לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עומקים


לחישות קטנות, מחשבות רבות, דברים שעוברים, כשיותר מידי חושבים

Avatarכינוי:  lily_ kane

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2009

חתונה-שייכות,שיחרור משייכות וחוסר שייכות


בעצם כלנו רוצים איפשהו להשתייך למשהו
והרבה מאיתנו לא ממש מוצאים מה
שאתה מחפש את עצמך מחדש כמו שקרה לי
אני גם מחפשת אם ולאן אני שייכת
אני חושבת שאיפשהו ניסתי קודם כול לנטרל אותי מכול שייכות
הנייד האבוד עזר בזה

אבל בעצם את המילה המדוייקת הזו לא מצאתי לבד
כאשר דיברתי עם השועלה זה עלה
דוקא בקשר אליה.

הלכתי לחתונה היום
חתונה ביחד עם השמחה הגדול והחזות האגדתית
והיפה שתמיד נותנים לה ותמיד כמו סרט קלנוע אתה יודע שזה זוייף
בהרבה פוטושופ ועדיין אתה רוצה להאמין
כרגע חתונה המונח מעלה בי הרבה תהיות
מי האם תיהיה לי כזו ואם מי
ממשיך בחתונה אזרחית ותהייה לגבי זכויות הלטה"בים בעניין
ועד לשאלה מדוע ירצו לשמר סמל יקר כל כך שבעולם המודרני כל פירשו
הוא שינוי סטטוס
"הרי היום זה,הרי את מקודשת עד שהעורך דין יפריד ביננו"
בקיצור למרות שלרוב בחתונות האוכל לא רע
אני תמיד באה לשם עם יותר מידי מחשבות

אבל זו הייתה חתונה דתית יהודית אורתדוקסית

מה שהעלה ישירות בדעתי את העבודה שזוג שאני מכירה לא יכל להתחתן כך
ושתי זוגות אחרים שלי גם לא יוכלים וגם יבחרו שלא
האורתדוכסיה בארץ קיבלה מנופול על אלוהים וככזו
היא מחליטה מיהיו יהודי ולמי אסור להתחתן
הרבנות הפשילה את יהדתו של אחד מהם רק בגלל ארץ מצאו
הוא בניגוד לשאר חיי את חייו כיהודי שמר את המסורות וחגג את החגים
אך כנראה שעל פי הרבנים אין יהודים ברוסיה אלא עם כן אלו מכונים לשלם על קורסי גיור
ומבחינה טירנות,הזוג פסח על מצוות הכנסת אורחים זו

שתי הזוגות האחרים מעולם לא התאימו ולא רואים סיבה לנסות
אחרי הכול זאת לא מערכת שמקבלת .

תהייתי רבות למה אני לא מצליחה להאמין בזה
הרי זה כול כך מקל
הנה הוראות תעשי רק את מה שכתוב ואומרים לך
תמיד יש מישהו למעלה,הייתי בחתונה שהייתה יפה
כולם האמינו של ממש החופה הייתה שעתיים לוותה בתזמרות וקליזמרים שרו זמירות
קולתיהם של 300 יהודים מסורתיים עלו למעלה על שירים שכנראה הם מכירים מילדות
ואני הכרתי פחות מחצי,הם השראו שלווה ורוגע שבויים בקסם היום
בסופו של דבר זה אחד המגזרים שעדיין רואה בחתונה מאורע של פעם אחת בחיים

תהליך השיחרור שראיתי החל דוקא מחסימה קשה כאשר הזמינו לרקוד מהירו מספר בנים חסונים וחסמו את מעגל הבנות עם קורות לבנות בעלות מספר יציאות סביבם כך שיהיה הפרדה בין הבנים שלקחו את הרחווה הטובה והמאורעת יותר לבנות שרקדו במעגל עם הכלה.הדת הזו מלבישה את הבנות בדברים צנועים אך יפים (שלמען האמת מזכירה לי המון מן האופנה הפאגנית) ומצד שני אומרת שחטא לראות אותם כך יפות מלאות גאווה בנשיותן כי זה "טמא" אני תהייתי מדוע הם מקבלות זו על עצמם?

