לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2014

מצפון שקט


 

במהלך קריאת הכתבה הזו בגארדיאן על כך שהמועצה לזכויות אדם של האו״ם החליטה לפתוח בחקירה האם ישראל מבצעת פשעי מלחמה (התשובה היא, כמעט בטוח שכן. גם יריביה של ישראל לא טומנים ידם בצלחת. בכל מקרה מלחמה היא אירוע מכוער וכמעט תמיד מערבת מה שבכל סיטואציה נורמלית יכונה פשע).

 

מה שמשך את תשומת לבי היה אזכור לכך שאל על, חברת התעופה הפרטית שבעבר הייתה חברת התעופה הלאומית של ישראל, העלתה את מחיר כרטיסי הטיסה לישראל ב-150% ויותר כאשר רוב חברות התעופה הזרות ביטלו את הטיסות לישראל בשל המצב הבטחוני. חיפשתי את הידיעה המקורית בעברית והנה הכתבה על כך בדה מרקר.

 

אוי יוי יוי. חברה פרטית מעלה מחירים כאשר הביקוש למוצריה עולה (כפי שמנסחים זאת בדה מרקר) או שלפתע ההיצע פוחת (כפי שיהיה יותר מדוייק לתאר. יתכן וגם הביקוש עולה כאשר יותר ישראלים מעוניינים לצאת מישראל ולהירגע בניכר, אך על כך אין לי מידע). מי שמע על פרקטיקה כזו?

 

אין זה אומר שהיה הכרחי להשאיר את אל על תחת כנפי של ממשלת ישראל והיה רע להפריט אותה. אבל מה מפתיע בכך? זאת ועוד, אמנם באל על לא יודו שהם גובים פרמיום על כך שהם מסתכנים בטיסות בשמיים בהם מעופפים טילים ורקטות ומטוסיה מתגלגלים על שדות תעופה מופגזים, הרי הם חברת התעופה הבטוחה בעולם (! כמובן, חוץ מהטיסות בהן המטוסים של החברה מתרסקים).

 

אך כמובן, גם אם בכל סיטואציה אחרת אנשים יקבלו את היגיון השוק החופשי, המחירים שנקבעים על ידי היצע וביקוש והזכות של חברה פרטית לעשות כסף בתמורה לשירות שהיא מעניקה וחברות אחרות לא. ברם בימי חרון ומדון, אנשים מתרגזים כאשר אותם כוחות בדיוק לפתע נתפשים כמי שעושים רווחים על חשבון מצוקתם. אם הציבור בישראל סובל מעצם היותו מטווח, הוא מצפה מחברת התעופה הנתפשת כחברת התעופה הלאומית לשאת בעול, להשתתף במאמץ המלחמתי. והיא לא מספקת את הסחורה.

 

האם זה בסדר? מי אני שאשפוט? אני נתקתי קשר עם אלעל, גם אם סימבולי, כשהבנתי שהם מפקירים את בטיחות הנוסעים בכניעה לתכתיבי רב החברה. אין לי ציפיות מחברה שנותנת לאדם שהכשרתו תורנית בעיקרה להתעסק עם מערכת הכריזה של המטוס. באופן כללי אין לי סימפטיה לחברה שיוצרת מצג שווא כאילו היא אשפית ביטחון ובטיחות, כאשר המומחיות הזו היא בעיקרה הטרדת הנוסעים מבלי ערך מוסף לביטחונם האישי. המצפון שלי נקי, אין לי כל קשר לאלעל. שיעלו את המחיר עד השמיים, תרתי משמע.

 

אמליץ לכם בחום לעשות את אותו הדבר. עכשיו כאשר ארה״ב ביטלה את הקריאה להפסקת הטיסות לישראל והיצע הטיסות מן ואל ישראל יחזור למצבו הרגיל, החרימו את אל על. בלאו הכי הם לא זולים או מעניקים כל ערך לנוסעים בעבור המחיר שהם גובים.

 

 



(מקור)

נכתב על ידי ashmash , 24/7/2014 08:30   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




467,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)