לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

פנייה של נציגת חברת שטראוס אליי


 

תזכורת


כזכור, לפני כחודשיים, תוך התבוננות מקרית באריזה של מילקי תוך כדי אכילתו, שמתי לב שאחד הרכיבים במילקי הוא ג'לטין (אשר בדרך כלל מופק מעצמות דגים גרוסות).
שיחה קצרה עם שירות הלקוחות של חברת שטראוס, העלתה שהחברה משתמשת בג'לטין אשר מופק "מעצמות בהמות גרוסות", הווה אמור שהפרות לא משמשות רק להפקת החלב, אלא משתמשים גם בעצמות של בני מינן, על מנת לאגד את הקצפת.
לאחר זמן מה, כתבתי לשטראוס מכתב, בו שאלתי מדוע החברה משתמשת בג'לטין מהחי, כאשר קיימים תחליפים מן הצומח וכן מדוע אין החברה מציינת מהו מקורו של אותו ג'לטין עלום (אשר מקבל הכשר על אף היותו מכיל חלב וחצמות בשר, אולם ברור שהדבר היה עשוי להרתיע מספר שומרי כשרות).


לאחר זמן מה קיבלתי מהחברה תגובה, אשר דיברה בשבחי סגולותיו הבריאותיות של הג'לטין (דבר שכלל אינו רלבנטי כאשר מדברים על האספקטים ההומנים של המנעות מאכילת פגרי חיות) וכן הסבירו לי על הכשרות של המוצר (דבר שאמנם התייחסתי אליו, אולם היה בשולי המכתב ובהחלט לא עיקרו).
מיד החזרתי להם תשובה שאני שמח שהם התייחסו למכתב, אולם התיחסותם ניראית לי לא רלבנטית וכל לאחר מספר שבועות, זכיתי לקבל מכתב אשר מסביר את העובדה שהג'לטין מהחי הוא מבחינת החברה החומר אשר מעניק את התוצאות הטובות ביותר בהכנת מילקי וכן שהתגובה הוברה לידיעת הנוגעים בדבר.
במילים אחרות, לא ממש איכפת לנו ממך ומשאנשים כמותך, אבל נסמך אם על אף שאנו לא ממש מתחשבים בך, תמשיך להמנות עם לקוחתינו.


בין לבין, אירגנה צ'פי (ידועה גם ככוכב, לילך ועוד'... [אין קישור לבלוג שלה מפני שהפך לפרטי])  עצומה (באתר ייעודי), אשר מסבירה לאנשים מהו הג'לטין, מה השימוש שחברת שטראוס עושה בו במוצריה (זה המקום אולי להסביר שאין מדובר רק במילקי, אלא גם בדניאלה, יוגורט דנונה מוקף וכדומה) וקוראת לאנשים המעוניינים לצרף את חתימתם, על מנת שאנשי חברת שטראוס יבינו, שאין מדובר באדם "צמחוני משוגע" אחד, אלא בקבוצה גדולה, הן של צמחונים והן של אנשים שאוכלים בשר, אולם העובדה שבמעדן החלב שהם אוכלים מפוזרים אלפי רסיסים של עצמות בקר דוחה אותם ומרתיעה אותם מלצרוך את המוצר.
עד לשעת כתיבת שורות אלו, 77 אנשים כבר הספיקו לחתום על העצומה ורשימת החותמים הולכת וגדלה.
נוסף על כך, העלתי את הנושא בפורומים שונים העוסקים בענייני צמחונות וצרכנות במספר אתרי פורומים, ביניהם ננה, תפוז ו-BSH.


פנייה של חברת שטראוס אליי


אתמול, בשעות הערב, קיבלתי בתיבת הדואר האלקטרוני, מכתב מאת אדווה הימן, מנהלת יחסי לקוחות בחברת שטראוס, אשר בו היא סיפרה לי כי אנשי חברת שטראוס נתקלו בעצומה ההולכת וטופחת וכי הם  שקלו כיצד לפעול בעקבות העצומה.


