בהתחלה, כאשר נכסתי לכתבה הזו ב-NRG על ביקור המעצב הראשי של נוקיה, אירון מייטינן, בישראל, חשבתי - איזה יופי - עוד כתבה בעלת תוכן שיווקי (פעם קראו לזה פרסום סמוי, היום זה כבר לא ממש סמוי) לחברת נוקיה הפינית המשווקת לנו טלפונים סלולאריים בצורה די אגרסיבית, בחסות יורוקום, ORANGE וסלקום.
אבל אז המשכתי לקרוא והבנתי שלכתבה יש גם ערך מוסף...
מתוך הכתבה:
היכן אתה מתכוון לחפש את המעצבים?
"במכון הטכנולוגי בחולון. עשינו סקירה זריזה בין האוניברסיטאות כאן, ומצאנו שזה המקום הכי טוב עבורנו".
כעת הכל ברור. אין מדובר רק בפרסומת לחברת נוקיה. הם ודאי לא צריכים פרסום ומקבלים אותו חינם.
אבל המכון הטכנולוגי בחולון...
שמעתי עליו. אפילו הכרתי בוגר של המקום ומישהי אחרת שלמדה בו והחליטה שהמקום לא בשבילה.
אבל מכל המקומות בעולם, המעצב הראשי של נוקיה החליט שדווקא המכון הטכנולוגי בחולון הוא המקום המתאים ביותר למצוא בו מעצבים?
או שאולי מישהו שילם קצת בשביל הסיפור הזה או כדי שהמשפט הזה ייכתב?!
בכל מקרה, בהמשך אותה פסקה, אפשר להבין שאין כאן באמת התחייבות והמשפט היה פשוט משפט פרסומי גרידא, ללא כוונה לקחת אנשים מהמכון הטכנולוגי בחולון:
אם תמצאו מישהו, תיקחו אותו לעבוד בחברה? "יש סיכוי כזה - זה קרה המון פעמים בעבר. עדיין אין עובד ישראלי בחברת נוקיה ככל שידוע לי, אבל יש עובדים מ-22 מדינות בחברה ברגע זה, וזו אפילו סיבה טובה יותר להיות כאן
ומה בעצם קרה כאן?
במסווה של כתבה תמימה, בצהובון בעל תפוצה של כ-25%, נעשתה פרסומת למכון הטכנולוגי בחולון.
חשבתם ללמוד עיצוב?
אתם ממש רוצים שתהיה לכם עבודה לאחר מכן?
אז יש מי שמוכר לכם את החלום במסווה של כתבה רצינית.
ויש אנשים שיפלו ברשת.