לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2011    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2011

אני מאמין לנתניהו הצעיר


 

לפני כשבועיים, תחת הכותרת "אני מאמר לנתיהו", כתבתי כי אני מאמין לבנימין נתניהו שטען לפני שנים ספורות שהשנה 1938 וכולי, אם כי לא דייק בפרטים.

 

והנה, בסוף השבוע האחרון התפרסמו בעיתון "הארץ" בכתבה של אורי בלאו פנינים מפי בנו של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו, יאיר (הידוע בכינויים ג'סי נתן ויאיר נתן) כפי ששיתף בפייסבוק. 

משלל אוצרות ההגות בקבוצה שפתח וניהל נתניהו, כפי שמופיעים בכתבה:

 

"הערבים הבני זונות חיללו לנו את היום הקדוש ביותר בשנה. זה לא קרה בסוריה וגם לא במצרים. זה קרה פה במדינת ישראל - מדינת הלאום היהודי היחידה! מכיוון שהרשויות השמאלניות לא יעשו דבר בנידון והתקשורת עוד תוציא את הערבים כמסכנים, חובה עלינו לעשות את המינימום הדרוש כדי להציל את כבודנו ולהחרים כל עסק או מוצר ערבי!!! חוץ מזה שהחרמתי ת'חארות האלה גם ממקודם".

 

או במקום אחר, תרגום מדיון שניהל באנגלית:

 

"לטרור יש דת והיא האיסלאם! לא כל המוסלמים טרוריסטים אבל כל הטרוריסטים מוסלמים! האם אי פעם שמעתם על מישהו שפוצץ את עצמו בשם משה או ישו? לא! אנשים מפוצצים מטוסים רק בשמו של אללה!" ... "(לפלסטינים) אין מדינה. זה חלק מישראל, מעולם בהיסטוריה לא היתה מדינה פלסטינית, אין מדינה פלסטינית ואני מקווה שלעולם לא תהיה כזו! (הפלסטינים) הם מתיישבים ערבים באמצע המדינה שלנו, שהיגרו ממדינות ערב רק לפני 100 שנים!"

 

תגובת עו"ד דוד שמרון, בשם משפחת נתניהו, כפי שמופיעה בכתבה, היא שעיתון "הארץ" מלקט התבטאויות מהעבר הרחוק והקרוב שהוצאו מהקשרם...

 

ובכן...

בראש ובראשונה, אני תוהה לגבי ההגדרה הגמישה לעבר קרוב או רחוק.

ההתייחסות הראשונה למהומות בעכו, בעקבות נסיעת נהג ערבי בעכו ביום כיפור (חג שיהודים אמורים לכפר בו על חטאיהם ולא להוסיף עליהם בתקיפת אדם שכלל לא אמור לשמור על קדושת החג... אבל נעזוב את זה לעת עתה) היא ודאי עבר רחוק. הרי מדובר באירועים נשכחים מאוקטובר 2008, מעט פחות משלוש שנים בעבר!

לעומת זאת, טיעונים כגון זכר השואה (בתגובה נכתב בין היתר: "יאיר כתב שם מדם לבו של נכד לסב אשר איבד את כל משפחתו בשואה") שעם כל הטרגדיה שבה נגמרה ב-1945 או הפלסטינים שהגיעו לפלסטינה רק לפני מאה שנה (ראה הציטוט השני לעיל), הם-הם עבר קרוב, חי, בועט ובוער בדמו של יאיר הצעיר.

פוסט מודרניזם וסובייקטיביות הם ודאי עניין מבורך בעודם מאפשרים לשרלטנים כנתניהו (האב) לזגזג והציג עצמו כרודף שלום ומחרחר מלחמה בו זמנית כמות היה חלקיק קוונטי או החתול של שרדינגר.

 

אך זה לא באמת מטריד אותי.

למען הסר ספק, דבריו של נתניהו אינם מחדשים. הוגה גדול הוא ודאי לא. את הדברים שהובאו בכתבה קראתי בווריאציה זו או אחרת פעמים אין ספור לפני כן. שמעתי אותם בעודי בתיכון מפי כמה וכמה תלמידים שלמדו איתי ועל אף שלא באו באינטראקציה עם ערבים מעולם או ברמה שטחית ביותר בלבד, היו רוויי שנאה כלפיהם. המילים אז היו דומות להפליא. גם ההתייחסות לשמאלנים בבוז (ראו את ההתייחסות לרשויות השמאלניות בציטוט הראשון מפרי מקלדתו של נתניהו) אינה חדשה ומוכרת לי מאותם ימים בהם נתניהו האב כיהן כראש ממשלה לראשונה.

 

נתניהו האמצעי (יאיר מבוגר מאבנר, כמעט חתן חידון התנ"ך העולמי, אך אינו בכורו של נתניהו. תואר זה שמור לנועה, בתו של נתניהו מנישואים קודמים. על חיי המשפחה הענפים של נתניהו בתמצות כאן) גדל על קרקע דשנה בבית של מי שידוע כתועמלן בחסד של דברי שנאה לאומניים. אם נתניהו לא היסס ללחוש על אוזנו של הצדיק כדורי לפני שנים שהשמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים והתייחס לטרוריסטים, סליחה, לערבים בבוז בכל הזדמנות, יש לשער שלא חסך את דעותיו מילדיו. בני אדם, על פי רוב, מעצבים את דעתם ומגבשים את השקפת עולמם לא מעט בזכות הוריהם אחרי הכל.

 

יאיר נתניהו לא שונה בהרבה מרבים בני גילו, תוצר מערכת החינוך העלובה בישראל מאז ימיו של זבולון המר ואילך שפירקה הקניית ידע מדעי והומאני לטובת הקניית ערכי קנאות לאומנית ודתית שלא הייתנ מביישת בהצלחתה את איראן, זולת הישגים גבוהים יותר במתמטיקה לתלמידים איראנים.

