי אנימה
בשנה
בנוסף עכשיו החלו לעשות יותר כנסים וגם באיזור הצפון ולא רק
המרכז
כך שלמרות שזו ארץ קטנה היכולת להגיע לכנסים ולמצוא פריטים
השתפרה.
הבעיה המרכזית היא שהרגשה הכללית של הכנס נעלמה
זוהי הרגשה אשר הייתה קיימת בכנסי העבר,הרגשה
כזו של קבוצת תמיכה קטנה גדולה שכזו.
היתה הרגשה שזה נעשה למען מטרה ושזה היה
מפגש חברתי, נעים יותר.
זה הרגיש קהילתי יותר ,ואולי אפילו אישי
יותר.
היה לך הרבה יותר קל להכיר אנשים
כי הייתה המולה אבל היא הייתה קטנה יותר
למען האמת אני חושבת שאנימה קון ויתר
הכנסים הם לא התופעה אלא רק סימפטום קל שלה,
למעשה קהילתה האנימה בארץ היא שהשתנתה .
יש יותר אנשים, יש יותר מקמות, אנחנו
יותר מפוצלים. שונים יותר בגיל ובחשיבה
יש מאיתנו יותר שזה לא בהכרח דבר רע אבל
זה שונה.
זה גם נכון אלי באופן אישי
כמה שאני יותר מכירה מקמות ואנשי אנימה
כך לאחרונה יוצא לי לדבר עם פחות ופחות
מהם באופן קבוע.
זה אולי לא מפתיעה אבל החברה שלי מאוד
השתנתה מהזמן שפתחתי את הבלוג ועד היום.
יש עוד דברים שאני רוצה לרשום על קוספלי
אך אני מעוניינת לפצל את זה מעט
להתעכב על כל נושא בנפרד וגם לא לשעמם
אותכם עם פוסט עוד יותר ארוך