לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2012

Five Years & Counting


 

פתאום שמתי לב שהיום הוא ה-23 ביולי. לשון אחר, בדיוק לפני חמש שנים עזבתי את ישראל.

הרבה מים זרמו בליפי, בדנובה ובתמזה מאז היום האחרון בחיפה.

 

בינתיים כל כך הרבה דברים התרחשו. הכל קורה כל כך מהר ולפתע את מוצא את עצמך חי חיים שלא יכולת לדמיין לפני חמש שנים ויום.

הספקתי לגור בכמה וכמה מדינות, לטייל בכמה וכמה מדינות שטרם ביקרתי בהן עד עזיבתי את ישראל, לעבוד בכמה וכמה עבודות שלא תיארתי כקריירה עתידית, להכיר כמה וכמה אנשים שלא היה לי סיכוי להכירם לו  הייתי נשאר בישראל, ללמוד כמה וכמה שפות, ברמה זו או אחרת, שלא הייתי טורח ללמוד בארץ, ללמוד על כמה וכמה נושאים שלא הייתי לומד עליהם בדרך אחרת ואפילו החלפתי את הטעם הקולינרי שלי לחלוטין.

 

יצא לי לאכול אוכל הודי בטרם עזבתי את ישראל לצמיתות. אח שלי לקח אותי לכמה מסעדות הודיות צמחוניות בביקוריי בלונדון, אבל מעולם לא אהבתי את מה שהציעו. עד אותו יום בפריז באוגוסט 2009, עת אכלנו ארוחת צהריים מלאה במסעדה הודית נפלאה ליד מרכז פומפידו. זה שינה את הרגלי התזונה שלי כליל.

מאז למדתי רבות על המטבח ההודי, הנפאלי והמאכלים ביתר המדינות של תת-היבשת. התפריט במסעדות הודיות לא נראה מוזר עוד, אלא להיפך, אני מבין את המונחים בהם משתמשים מבלי לקרוא את ההסבר באנגלית.

אפילו כאשר אני מבשל, תבלינים הודיים החליפו את רוטב הסויה וכמעט שהפסקתי להקפיץ אטריות ולבשל מאכלים בסגנון סיני או תאילנדי.

 

גם המטבח האיטלקי פינה את מקומו, לפחות באופן חלקי, לטובת המטבח הספרדי, מאז ביקרנו בברצלונה. פאייה טובה בהרבה מריזוטו.

 

אין זה המקום לסכם את חמש השנים האחרונות או למנות את כל הפעילויות בהן נטלתי חלק.

הבלוג הזה מעולם לא תפקד כמקום להשתפכות וחשיפת הנפש. זה לא מעניין איש וגם אם זה היה מעניין, הרי לא הייתי רוצה לחשוף זאת. במקום מסוים נגמר הפומבי ומתחיל האישי.

אך אולי זה המקום לשתף את קהל הקוראים המצומצם, קוראים מזדמנים או סתם חטטנים שרוצים לגלות עלי עוד בכמה מהדברים שעשיתי לאחרונה.

 

מעט לפני יום הולדתי ה-29, החלטתי שיהיה נחמד לצלם תמונה של עצמי מידי יום וליצור מזה סרט.

הרעיון צץ מספר שנים קודם, כאשר קיבלתי סרטון על בחור בשם נוח שצילם עצמו במשך שש שנים. הביצוע שלו היה מעט משעמם, הואיל והרקע לא השתנה וחשבתי שיהיה נחמד להתמקד באחד הדברים שעשיתי אותו יום ולא בעצמי. וכך יצרתי תיעוד של דבלין (ועוד כמה מקומות באירלנד, סלובקיה, פולין ובלגיה, אבל בעיקר דבלין) במשך שנה, מיום הולדתי ה-29 כאשר ברקע מסעדת המונטי של קטמנדו (והרי כבר דנתי באוכל הדרום האסיאתי ששבה אותי) עד יום הולדתי ה-30 עת שחיתי בים האירי בחוף סנדיקוב בדן לירי, דרום דבלין, בבבוקרו של יום חורף קר באמצע נובמבר.

והנה התוצאה:

 

 


 

 

 

בנוסף, עסקתי בעוד מגוון נושאים שטותיים, למשל פרוייקט הריחוף או התעופה היוגית. הנה למשל סרטון קצר בו אני מרחף סביב ה-Spire, עמוד בגובה 120 מטר, במרכז דבלין:

 

 

 

 

 

בנוסף, כתבתי מספר סיפורים ושירים, את חלקם אף סיימתי. אולי ביום מן הימים אף אפרסם את חלקם.

אך לפי שעה, זה הכל.

 

ומה יהיה בחמש השנים הבאות, מי יודע.

נכתב על ידי ashmash , 23/7/2012 10:26   בקטגוריות הרהורים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




467,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)