לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2013

על שנאת חרדים לשם שנאת חרדים


 

קראתי את מאמרו של נחמיה שטרסלר מהבוקר תחת הכותרת "השבט הלבן אמר את דברו". בקצרה, הוא מגנה ליברלים הקשובים למצוקת החרדים בטענה שהם תומכים בקבוצה לא-ליברלית וחשוכה. זה הרגל ישן של שטרסלר שנוהג איפה ואיפה, מחד הוא ממריד קבוע נגד חרדים ומאידך, כיונה מדינית, הוא קשוב יותר למצוקותיהם של ערבים (בזה הוא צודק). אז כתבתי תגובה והרי היא לפניכם:

 

 

אתה נופל למלכודת אליה נופלים גזענים חשוכים מהימין.


לשיטתם, קומץ חברי כנסת ערבים, מנהיגי ארגוני טרור ומטורללים דתיים (מהדת הלא נכונה) מדברים בגנות ישראל וזו-זו ההוכחה ש"כל" הערבים הם רשעים ששונאים את ישראל שנאת דם יוקדת. בפועל, כפי שודאי תסכים, רוב רובם של הערבים, בישראל, פלסטין וביתר מדינות ערב מוכנים לקבל את ישראל ואין להם עניין רב בהשמדת יהודים או יישויות ציוניות.

וזה מה שאתה עושה כשאתה מתייחס לחרדים. את מי אתה מצטט, עובדיה יוסף? מר"ן הוא זקן סנילי שאמנם רבים מכבדים (באותו אופן שחברי הקבוצה הראשונה אולי מכבדים את נכבדיהם) ויש שמנסים לפעול על פי פסקי ההלכה שלו. אבל בפועל, מדובר בקבוצה גדולה, רוב חבריה פרגמטים, שנופלת קורבן למנהיגותה הקיצונית.

אתה מאשים חרדים בכך שאבוי, הם מקבלים אלפי שקלים עבור לימודים. הבעיה כמובן אינה בתלמידים החכמים והפחות חכמים (איזה תלמיד לא יישמח למשכורת חודשית קבועה עבור לימודיו?) אלא במדינת ישראל שמאפשרת את המצב האבסורד וזו לא אשמת המנהיגות החרדית לבדה, הם מהווים פחות משישית חברי הכנסת. הרוב הלא חרדי משתף עם זה פעולה ומאשר את כל אותה העברת כספים.

זאת ועוד, אני ממליץ לך לקרוא את עיתונך ולא רק להיות עורך בכיר בו. כאשר חרדים באים לעבוד הם מופלים לרעה במקרים רבים. השכר שהם מקבלים נמוך יותר (לא מזמן פורסמה דוגמא לכך בדה מרקר) ובמקרים אחרים הם לא יתקבלו לעבודה (כי הם מתלבשים באופן שונה. במקרים אחרים זה בשל חוסר בהכשרה מתאימה, בשל כך שהמדינה לא כופה לימודי ליבה, שוב, בתמיכה לא חרדית). הם נדונים להיות אחת הקבוצות העניות בישראל מבלי אפשרות לצאת מהבור, בדומה לערבים. וכששוק העבודה חסום, איזו ברירה יש להם מלבד התמקדות בילדים שמהווים חוסן כלכלי כאשר בלאו הכי הם מודרים משאר החברה?

אז במקום להסית (כדרך קבע) כנגד קבוצה אחת באוכלוסיה, מוטב שתהיה ליברל אמיתי ותראה כיצד אפשר לשלב אנשים עם אמונה שונה (זכותם לנסות לשכנע אחרים בצדקת דרכם. בפועל, רבים הם הדתיים היוצאים בשאלה, אם כי זה משהו שחרדים לא ישמחו לדבר עליו) בחברה פלורליסטית. כפי שזה מצטייר ממאמריך, אתה ליברל דמיקולו וחבל, כי מידי פעם יש לך רעיונות יפים.

 

 

אני בספק אם מר שטרסלר אכן ייקרא את תגובתי. אך גם אם כן, ספק אם זה ייפקח את עיניו. הוא הרי אינו ליברל, במובן הקלאסי של המילה, אלא קפיטליסט עיוור (או למצער משרתם של בעלי הון) שבמקרה קרא מספר מאמרים על כך ששלום מוביל לשגשוג כלכלי ולכן הוא תומך גם בזה. הוא לא הפנים כמה מערכי היסוד הליברלים הבסיסיים ביותר.

 

מבחינתו, הוא סימן את המטרה, "החרדים הטפילים" אשמים בכל ולעזאזל עם המציאות. אחרים פשוט בוחרים מהגרים אפריקאים, ערבים וכדומה. הפרנציפ זהה.

נכתב על ידי ashmash , 12/2/2013 09:30   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




467,157
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)