לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2012

מחשב הלוח המ-ד-ה-י-ם של אפל


 

יכול להיות שזה הרצון שלי לרכוב על ההצלחה של מחשב הלוח של החברה ששווה הכי הרבה כסף כיום שמביא אותי לכתוב את הקטע הזה. לשון אחר, אם אתה רוצה קוראים, רוצה רייטינג (כמו דודו טופז שחי עבור הרייטינג ומשזה נלקח ממנו, הסתבך ובסופו של דבר שם קץ לחייו. הנה ראיון מרתק עמו שניהל רינו צרור מעט לפני מות טופז) הרי אתה מוכרח להזכיר את חברת אפל (או פייסבוק או גוגל), על מנת שידבק בך אבק כוכבים ואולי תזכה במעט מתהילתם (במקום בו אני מגיע ממנו צורת חיים זו מכונה טפילות או למצער סימביוזה, שכן כפי שהעיתונאים מרגישים שיימשכו קוראים/צופים/מאזינים על ידי אזכור ענקי טכנולוגיה, כך אותם ענקים בונים עצמם מתהילה הנבנית באמצעות תקשורת המונים אוהדת).

 

יותר סביר שבדיוק מהסיבה שציינתי לעיל, מעט קשה לברוח מ"הידיעה המרעישה" על מחשב הלוח השלישי שמוציאה אפל, האייפד החדש (The new iPad) שמשום מה מכונה אייפד 3, כנראה מחרושת הקדימונים והשמועות לקראת להשקת המכשיר (בקרוב ידקלמו את השם שאפל קבעה, אני מניח). כך למשל נכתב בז'ורנל ופחות או יותר בכל אתר חדשות אליו נכנסתי.

כן, אני יכול לפתוח במקום ספר (בימים אלו אני עסוק בקריאת קובץ סיפורים קצרים של ג'יימס סטיפנס, אבל לא ממש מתחשק לי לפתוח אותו כרגע) או למצוא עיסוק אחר, רחמנא ליצלן, שלא דורש לוח אם וחיבור למרשתת. אבל אני לא, והאייפד החדש רודפני כרוחו של בנקו במקבת.

 

כפועל יוצא של האובססיה בכל הנוגע למוצר אפל, מילים רבות תשפכנה לריק על ביקורת המוצר. כמה הוא נפלא, מרגש, חדשני וכיוצא באלה. או לחילופין כמה הוא דומה לקודמו. עד לדבר הגדול הבא, בערך בעוד יומיים. אז מדוע בכלל לטרוח?

 

ובכן, על מנת לחלוק את התהות שלי על הפרסום בו נתקלתי באתר האירי של אפל (הואיל ומדובר בפרסום גנרי, אני סמוך ובטוח שהאתר האמריקני מכיל את הפיצ'ר אליו אתייחס בעוד רגע קט וגם האתר בעברית יתורגם בעוד שנתיים וחצי).

הנה התמונה לשיפוט הקוראים:

 



מתוך אתר אפל

 

 

מדובר בצילום מסך מהעמוד הבא שוודאי ישתנה בעוד מספר חודשים, לכל היותר שנה.

בתמונה נראית השוואה בין המסך של אייפד 2 (משמאל) למסך האייפד החדש. ניתן להעביר את זכוכית המגדלת, שאמורה להגדיל פי 3.5, לאורכו ולרוחבו של הדף.

ואז, שוד ושבר, הרזולוציה של האייפד 2 נראית כה אומללה בהשוואה לתצוגת הרטינה (Retina) המדהימה של האייפד החדש!

 

כל זה יכול היה להיות טוב ויפה. קראו לזה אבולוציה, רבולוציה (או כפי באפל בחרו לכנות זאת, Resolutionary. אבל אין זה משנה את העובדה שעל מנת למכור את המוצר החדש, מכונת התעמולה של אפל מכפישה מוצר שהיא עדיין מוכרת בחנויות ולא במחיר זול במיוחד.

 

ישנם שני תסריטים אפשריים להשוואה הזו:

 

א. ההבדל בין המסכים לא משמעותי. לא לחינם צריך זכוכית מגדלת על מנת לראות את ההבדל בין המכשירים. במילים אחרות, השיפור-לכאורה מיותר ולא מורגש בעין בלתי מזוינת.

במקרה הזה, מי שמאמין שמחשב הלוח החדש היה מוצר טוב יותר מהקודם הוא נאיבי.

 

ב. ההבדל כן משמעותי. בתסריט הזה, כפי שרמזתי, אפל מודה שמה שהציגה עד אתמול כמחשב הלוח המעולה בעל התצוגה המדהימה הוא למעשה גרוטאה, עגלה בעולם של מכוניות מרוץ. וזה עדיין מוצר הדגל שהם מוכרים בחנויותיהם עד להשקת המכשיר החדש באירלנד בעוד כשבועיים.