זה מעט מפתיע, שכן היית מצפה ממי שגדל במשפחה של מעשני סיגרים עם קשרים ענפים לראשי המשק בישראל לזכות לחינוך אנין ואליטיסטי. אולם במחשבה שניה, אם דיקטטורים ברחבי העולם, ממדינות ערב ועד צפון קוריאה, יכולים לשלוח את ילדיהם לקבל חינוך באוניברסיטאות המובילות בעולם המערבי על מנת שיחזרו אחרי מספר שנים להיות דור ההמשך לשלטון העריצות, מדוע שיאיר נתניהו יהפוך החברבורות בהם הלבישו אביו?

 

אם להודות על האמת, כפי הנראה הייתי מתעלם מכל הכתוב לעיל לולא דבר אחד שעלה מהכתבה. אני מניח שזה התפרסם קודם לכן, אך הואיל ואינני עוקב באדיקות אחרי עיתונות מישראל כנראה פספסתי.

יאיר נתניהו, אוטוטו בן 20, הוא חייל בצבא ההגנה לישראל. וכמו כמעט כל חייל, גם הוא מתוסכל מהשירות הצבאי שנכפה עליו. לדוגמא, ב-27 במאי 2010, לפני שנה וקצת, עדכן את הסטטוס שלו: "סוגר שוש בגלל הפלס' ימח שמם!".

רחמנא ליצלן. רק בעקבות הפלסטינים הארורים נתניהו צריך לסגור שבת. לא בשל מפקדיו שציוו עליו לעשות זאת. לא בשל מערכת הביטחון המסועבת והיקרה של המדינה בה הוא חי ואביו עומד בראש ממשלתה. לא בשל מלחמה בעצימות משתנה המתנהלת מזה למעלה ממאה שנה בין מהגרים וצאצאיהם לבין אוכלוסיה שבעיקרה ילידית.

זה הכל בגלל הפלסטינים ימח שמם...

 

המעניין בהיותו של יאיר חייל הוא לא עצם העובדה שהוא משרת (אם כי אין זה עניין של מה בכך. בנו של קודמו בתפקיד, אהוד אולמרט, לא שירת בצבא הישראלי למשל.

טיב השירות של נתניהו, הוא המעניין. על פי הכתבה:

ביולי 2009 התגייס יאיר לחטיבת דובר צה"ל. הוא מוצב בענף התקשורת הבינלאומית במרכז ירושלים, לאחר שאת שירותו הצבאי החל בדוברות פיקוד מרכז, שבצפון העיר.

כמובן, יתכנו נסיבות מקלות. יתכן והפרופיל הרפואי או הנפשי (ואם שנאה יוקדת כזו, בהחלט עולה החדש, אם כי כמדומני שנאת ערבים ושמאלנים אינם בין סעיפים הפרופיל) מונע מנתניהו הצעיר לחרף נפשו בעבור המולדת.

אך קשה שלא לחשוב על תרחיש בו יאיר נתניהו הוצנח ללשכת דובר צה"ל (תפקיד יוקרתי, לא מסוכן וקל"ב, קרוב לבית) כפי שאביו הוצנח כחלק ממסלול ההכשרה בסיירת מטכ"ל.

נתניהו האב קנה את הונו כיוצא סיירת מטכ"ל או ליתר דיוק כאחיו של מי שפיקד על סיירת מטכ"ל בעת נפילתו במבצע אנטבה, יולי 1976.

 

כמובן אין להאשים את נתניהו, האב או הבן, באי הרצון (המשוער) להצטרף ליחידה לוחמת. זה שנים רבות שאין זה לכבודה של האליטה בישראל להצטרף לשורות היחידות הקרביות. את מקומם תפסו נדכאי החברה, בני מיעוטים, עולים וחובשי כיפות שרואים בשירות הצבאי סולם לטיפוס בחברה ובשירות קרבי וקצונה מקפצה לעמדת מפתח.

האליטה משלמת מס שפתיים בשנאת האויב, האמיתי והמדומיין, לשון ארסית ותמיכה במאבק אלים ומזוין. מחיר אישי הוא משהו שניתן להשאיר לאחרים...

 

זה טבעי ומובן. מדוע יסכן עצמו מי שיכול להימנע מכך?

כמדומני, גם בקרב "הגיבורים" של אל-קעידה, מעולם לא לחם אחד מילדיו של המנהיג שלא מזמן חוסל, אוסאמה בין לאדן. וזה לא שחסרו לו ילדים, היו למעלה מעשרים מהם.

השאלה המתבקשת היא מדוע בעצם מוכנים רבים להטות אוזן למילותיו של בנימין נתניהו ולהיות מוכנים לצאת לקרב ולסכן את שלמות גופם בעבור הפנטזיות שלו על ישראל השלמה?

התשובה לכך מורכבת. היא מורכבת מטיפשות הידועה יותר בשם פטריוטיזם. היא מורכבת מהמונים שמפשטים את המציאות לכדי תמונת אנחנו והם, קלה להבנה. היא מורכבת מאנשים נורמטיוויים שאין להם ברירה. התשובה מורכבת, ידועה ומרתקת.

תודה ליאיר נתניהו שבקלות דעת העניק לי ולרבים אחרים הצצה לעולמו ועולמה של האליטה הלאומנית בישראל.

 

 


יאיר ושרה נתניהו במועצת הביטחון של האו
יאיר ושרה נתניהו במועצת הביטחון של האו"ם, ניו יורק

נכתב על ידי ashmash , 25/6/2011 08:47   בקטגוריות הרהורים, אקטואליה, צבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-2/7/2011 10:20




467,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)