התמונה הבאה אינה ערוכה בפוטושופ או כל תוכנת עיבוד תמונה אחרת.
מדובר באריזה של סבון נקה 7 שצילמתי בקניות של יום חמישי.
"אל-סבון לידיים - אפקט דאודורנט".
Christ!
מה הם חושבים לעצמם?
נראה לי שהקופירייטרים של המוצר הזה לא ממש חשבו כאשר החליטו לכתוב מה שכתבו...
מילא, על העובדה שמוכרים סבון שהוא לא סבון (אל-סבון), כבר התגברתי מזמן.
זה ודאי לא גרוע יותר מ"דיאט קולה נטול קופאין" שהיא מוצרלא-מוצר, נטול קלוריות, נטול סוכר, נטול קופאין וכמעט גם נטול קולה.
אבל למה שמישהו יצטרף סבון ידיים עם אפקט דאודורנט?
דאודורנט זה לבית השחי!
בית השחי, אתם שומעים (קוראים, מה זה חשוב)?
למי המוצר המחליא הזה מיועד?
לאנשים שמזיעים הרבה בכפות הידיים?
לא שאי פעם חשבתי שסבון שכתוב עליו שהוא עם אפקט דאודורנט (לאיזה מהם התכוונו, למניעת הזעה, או הפגת ריחות זיעה, שתי פעולות שונות שדאודורנטים יכולים להכיל או לא), באמת יכול לשמש כתחליף ראוי לדאודורנט.
בכלל, עושים כל כך הרבה כסף עלהפחד הזה מריחות גוף...
שלא יהיה לנו ריח רע מהפה חס וחלילה...
שלא נריח מזיעה בבית השחי למען השם...
שהגרביים שלנו לא יריחו כמו גרביים...
שנפליץ (אוי, אני שונא להשתמש במילה הזו) ניחוח ורדים...
אחרי הכל אנחנו אנשים, ועם האנושיות מגיע גם הריח...
בכלל, קחו לדוגמא גור כלבים.
מה בדרך כלל אומרים על גור כלבים?
"אוי, הוא כזה קטן ומסריח, איזה חמוד"...
אז לכלבים מותר להסריח ולנו אסור?
כל כך הרבה אנשים, אני מניח שבמידה זו או אחרת גם אני, מנסים לחפש את הממשי, את הטהור והאמיתי וכאשר אנחנו מפרישים אותו אנחנו מיד נבהלים ומנסים להרחיק ולהדחיק אותו...
ואת זה מנצלים...
בדיוק באותו אופן שמשווקים לנו שמן נטול כולסטרול (והרי שמן, כמוצר צמחי, לא אמור להכיל כולסטרול), בתקווה שנבחר ב"מוצר הבריאות", כך מכניסים לנו כל מיני מילות קסם, מילות מפתח שאמורות ללחוש לתת המודע שלנו לרכוש מוצר זה ולא אחר.
כלום לא תעדיפו משחת שיניים שהיא גם מי פה, כאשר ההבדל בין שני המוצרים הללו זניח?
בדיקה אקראית של ערוץ הקניות, ערוץ 21 בכבלים, תדגים לכם שכל עניין השיווק הוא הכרזה על המובן מאליו כפלא.
"הטלוויזיה הזו מסופקת עם שלט רחוק אלחוטי גבירותי ורבותי" (כאילו משווקים היום טלוויזיה ללא שלט, או עם שלט עם חוט), "לרדיו הזה כפתור הדלקה וכיבוי אחד" (בניגוד לרדיו בעל כפתור לכיבוי וכפתור להדלקה, כאילו זה בכלל משנה), "המחשב הזה בא עם סידי רום בילט אין" (כי זה כל כך נדיר בימינו, הרי בד"כ מקבלים דיוידי), "מכונת הזו גם מסתובבת, כן כן" (פלאי הטכנולוגיה של אמצע המאה העשרים) והדוגמאות עוד רבות מספור...
ואם כך, מדוע שלא תבחרו בעצם בסבון הנוזלי הכחול היפהפה הזה, שמלבד היותו יפה, גם יש לו ריח וגם משמש לניקוי...
"פלא של ממש", אם תשאלו אותי...
ואם כבר בסבון ריחני עסקינן, מדוע לא לכתוב שיש בו את אפקט הקסם - אפקט הדאודורנט, מבלי להסביר אם יש בפנים מלחי אלומיניום דוגמת אלומיניום כלוהידרט המונעים זיעה (מה שמכונה antiperspirants), או סתם חומרים הפועלים נגד הבקטריות שבזיעה (מה שמכונה antiseptic action against bacteria)?
יריתם לאוויר - כתבתם אפקט דאודורנט - תסבירו (בגב האריזה לא כתוב דבר, זולת "על בסיס מים מינרלים טבעיים ומים טהורים לרעננות מקסימלית" ובפסקה מתחת "מצטיין בניקוי עדין אך יסודי של העור. מועשר בתחליבי לחות ומעניק תחושת עידון ורכות. מבושם בניחוח נפלא הנשאר על העור לאורך זמן מקסימום הגנה ומקסימום רעננות לידיים" [ושוב, מה הכוונה במים מינרלים טבעיים ומים טהורים, רעננות מקסימלית, ניחוח נפלא, נשאר על האור לאורך זמן מקסימום {יש מינימום?} ומקסימום רעננות לידיים, מלבד גיבובי מילים שמטרתם אחת היא - למכור, לגרום לאנשים להעדיף את המוצר הלכאורה טהור וזך הזה, על פני שפע המתחרים]).
וכאשר המילים שנכתבות על המוצר חסרות תוכן של ממש, למעט העובדה שאולי הן נשמעות קסומות באוזניהם של כמה וכמה אנשי שיווק לא גאוניים במיוחד, מדוע שמשחקי המילים שלהם לא יצרו שגיאות מטופשות, כמו סבון (שהוא לא באמת סבון) לידיים, המשמש גם דאודורנט (שהוא לא בדיוק דאודורנט)?
מסתבר שהמתימטיקה התיכונית הוכיחה עצמה. מינוס המוכפל במינוס, מביא לתוצאה חיובית. אל-סבון לידיים עם דאודורנט שהוא לא ממש דאודורנט, יוצרים בשילובם יחד מוצר בר-קיימא בעולם הממשי.
לסיום, רק הרשו לי לאכזב מעט את המעטים שאולי תלו תקווה שמצאו פתרון לבעיות ההזעה שלהם מכפות הידיים.
ראשית, טבעי להזיע בידיים. טבעי להזיע במקומות שונים בגוף.
אם מדובר בבעיה חריפה של הזעה המציקה לכם, עדיף שתתייעצו עם רופא ( רצוי לא אחות של אינגריד).
בכל מקרה, אל תסמכו יותר מידי על אל-סבון הידיים של נקה 7 עם אפקט הדאודורנט...