במקרה הזה מי שהאמין שהמחשב הישן היה מוצר טוב טעה וסביר מאוד שגם הפעם אין המצב שונה. אני מוכן לשים את כל יוקרתי על כף המאזניים ולהצהיר שבעוד שנתיים האייפד החדש לא יהיה מוצר הדגל של אפל. הם יימכרו מחשבי לוח חדשים יותר (האייפד החדש 2? אייפד 3? אייפד 4? מי יודע. לעיתים נדירות עד כה הם גילו יצירתיות בבחירת השם - האייפד הראשון היה חריג במשחק מילים לאייפוד שקדם לו במספר שנים - ועניין השם הוא בחירה בין מספר מצומצם של תבניות מוכרות. קשר להאשים אותם בזה, שכן מדוע להחליף סוס מנצח?).

 

אוקי, שיפורים טכנולוגיים צצים כל הזמן או למצער האפשרות לנצל טכנולוגיות קיימות לייצור המוני בזול. לפיכך הגיוני שכעת אפל תוכל להציע מכשיר עם מסך חדש במעט, חיבוריות מהירה במעט, מעבד עם מעט יותר ליבות שיוכל לבצע מעט יותר חישובים בשנייה כאשר מריצים עליו אפליקציות, בעיקר משחקים. אבל מדוע לשווק את המחשב כמוצר מהפכני? אמרו בבקשה כי מדובר במוצר דומה עם שיפורים קלים ומתבקשים לאור ההשינויים שחלים בתעשייה כל הזמן. לשון אחר, בין אם אפל תרצה או לא, אין זה אפשרי לייצר אייפד עם מעבד  486 למשל, כי לא מייצרים אותו מזה למעלה מעשור.

 

המחיר של מוצרי אפל, אגב, הוא עניין של החלטה שיווקית, משהו שבקושי מושפע מעלות הייצור, המחקר והפיתוח וכדומה. מחשבים, מחשבי לוח, טלפונים חכים ומוצרים דומים מחברות אחרות עולים פחות, הרבה פחות, גם כאשר אינם נופלים מ, ואף עולים על מוצרי אפל. אפל מבטיחים מוצרים שפועלים בהרמונה, ניחא, ומכירת מוצר יוקרה בעבור תשלום פרימיום.

הצרה היא שכאשר מדובר במוצר צריכה להמונים שכמעט כל אחד ואחת יכולים להרשות, אין מדובר במוצר אקסקלוסיבי, אלא באופנה מטופשת, תלבושת אחידה שאוחזים ביד על מנת להראות ולהיראות.

אני ודאי לא הראשון לומר זאת, אבל מוצרי אפל, כולל האייפד החדש, הם הסמל העכשווי לקונפורמיזם. לא מדובר במשהו קוּל. אל נא תאמרו חובבי אפל, אמרו קונפורמיסטים.

 

באותו עניין, אשתף את הקוראים בכך שלאחרונה בטקה ואני שקלנו לקנות מחשב נייד חדש. אולי בשל כך הלהט לכתוב על הנושא הנדוש הזה שנדמה לי מרתק ככתיבה על דגמי מכוניות (יש כמה אנשים שאוהבים את זה וממש חשוב להם המפרט הטכני של כל דגם מכונית שיוצרה אי פעם. עבורי מדובר במוצר אחיד היורד מפס הייצור. אם אתם חושב שיגואר מייצרים מכוניות יוקרה, הן אמנם עולות הרבה כסף ביחס לערך המוסף שהמכונית נותנת, אך בפעם האחרונה שבדקתי יגואר הייתה שייכת לחברת טאטה מוטורס ההודית, זאת שייצרה את המכונית המתלקחת הזולה בעולם).

 

לא אלאה אתכם בהשוואות שערכתי, בביקורים בחנויות (אהבתי במיוחד את הביקור בחנות של סוני בסטיפן גרין, שם מוכר בשם סאני [סאני מסוני, הוא פשוט נולד לתפקיד!] הסביר לנו על מחשבים משל היינו בגן חובה, מבלי לטרוח לברר מה רמת הבקיעות שלנו בנושא). אומר שדנתי עם אורי בסוגיה והוא אמר שבמקום לקנות לפטופ, עדיף שאקנה מחשב לוח, לניידות, ומחשב שולחני לבית, שכן הם זולים בהרבה ממחשבים ניידים.

