לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2003    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2003

מחניק כאן!!!


 
היום, בשעות הצהריים, שמתי לב לעשן שחור וסמיך המיתמר מהמפרץ, ליתר דיוק מאחת הארובות בבתי הזיקוק.

מיד התלוצצתי ואמרתי "שוב שורפים צמיגים בבתי הזיקוק".
אבל זה ממש לא מצחיק, כפי שהסתבר בכתבה שקראתי שהגעתי הביתה.

בכלל, כל זיהום האוויר והמים במדינה הזו בכלל ובאזור הזה בפרט, הוא דבר שאף אחד לא נותן עליו את הדין.
על פי סטטיסטיקות שונות, מידי שנה אלפים מוצאים את מותם כתוצאה מזיהום האוויר, רק שבמקרה הזה, בניגוד למספר בודד של מאות הרוגים בפיגועים, כולם מזדעקים, כולם אומרים "המצב לא יכול להמשך", "צריך לגרש את ערפאת".

אני טוען שצריך לגרש את אותם מזהמים, את מנהלי בתי הזיקוק והמפעלים השונים אשר מזהמים את האוויר, לגרש את אותם בעלי מכוניות שלא דואגים לתקינות המנוע...
נכון, כמובן שאני מגזים ומקצין את הדברים, אבל זיהום האוויר הוא מכת מדינה (ואין מדובר בבעיה ייחודית למדינתנו), אולם אין מדובר במכת טבע. יש לזיהום האוויר אבא ואמא, יש כתובת למי צריך לפנות.

אני מבטיח לעצמי כעת, שכאשר יהיה לי קצת יותר זמן (בערך עוד חודש), אני אכתוב מכתב לשר (או שרה, אני לא יודע מי אחראי לכך) לאיכות הסביבה ולראש עיריית חיפה הדורש להעמיד לדין את האחראים על כך.
כמובן, אינני נאיבי, אינני מאמין שבאמת יתלו אנשים בגלל זיהום האוויר, בעיקר משום שמדובר בנזק ארוך-טווח, נזק מצטבר, נזק שאף אחד לא יכול לראות. כפי שהשוותי קודם, כאשר מחבל מתפוצץ באוטובוס או קניון, קל לספור את הגופות, קל לדעת מי נפצע מהתופת. אולם כאשר ילד נולד עם אסטמה, קשה להצביע ולומר זיהום האוויר אחראי על כך, כאשר חולה מת מקשיי נשימה בגיל צעיר יותר ממה שהיה מת לולא זיהום האוויר, אף אחד לא חושב ואומר "הבן אדם הזה היה חי עוד עשר שנים לולא זיהום האוויר".
לאף אחד לא איכפת!
סליחה, אף אחד לא עושה משהו בנדון, כי בסופו של דבר כן איכפת לאנשים.

נוסף על מכתב, שכפי שהתחלתי להסביר, לא באמת ישנה משהו, אבל יראה למי שאחראי על המחדל יש אנשים שאיכפת להם (וכאן באה המלצתי לכל מי שאיכפת לו/לה לכתוב מכתב דומה למשרד לאיכות הסביבה ולראש הרשות המונציפלתי באזור בדרישה להזיז דברים, אחרת זה יבוא לכדי ביטוי בקלפי).

בבחירות הבאות (בטח בקרוב, לא?), אני אצביע לירוקים, לא לשום מפלגה שדוגלת במשהו אחר, לא סמים ואיכות הסביבה, לא שלום ואיכות סביבה, לא ביטחון ואיכות סביבה, פשוט איכות סביבה...

ובינתיים, אני אמשיך לנשום את הטינופת SO called אטמוספירה מסביבי.
אלעד


התמונה לקוחה מאתר "הארץ"

נכתב על ידי ashmash , 15/9/2003 17:06  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-15/9/2003 22:29




464,891
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)