לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

הדת המתקדמת בעולם



בימים האחרונים, בעקבות פרץ נוסטלגיה בעקבות חיפוש אחר קבצים בדיסקים, הגעתי לתמונה מהברית של בנו של בן דוד שלי שאני צילמתי במו ידיי.
שלחתי אותה כבר לדי הרבה אנשים באי מייל, אבל תמיד אפשר להציג את התמונה שוב בפורום נרחב יותר ולתהות האם באמת היהדות היא הדת המתקדמת בעולם.


ובכן, קשה לראות את התמונות של בנו הקטן של בן דודי, מושקה אלכוהול ואחת הרקמות הרגישות בגופו מוסרת מאבר מינו על ידי אדם שהכשרתו מוטלת בספק (במקרה הספציפי הזה, המוהל היה גם רופא עור, אולם לא בכל המקרים זה כך).


בברית המילה יש המצדדים ומדברים בדבר סגולותיה הרפואיות ויש המדברים בגנות הסרת העורלה, אותה רקמה רגישה בקצה הפין אשר מלאה בעצבים ויש הטוענים כי מגע מיני איתה ובלעדיה אל ושני דברים שונים לגמרי, גם לגבר ומסתבר שגם לאישה...


הבעיה העיקרית שאני רואה בטקס ברית המילה היא הגיל הצעיר בו הוא נערך. לכאורה יש אנשים אשר יטענו כי התינוק לא זוכר כלום בגיל שמונה ימים ובלאו הכי הוא בגילופין. כל זה נכון, אך נשאלת השאלה מה יקרה כעבור מספר שנים כאשר הוא יגדל והצלקת תשאר?
(אני מניח שרבים מבין הקוראים של טקסט זה מבינים את כוונתי)
זה יוצר הרבה שאלות, במיוחד כאשר נוכחים בטקסט הפרימיטיבי הזה שנקרא "ברית מילה".
ברית היא מילה המציינת כריתת הסכם בין שני אנשים, במקרה הזה בין הרך הנולד לבורא עולם. אבל האם בברית שרוצים שתחזיק לזמן ממושך, לא רצוי ששני הצדדים יסכימו?
אפשר לומר בבטחה שלפחות אחד הצדדים בברית הזו, כלל לא מעוניין בברית או לפחות טרם הגיע לכדי הכרה שאכן הוא מעוניין בברית הזו.


אבל כולם עושים את זה!


אז מה?
משפט נדוש של מורות : "ואם כולם היו קופצים מהגג?"
אם פתאום היה מחליט מישהו שלכל ילד שנולד, צריך לכרות את זרת שמאל, האם מישהו היה נענה לבקשה הזו?
סביר להניח שהיה נמצא המטומטם שכן, הוא כנראה היה מעביר את המנהג הפרימיטיבי לבניו וכן הלאה...


אבל זה מייחד אותנו כיהודים!


או מוסלמים או בני שבטים נידחים בכל מיני פינות נידחות בעולם שגם מקיימים את אותו הטקס בדיוק (אולי בליויי מוזיקת תופי טם טם מסורתית).


אבל אמרו לי שזה מאוד בריא!


אומרים הרבה דברים בלי כיסוי, נאמר כיאבן שטיפש אחד זורק לבור, גם אלף חכמים יתקשו להוציא, יתכן וגם כאן זה המקרה.
מישהו הפריך פעם את הטענה שברית המילה היא דבר בריא (כנראה היו לו רגשי נחיתות בשל טראומת ילדות מודחקת) וכעת קשה להחזיר את שד ברית המילה לבקבוק.
אני ממליץ למי שמעוניין לקרוא את מאמרו של דוקטור חנוך בן-ימי על מנהג ברית המילה, אשר הפריך כמה מן המיתוסים ומדבר בזכות החיים כדרך הטבע.


אבל יצחקו על הילד שהולך עם איש מאדים הקטן מתחת למכנסיים במלתחות...


עם זה אני חייב להסכים, אנשים הם רעים, סביר להניח שיצחקו על אותו ילד לא נימול, על כך שהוא חריג, על כך שהוא חריג, על כך שהוא לא יהודי (בניגוד לאותם יהודים טובים שיצחקו עליו שמקיימים את כל המצוות, כולל מצוות המילה).
אבל אם חושבים על זה לעומק, אם אנשים יקלטו שכמו שלא מלהיב להשוויץ בצלקת ניתוח מכוערת בבטן, לא צריך לנפנף בגאווה באבר מין מצולק, כך ייטב. אם יותר אנשים לא יגדלו לחיים של פין קטום, כך יהיו פחות ופחות חריגים שכאלו.


ואם הילד בכל זאת ירצה, אני משוכנע שאחרי גיל 18, הוא יוכל לבצע את הטקס, בדיוק כפי שעולים מחבר המדינות שלא נימולו ומעוניינים ומתגיירים עוברים את התהליך.
באמת, קשה לי להבין איך אנשים רוצים להצטרף לכת שכורתת חלקים מאבר המין של חברי הקבוצה, אבל מצד שני אנשים גם מצטרפים לכל מיני כתות שמאמינות שהמשיח מתקרב והתאבדות המונית תביא לגאולה.


אז ההמלצה שלי היא לחשוב פעמיים לפני שעורכים לילד הבא ברית...


והיה נחמד לו את ברית המילה, במקום בגיל שמונה ימים, היו עורכים נגיד בגיל 21 (אברהם למשל עשה את הברית בגיל אף יותר מתקדם).
אני בספק כמה אנשים ירצו שלטקס ברית המילה שלהם בגיל 21, יבואו כל ההחברים של ההורים מהעבודה ובכלל כמה אנשים יסכימו לעבור את ה"טקס" הזה...

וזו דעתי על ברית מילה, אשר הוא עוד נדבך בגיבוש דעתי על "הדת המתקדמת בעולם".

 

ואגב, יש עוד אנשים שחושבים שברית מילה היא לא עניין של מה בכך.


אולי רצוי לעבור לאיסלאם, שם לפחות מסרסים את הילד בגיל 13 (לא יודע אם זה באמת יותר טוב), כפי שישמעל היה בעת ברית המילה שלו, כיאה לבן אברהם.
ואגב, אם אתם מעוניינים לעבור לאיסלאם (באמת אני לא רואה סיבה למה, אבל שיהיה) אז אתם מוזמנים להתחיל להאזין לקוראן הקדוש בקבצי MP3.
אלעד

 



"טקס" ברית המילה של בנו של בן-דוד שלי

נכתב על ידי ashmash , 12/10/2003 23:57  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-26/11/2003 22:27




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)