להלן מכתבה כלשונו :


אלעד שלום,

 

ראינו באינטרנט את העצומה שאתם מחתימים בהקשר של הג'לטין במילקי.   השקענו הרבה מחשבה מה אנחנו יכולים לעשות כדי להפחית את הכעס שלכם.  חשבנו שיהיה נחמד להזמין אותך ואת כל מי שירצה להצטרף לביקור אצלנו במפעל. תוכלו לראות את תהליכי היצור המתקדמים ונפגיש אתכם הן עם התזונאית שלנו והן עם הטכנולוג הראשי שיוכלו לשוחח איתכם על הנושא, לנסות להבהירו ולשתף אתכם בהיבטים הטכנולוגיים.  אם תרצו, נוכל גם להפגישכם עם מישהו מתחום השיווק של המילקי.

 

נשמח  שתתארגנו לקבוצה  ונתאם איתכם מועד לביקור.

 

אנא העבר את הזמנתנו זו לכל החבר'ה  בפורום – אין לנו את המיילים שלהם ולכן אין באפשרותנו לכתוב להם ישירות. 

כתובת המייל שלי היא:

[email protected]

 

 

מקווה לשמוע מכם,

 

אדווה הימן

מנהלת יחסי לקוחות

 

התלבטות


כפי שאתם רואים, חברת שטראוס הציע לערוך מפגש בו תסביר את עמדתה.
הדבר מוכיח שאכן בחברה מודעים לבעייתיות שבמוצר והם בחרו להתעלם ממנה עד כה, כאשר הפניה נעשתה על ידי בודדים, אולם כאשר הם רואים שמתאגדת קבוצה של אנשים (והמספר הוא גדול ממספר החותמים על העצומה, מפני שאני מכיר אנשים רבים שהפסיקו לאכול מילקי, אבל לא חתמו על העצומה מסיבות שונות), פתאום היחס משתנה, כי הם מבינים שעומדת מאחורי המאבק כוח.
שיעור מאלף באזרחות...


בכל מקרה, שקלתי ועודני שוקל כיצד להגיב על הפנייה של החברה.
מצד אחד, אני חושב שאם החברה מעוניינת להציג את הנושא מנקודת מבטה, הדבר טוב ויפה ויש לה הזכות לעשות כן, במיוחד לאור העובדה שמהלכים שלי פגעו (גם אם במידה זניחה) בעסקיה של החברה.
מן הצד האחר, אני מתקשה לראות מה חברת שטראוס תוכל להציע לאנשים שהפסיקו לרכוש את מוצריה מסיבה אידיאולוגית או נפשית (תחושת הגועל) בסיור במפעלי החברה.
נוסף על כך, אני סבור שמדובר בגימיק שיווקי, כינוס אנשים שהם מעוניינים שאני אארגן ואביא אליהם, על מנת שהם יוכלו להלל ושלבח את מוצריהם, תוך כדי סטייה מהנושא, הסבר מוטה לטובת מוצרי החברה ועקב כך יתכן שכנוע מספר לקוחות שאין מדובר בדבר נורא לאכול מוצר, אשר בין מרכיביו עצמות פרות (יתכן שהם יצליחו לשכנע מספר אנשים, אולם אני משוכנע שהרוב הגדול לא יעבור פתאום לצרוך מילקי בקביעות).


ואסור לשכוח, שבניגוד אלי, לחברת שטראוס ממון רב על מנת לצאת בקמפיין בדבר חשיבות הג'לטין שמקורו מן החי אשר בו משתמשת החברה, אולם ברור שהיא תעדיף לא לעשות כן, על מנת לשמור על פרופיל נמוך, על מנת שלא ליצור אפקט הפוך, של פרסום שלילי, כלומר אנשים רבים לא מודעים כלל לסוגיית הג'לטין, דבר אשר עדיף לחברת שטראוס מסיבות ברורות.
לדעתי, אם אארגן פגישה שכזו, אדאג לכך שיתלוו לביקור גם נציגי עיתונות שונים, אשר ישמחו לסקר את פרשת המאבק של קבוצת אנשים באחת החברות הגדולות במשק.


אני עדיין מתלבט כיצד להגיב, העלתי חלק מהתלבטויותיי והתחבטויותיי כאן.
אשמח לעצות ורעיונות מכל סוג.
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 14/10/2003 07:49  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-18/10/2003 23:50




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)