לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2003

תגובת חברת שטראוס בעניין המילקי והג'לטין


 
קיבלתי היום את תגובת חברת שטראוס לפנייתי בעניין שימוש בג'לטין במילקי ובמוצרים אחרים של החברה.
להלן תגובת החברה :

אלעד שלום,

 המוצר מילקי אכן מכיל גלטין המופק מעצמות יבשות גרוסות של בהמות.

הגלטין אומנם מקורו בעצמות בקר אולם,מדובר בחומר גלם העובר תהליכי יצור המבטיחים שאין הישרדות כל שהיא של שאריות "בשריות" ועל כן מקבל החומר הכשר לשימוש במוצרי חלב.

הגלטין הוא חלבון בעל ערך תזונתי גבוה כלומר, חלבון המכיל את כל חומצות האמינו הדרושות לגוף. חלבון זה משמש בתעשיית המזון במגוון רחב של שימושים.

התקן מחייב לציין ברכיבים כי המוצר מכיל גלטין ואכן מצוין על גבי המוצר כי מכיל גלטין. לא קיים גלטין צמחי ולכן לא מצוין על המוצר כי הגלטין אינו צמחי.

סוגי הגלטין הקיימים הם: גלטין בקר וגלטין דגים בלבד.

נשמח לעמוד לשירותך גם בעתיד.

צוות שירות לקוחות
 

 

תגובת החברה כצפוי לא ממש סיפקה אותי ולמען האמת אפשר לומר כי די התאכזבתי, מה שהוביל אותי לכתוב את התגובה הבאה :

שלום רב ותודה על התייחסותכם
 
את עמדתכם בעניין מקורו של הג'לטין אני מקבל, בעיקר מפני שאינכם מנסים להסתיר את העובדה שמדובר בחומר "המופק מעצמות יבשות גרוסות של בהמות" (דבר אשר למיטב ידיעתי מקנה להם הכשר חלבי "רגיל" מרבנות נהריה ולא הכשר "למהדרין" שהוא מחמיר יותר).
 
אולם אינני מצליח להבין כיצד ההסברים אשר הבאתם בפני על ג'לטין וערכו התזונתי הגבוה והשימוש הנרחב בו בתעשיית המזון, עשוי לשכנע אותי, או כל צמחוני אידיאולוגי באשר הוא, להתחיל לצרוך מוצרים אשר מכילים ג'לטין ובכלל זה מילקי ומוצרים אחרים אשר אתם מייצרים המכילים ג'לטין. נוסף על כך, אחדד את הנקודה, גם אם לטענתכם הג'לטין "עובר תהליכי יצור המבטיחים שאין הישרדות כל שהיא של שאריות "בשריות" ועל כן מקבל החומר הכשר לשימוש במוצרי חלב" (ואני מניח שכך אכן נעשה), עדיין אין זה משנה את העובדה כי הג'לטין הוא חומר המופק מעצמות בעלי חיים אשר נהרגו למטרות תעשיות (הנחתי היא כי אינכם מחכים שפרה כלשהי בטבע תמות, תרקב, ומהעצמות היבשות שלה אתם מפיקים את הג'לטין).
 
בנוגע לטענתכם לפיה ג'לטין הוא חומר המופק מדגים ובקר בלבד, יתכן ואכן כך הדבר והכינוי הפורמלי "ג'לטין" מיוחס לחומר המופק מעצמות בעלי חיים בלבד, אולם קיימים תחליפים צמחיים לאותו ג'לטין מן החי, והרשו לי להפנות את תשומת לבכם למאמר קצר בנושא באתר של ארגון אנונימוס לשמירה על זכויות בעלי החיים (כתובת המאמר http://www.anonymous.org.il/nut-faq.htm#8), אשר מאזכר תחליף צמחי לג'לטין בשם אגר אגר וכן מוצרי ג'לי של חברת אוסם ללא ג'לטין.
נוסף על כך, בחרתם להתעלם מהעובדה שציינתי, כי במוצר המקביל "ג'ננה", של החברה המתחרה טרה, לא מופיע ברשימת המרכיבים ג'לטין, כלומר אפשר בהחלט להמנע משימוש בג'לטין במוצרי חלב מוקצפים (הואיל ואינני מהנדס מזון בהשכלתי, אינני בקיא בתהליכי הייצור של קצפת ללא ג'לטין, אולם המוצר של חברת טרה, מוכיח מעל כל צל של ספק כי ניתן להשיג תוצאה דומה ללא שימוש בחומר אשר המצאותו מפריעה לי ולרבבות צמחונים אידיאולוגים כמוני ברחבי הארץ, כך שהמלצתי לכם היא כי אם מהנדסי המזון שלכם לא יודעים כיצד לפתור את הבעיה, פטרו אותם והחליפו אותם במהנדסים מוכשרים מהם, או לחילופין תתקשרו לחברת טרה, במספר הטלפון 1-800-777-333, ובררו כיצד מייצרים מעדני חלב נפלאים, ללא הרג מיותר של בעלי חיים).
 
אסכם בכך שתגובתכם לפנייתי אינה עניינית וכמובן אינה משביעה את רצוני.
אשמח לקבל את תגובתכם גם למכתבי זה, בתקווה שהפעם תגובתכם תהיה עניינית באשר לתלונתי על השימוש הבלתי הכרחי בג'לטין אשר נעשה במוצרי חברתכם בכלל ובמעדן מילקי בפרט (ולא בנוגע לערכיו התזונתיים של ג'לטין).
 
בברכה,
אלעד יאיר

כמובן, אם יהיו התפתחויות נוספות, אני אשמח לעדכן.
נכתב על ידי ashmash , 10/9/2003 18:17  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דמעה ב-2/4/2006 22:43




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)