לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2003

סקס על הבוקר


 
ובכן, אתמול, קריאה חפוזה באקווריום של הכתבה הבאה, העלתה בי את השאלה מדוע טורחים אתרי סקס להעלות דרישות בפני קהל קוראיהם.

אני מתכוון על אותן דרישות מגוכחות אשר מבקשות מהגולש להסכים ל"תנאי השימוש באתר" אשר כוללים  את הצהרתו על כך שהוא מעל גיל מסויים - במדינות מתוקנות גיל 21 ובמדינות בהן שולחים בני 18 להלחם על חייהם שלוש שנים מוקדם יותר, כי הרי כאן הופכים לאנשים בוגרים שלוש שנים קודם, הכל בשם בטחון המדינה כמובן (בשתי הלינקים לדוגמא שאני מביא, היוצרות התהפכו, האתר הלועזי לצפייה מגיל 18 בעוד אחיו הישראלי הוא לצפייה מגיל 21 ומעלה, כך שאם אתם חיילים אני מבקש לא להקליק על הלינק לאתר הישראלי).

יפה מאוד שמתריעים בפני הגולש, על העובדה שהוא הולך לצפות באתר המכיל "חומר קשה לצפיה", אשר עשוי לפגוע בו אם הוא יפה נפש ואסור לו לצפות מבחינה חוקית מתחת לגיל מסויים, אבל נשאלת האם בכלל קיים אותו אדם צעיר אשר יקליק על כפתור ה"יציאה"?
הרי ידוע שבמיוחד ב"גילאים האסורים", ייצר הסקרנות של הגולשים מרקיע שחקים וכך מוצאים עצמם ילדינו גם צופים באתר פורנו (שעם זה יש בעיות אבל הן פחותות בהרבה בעיני לעומת הדבר הבא) וגם עוברים על החוק במודע. מי שמשקר בכניסה לאתר סקס (ומדובר ברובם המכריע של הגולשים הצעירים) לא יהסס מחר להתחזות לאדם אחר ב-ICQ (ואכתוב בקצרה על בן דודי שבעבר התחזה לשחקן מכבי ת"א בכדורסל קוסטנטין פופה ולדבריו עבד על עופר שלח ועל שתי תורכיות שקבע להפגש איתן במשחק באיסטנבול), להשתמש במספר כרטיס אשראי שהגיע לרשותו בצורה בלתי הולמת ועוד שלל פשעים מחרידים אשר ניתן לבצע דרך עכבר ומקלדת שכמובן לא נובעים אך ורק מגלישה לאתרי סקס, אולם גלישה זו אשר מעודדת עברינות ולו רק בשל הכסת"ח החוקי בכניסה המאלץ כל גולש צעיר לשקר.

כמובן למתוח ביקורת זה קל והחלק האופרטיבי הוא הבעייתי, ובמילים פשוטות, אני לא חושב שיש הרבה מה לעשות בנדון, כי הרי בכל זאת, אפשר להבין את השיקול אשר עמד בפני המחוקק כאשר הוא הביא לכך שכל אתר סקס טיפשי יגונן על עצמו באמצעות הודעה בנאלית.
אולם מה שאני מציע, שבמקום אותן הודעות סתמיות המבקשות מהקורא לאשר את היותו מעל גיל מסויים, דבר אשר לא יקרה לעולם, כדאי להחליף את הכיתוב להודעה אשר תסביר כי מדובר באתר פורנוגרפי אשר לא מומלץ לצפיה לילדים.
כמובן שאינני נאיבי ואינני חושב שזה ימנע מילדים וטף להכנס לאתרים אלו, אולם לפחות זה ימנע מהם את הצורך לשקר ואולי יהפוך אותם במשהו לאנשים מעט טובים יותר.

ואיך בכל זאת למנוע מטובי בנינו להכנס לאתרי תועבה?
ובכן, קיימים פתרונות טכנים של פילטרים אשר ההורה יכול להתקין לילד וכך לסנן ולמנוע ממנו גישה למרבית אתרי הסקס.
קיימות בכל מיני תוכנות להורדהתושיתוף קבצים, דוגמת קאזה מנגנונים לסינון חומר בעל אופי מיני או אלים.

הנקודה הבעייתית בכל הסיפור היא שבד"כ ההורים נמצאים מרחק שנת דור הרחק מילדיהם אשר נולדו לתוך עידן המחשב ורבים הם ההורים אשר פוחדים מאותה מכונת חישוב משוכללת אשר מחוברת למסך, מקלדת, עכבר ורחמנא ליצלן, חיבור לאינטרנט.

וכמובן קיים הקטע החינוכי, בו תפקיד המחנך בדרך כלל מושלך מהגורמים אשר אמורים להיות אחראים לו (ההורים) לגורמים אחרים אשר אמורים להיות אחראים לו (מערכת החינוך בכלל ובית הספר בפרט) וכך נושאים חשובים נזנחים מאחור, בעיקר כי אף אחד לא באמת רוצה להתעסק בהם ומניח תמיד את העבודה הבלתי נעימה לאחרים.

ועם יד על הלב, כמה נכנסו לקרוא את הכתבה רק בשל "הכותרת  האטרקטיבית" "סקס על הבוקר"?
אז מדוע אתם מצפים שילדים צעירים, בעלי שיפוט דעת אשר לעיתים לקוי ינהגו אחרת?
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 9/9/2003 07:13  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של margi ב-9/9/2003 09:02




467,168
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)