ואז קרה דבר מעניין
המעגל הלבן התרחב והתרחב והתרחב והיה גדול וקסום,הוא במהרה עלה בתוכנו הפנימי ובגדלו על מעגל הבנים
שמה החל רעש ושיחרור המזכיר לי שמאנזים. הכלה מורה ליוגה, הבנות שהגיעו מסתבר יודעות מחול בחלקם, ואף ליצנות
המעגל הלבן הפך לקרקס ריקודים מסביב בצורה מסודרת וריקוד שמאני וכהותי למראה בצד
היה מקום לסדר ולאי סדר והכול ילל שמחה, ריקוד קוזק מאולתר  לכלה, הרמה בכסא,ברייק דאנס של הכלה גאגלינג על יד בחורה שבמיוחד סדרה את מצנפתה כזו של ליצן ,מאוחר יותר היא הניפה באיזון מושלם מניפות צבועניות ליד להטוטי ברזל מקצועים של מישהי אחרת. המעגל הפך לכו חיי ומסקרן עד כי קהל מעורב עמד מחוצה לו בסקרנות אין סופית
וכך בתוך ההסתרה הזו בחברה שלא מאפשרת זו החל מעגל לבן של פמניזים,מעגל שחגג את הנישיות ,מעגל של שמחה וטירוף שלא יכלו להתחרות בהם.

האם רק כך הם יכלות לשרוד זאת האם הם צריכות מחסומים כו חזקים על מנת לתת לעצמם את השיחרור
הם הולכות לחוגים המלמדים שימוש בגוף שהדת שלהם עושה מאמצים כו גדולים להסתיר
היה לי עצוב לחשוב שהקסם של המעגל היה בכך שרק שם לא הרגישו אשמה על היותם נשים

חתונה זה תמיד אירוע יפה
יום החתונה הזה היה קסום ומיוחד
ובכול זאת לא יכלתי שלא לצאת ממנו מעורערת במחשבת

לילי שצריכה לישון כמה שעות לפני הטיסה
נכתב על ידי lily_ kane , 24/8/2009 04:35   בקטגוריות נשיות, פמיניזם, ביקורת, שחרור קיטור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דברים קטנים וטובים


ללסיים את עבודות ההגשה בזמן

לדבר עם שרה

לקבל חיוך מהגבר הכי יפה ברכבת

לאכול בשר סוף סוף

לקבל שיחה מאדם שהתגעגתי אליו

ללכת לידידים כי אני רוצה ולא כי אני בודדה

לדעת שהידידים האלו רוצים בחברתי

לעשות באטא גימנייג למשחק רשת מאגניב


עם כול החרדות שלי ועם כל הפחדים

הנה קורים גם דברים קטנים וטובים

היום חתונה של קרובים

מחר כבר לא אהיה בארץ

אני אתגעגע אליכם

נכתב על ידי lily_ kane , 23/8/2009 13:31   בקטגוריות נפשי, אופטימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אמא...


אמא, למה את חושבת שאלוהים שונא אותי?

למה את שונאות אותי?

את מבקשת ממני שוב ושוב לחזק אותך

ולומר לך את אהבתי

 

למה את מכאיבה לי ככה?

אמא...למה,למה את לא אוהבת אותי?

הרי הבטחת לי שתמיד אהיה הבת שלך.

 

שנים שאני מנסה הכול כדי להתקבל בעינייך.

האם לעולם אהיה בפנייך כישלון?

בובה פגומה שעדיין שומרים עליה

למען רגשות הנוסטלגיה

 

אמא...מה עוד אוכל לומר לך?

 


*עד לפני שעתיים התכוונתי לכתוב פוסט שמח

עכשיו המקום הזה בלב כואב החור הזה שנזנח מיימי ילדותי

 עתה הוא  נפער מחדש כל פעם בעינייך שלא מבינות

נכתב על ידי lily_ kane , 21/8/2009 00:46   בקטגוריות נפשי, משפחה ודאגות (אותו הדבר), אהבה ויחסים, סיפרותי, פסימי, שחרור קיטור  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

90,971
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , יצירתיות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לlily_ kane אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על lily_ kane ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)