לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 43

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2005

פולחן אישיות


 

היאך, הידד, גם אנחנו בדרך להיות מדינה טוטאליטרית...

הנה, עברנו עוד שלב.

 

כעת נדרשים תלמידים שנבחנים בבחינת הבגרות בהבעה, לנתח נאומים של שרת החינוך, לימור לבנת (וגם של  יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין מהליכוד וח"כ ניסן סלומיאנסקי מהמפד"ל).

 

הרי אין ספק שמדובר ב"נואמת בחסד" (טוב, לא). עיקר התרעומת אגב, לפחות לפי ה"ארץ" היא על כך שמדובר באנשי ימין, כאשר לוא מובאים נאומים של אנשים מרכז או שמאל.

 

התרעומת שלי, היא בעיקר על הפרסונות שנאומיהן מובאים. מי הוא לעזאזל ניסן סלומיאנסקי, מה בדיוק עשה רובי ריבלין שנאומיו כה יוצאי דופן?

ולימור לבנת. היא לימור לבנת. אינני חושב שיש צורך להרחיב...

 

אם נותנים לנתח נאומים, אדרבא, מצוין, תנו לתלמידים הצעירים לנתח נאומים של ווינסטון צ'רצ'יל, גון פיצג'ראלד קנדי, מנחם בגין, דוד בן גוריון, הנרי החמישי של שייקספיר לפני הקרב על הרפלר או לפני הקרב ביום כריספין הקדוש ורשימת הנאומים הגדולים עוד ארוכה, ארוכה מאוד!

מה נותנים לנתח, את נאומיה של צרת החינוך...

 

לימודי ההיסטוריה בבית הספר, מסתיימים ביודעין מעט לפני 1967, הואיל והצליחו להגיע לקונסנסוס מסוים באשר למלחמות ישראל עד אז (הרי ב-1948 היו ערבים רעים שרצו להשמיד אותנו, ערבים תמימים שהאמינו להם וברחו ואח"כ באו בתביעות החצופים, מבלי צורך להתעמת עם מעשים לא יפים שעשו כוחות הביטחון הישראלים, כמו למשל הטבח בדיר יאסין ו-1956, אין צורך להזכיר אינטרסים אנגלו-צרפתיים במקום, אלא פשוט להציג מלחמה של ישראל נגד המצרים הרעים תחת הנהגתו של הדיקטטור נאצר), אבל לא הצליחו להגיע לקונסנסוס לגבי מלחמת ששת הימים ותוצאותיה המלוות אותנו עד היום (ואני מניח ששרת החינוך, ודאי תסכים להעביר לתלמידים מידע אמין על הישראלים שפעלו נגד הערבים הרשעים וגאלו את אדמות ישראל הקדושות, כי הרי אין גרסה אחרת).

 

כאשר לימודי ההיסטוריה ביודעין נמנעים מנגיעה בנקודות מחלוקת כואבות בחברה הישראלית (אני לא בטוח שההתעלמות היא הדבר הנכון, הרי בסופו של דבר, מה שקורה, הוא שתלמידים המסיימים י"ב, עוזבים את התיכון בתחושה שלימודי ההיסטוריה שלהם היו לא רלוונטיים ובכל מקרה, אין להם את הכלים המתאימים לנתח את המציאות שהם נחשפים אליה מידי יום, לשימורה הם מתגייסים לצבא ועשויים להרוג ולהיהרג ולכן אצל רבים מהם מקננת תחושת פער בין מה שהם למדו לבין מה שהם נאלצים להתמודד איתו), אינני רואה שום סיבה הגיונית מדוע לשלב במבחן בהבנת הנקרא נאומים מהתקופה האחרונה, ודאי לא של חדלת האישים, לימור לבנת!

 

אולי זה כחלק מהרצון ליצור כאן חברה נבערת, אשר סוגדת לפוליטיקאים, בכך שמעלה היא את דברי השטויות שהם פולטים מפיהם לדרגת קודש או למצער מילים ששוווה להדפיס ברבבות עותקים ולחלק לילדי ישראל במבחן, על מנת שישקיעו מזמנם בניתוח שלהם (ואבוי לילד שלא ידיע למסקנה ששרת החינוך אישה מדהימה, נואמת בחסד וכיצא בזאת).

אפשר להתנחם בעובדה שילדי ישראל, לפחות רובם, אינם טיפשים והם יודעים מי הדמות הרעה באגדה הזו, שנקראת בית הספר...

נכתב על ידי ashmash , 3/7/2005 10:12   בקטגוריות בית ספר  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-4/7/2005 00:22




467,604
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)