היאך, הידד, גם אנחנו בדרך להיות מדינה טוטאליטרית...
הנה, עברנו עוד שלב.
כעת נדרשים תלמידים שנבחנים בבחינת הבגרות בהבעה, לנתח נאומים של שרת החינוך, לימור לבנת (וגם של יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין מהליכוד וח"כ ניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל).
הרי אין ספק שמדובר ב"נואמת בחסד" (טוב, לא). עיקר התרעומת אגב, לפחות לפי ה"ארץ" היא על כך שמדובר באנשי ימין, כאשר לוא מובאים נאומים של אנשים מרכז או שמאל.
התרעומת שלי, היא בעיקר על הפרסונות שנאומיהן מובאים. מי הוא לעזאזל ניסן סלומיאנסקי, מה בדיוק עשה רובי ריבלין שנאומיו כה יוצאי דופן?
ולימור לבנת. היא לימור לבנת. אינני חושב שיש צורך להרחיב...
אם נותנים לנתח נאומים, אדרבא, מצוין, תנו לתלמידים הצעירים לנתח נאומים של ווינסטון צ'רצ'יל, גון פיצג'ראלד קנדי, מנחם בגין, דוד בן גוריון, הנרי החמישי של שייקספיר לפני הקרב על הרפלר או לפני הקרב ביום כריספין הקדוש ורשימת הנאומים הגדולים עוד ארוכה, ארוכה מאוד!
מה נותנים לנתח, את נאומיה של צרת החינוך...
לימודי ההיסטוריה בבית הספר, מסתיימים ביודעין מעט לפני 1967, הואיל והצליחו להגיע לקונסנסוס מסוים באשר למלחמות ישראל עד אז (הרי ב-1948 היו ערבים רעים שרצו להשמיד אותנו, ערבים תמימים שהאמינו להם וברחו ואח"כ באו בתביעות החצופים, מבלי צורך להתעמת עם מעשים לא יפים שעשו כוחות הביטחון הישראלים, כמו למשל הטבח בדיר יאסין ו-1956, אין צורך להזכיר אינטרסים אנגלו-צרפתיים במקום, אלא פשוט להציג מלחמה של ישראל נגד המצרים הרעים תחת הנהגתו של הדיקטטור נאצר), אבל לא הצליחו להגיע לקונסנסוס לגבי מלחמת ששת הימים ותוצאותיה המלוות אותנו עד היום (ואני מניח ששרת החינוך, ודאי תסכים להעביר לתלמידים מידע אמין על הישראלים שפעלו נגד הערבים הרשעים וגאלו את אדמות ישראל הקדושות, כי הרי אין גרסה אחרת).
כאשר לימודי ההיסטוריה ביודעין נמנעים מנגיעה בנקודות מחלוקת כואבות בחברה הישראלית (אני לא בטוח שההתעלמות היא הדבר הנכון, הרי בסופו של דבר, מה שקורה, הוא שתלמידים המסיימים י"ב, עוזבים את התיכון בתחושה שלימודי ההיסטוריה שלהם היו לא רלוונטיים ובכל מקרה, אין להם את הכלים המתאימים לנתח את המציאות שהם נחשפים אליה מידי יום, לשימורה הם מתגייסים לצבא ועשויים להרוג ולהיהרג ולכן אצל רבים מהם מקננת תחושת פער בין מה שהם למדו לבין מה שהם נאלצים להתמודד איתו), אינני רואה שום סיבה הגיונית מדוע לשלב במבחן בהבנת הנקרא נאומים מהתקופה האחרונה, ודאי לא של חדלת האישים, לימור לבנת!
אולי זה כחלק מהרצון ליצור כאן חברה נבערת, אשר סוגדת לפוליטיקאים, בכך שמעלה היא את דברי השטויות שהם פולטים מפיהם לדרגת קודש או למצער מילים ששוווה להדפיס ברבבות עותקים ולחלק לילדי ישראל במבחן, על מנת שישקיעו מזמנם בניתוח שלהם (ואבוי לילד שלא ידיע למסקנה ששרת החינוך אישה מדהימה, נואמת בחסד וכיצא בזאת).
אפשר להתנחם בעובדה שילדי ישראל, לפחות רובם, אינם טיפשים והם יודעים מי הדמות הרעה באגדה הזו, שנקראת בית הספר...