 

באשר למחשב השולחני, הסברתי לו, אין לי מקום לכך בבית. דרוש ריהוט מיוחד שאמנם היה נהוג לרכוש בעבר ("שולחן מחשב", אך, אלו היו ימים), אבל למרבה השמחה אין לי בהם צורך כיום. יתרה מזאת, לעיתים נוח שהמחשב נייד, אפשר להעביר אותו מחדר לחדר, להשתמש בו להרצאות, להמשיך לעבוד בו למשך מספר שעות גם כאשר החשמל פסק ואפילו, חזיז ורעם, לסגור אותו, לקפל אותו ולא לראות מחשב.

באשר לטאבלט, אמרתי לו, מדובר במוצר שמתיישן מהר מידי. האייפד החדש הדגים זאת שוב. אם תקנה את המכשיר המתקדם ביותר, בעוד שנה יהיה כבר מי שידאג לגרום לך להרגיש שנתקעת עם מוצר איום והדרך היחידה להיחלץ מכאביך היא לקנות את הדגם החדש. אם תקנה מכשיר שלא נמצא בחזית, הרי שתחיש את התהליך הנ"ל במספר חודשים.

 

בכלל, יתכן וזו רק ההרגשה שלי, אבל מחשבי הלוח הם לא חידוש כה מרנין, אלא מדובר בטלפון נייד "חכם" עם מסך גדול יותר וכפועל יוצא, מגושם יותר. אם הטלפונים החדשים, על סטרואידים, נראים גדולים מידי לכיס (כיס שמתרוקן על מנת לפנות להם מקום, למרבה השמחה, כאשר משלמים עליהם מאות אירו), אזי מחשבי לוח הם בגודל של לפטופ קטן ללא מקלדת.

רק מה, הם לא מאפשרים, לפחות כיום, את השימושיות הוורסאטילית של מחשב נייד. לא לחינם צריך להוריד אפליקציות, מיליארדי אפליקציות, לטלפונים ניידים עם מסכים בשלל גדלים. הסיבה המרכזית לחלק ניכר מהאפליקציות היא שאתרי האינטרנט הרגילים לא מותאמים למכשירים הללו כהלכה ולכן יש צורך בתוכנה ייעודית. על הדרך, לעיתים, מוצעים מספר פיצ'רים מיוחדים לנייד, שירותי מיקום או לפחות גישה מהירה לשימושיות שמציעה האפליקציה.

 

ובכן, על פי התחזיות והאופן בו מתפתחים הדברים, נראה שמחשבי לפטופ לא יישארו עמנו זמן רב. יכול להיות שהם יישארו שם כמוצרי נישה, אומרים למתכנתים, כותבים ועוד כמה עובדי משרד הזקוקים למקלדת, בעוד ההמון יצרוך את תוצרתם דרך מכשירים דקיקים (מעין טלוויזיה להמונים [טאבלט] לעומת אולפן למעטים[לפטופ]).

הנה חלונות 8 אמורה לרוץ על מחשבים (שולחניים וניידים) ומחשבי לוח וטלפונים כאחד ולהדביק את הפער בין שתי קטגוריות המוצרים.

 

וייתכן כי פיקוד קולי או קריאת מחשבות יחליפו את המקלדת. הקלדה היא עניין מסורבל מידי לרבים וגוררת לא מעט טעויות שיכלו להימנע. יחד עם זאת, אני מתקשה לראות עצמי כותב את הקטע הזה על ידי הכתבה למיקרופון זעיר, ולו רק בשל כל השינויים והעריכות שאני עורך ללא הרף. אבל היי, אני משוכנע שיהיה קל להתרגל לזה כפי שבמידה מסויימת נולדתי עם מקלדת ביד.

 

נכון למרץ 2012, נדמה לי שמחשב נייד עדיף על מחשב לוח. האחרון מוגבל אך במעט מהמחשבון המדעי עתיר הפונקציות ששימשני בתיכון. הראשון הוא מחשב שמאפשר המון פעולות לצרכן הביתי, למדען, לסטודנט, לעובד המשרד ובעצם למי לא?

וגם אם לפי שעה לא מסתמן מתחרה דומיננטי לאייפד של אפל, זה עוד יבוא. אם לא מחר, אז מחרתיים. אסיים בציטוט המיוחס לאברהם לינקולן:

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.

אפשר לרמות חלק מהאנשים כל הזמן, וכל האנשים חלק מהזמן, אך לא את לא ניתן לרמות את כל האנשים כל הזמן.

תיהנו מהמפכה המדומיינת!

 

אגב, תוספת כשעה אחרי פרסום הקטע, הנה סרטון המסכם בדקה וחצי את השקת האייפד החדש.

נכתב על ידי ashmash , 8/3/2012 08:05   בקטגוריות הרהורים, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




467,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)