לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2002    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2002

הפוסט ה-100 !!!


אני גאה לפתוח את הפוסט המאה במספר אותו אני כותב.
זה בהחלט נהדר שמציגים את מספר הפוסטים שכתבתי לפני כן, אחרת עוד הייתי מפספס את המאורע ההיסטורי והמרגש...

עכשיו ברצינות, אני לא באמת מאמין בחגיגות של תאריכים מיוחדים!
ימי הולדת, ימי נישואין, ימי עצמאות ושאר הסיבות האוויליות שאנשים מוצאים על מנת לחגוג...

אני מניח שרוב האנשים שקוראים את הבלוג שלי יודעים מה קרה ב-1 בספטמבר 1939.
השאלה כמה אנשים יודעים מה קרה ב-28 ביוני 1914?
אני מניח שעל פי השנה שבה מדובר, הרוב ינחשו...
מה קרה ב-29 באוקטובר 1929?
מה כל כך ייחד את ה-1 במאי 1886?
קיימים כל כך הרבה תאריכים שאת רובם אנחנו נוטים לשכוח, אם בזדון ובין אם לאו...

אז מה בעצם כל כך חשוב במספרים עגולים ותאריכים היסטוריים?
לדעתי, הם פשוט מהווים בעצם סוג של מאורע שמאחד קבוצה מסויימת של אנשים, וכך מאפשר להזכיר נושא מסויים בדרך למאבק שיכול אגב להיות במשמעויות שונות לחלוטין...
הסיבה היחידה שאנחנו טורחים לציין את יום ההולדת שלנו, היא על מנת לקבל מתנות ולא באמת לשמוח שהזדקנו בעוד שנה...

ביום הולדתי האחרון, כאשר אמא שלי שאלה מה לקנות לי במתנה, השבתי שאין כל צורך לקנות לי מתנה ובאמת כך היה.
את הדברים שאני קונה אני קונה ביום שאני רוצה (במקרה הלא טוב) ובדרך כלל במועד אקראי לאחר שהגעתי להחלטה לקנות אותוץ

אז לטובת מי שלא יודע, ב-1 בספטמבר 1939, פלשה גרמניה הנאצית לפולין ותוך כשלושה שבועות הכניעה אותה במתקפת בזק (בליצקריג).
ב-28 ביוני 1914, שאגב נחשב יום הרי אסון למשך זמן רב, נרצח בסרביה יורש העצר האוסטרי, כתוצאה מכך הכריזה אוסטריה על מלחמה כנגד סרביה וגררה אחריה את בנות בריתה (שכונו מדינות המרכז) כנגד מדינות הברית.
ב-29 באוקטובר 1929, נפלה הבורסה בארה"ב והביאה למשבר כלכלי, שהביא לאחוזי אבטלה גבוהים במיוחד (כמעט כמו בקרית גת :) בכלל העולם הקפיטליסטי של אותה תקופה, למשל בגרמניה, היו למעלה מארבעים אחוזי אבטלה, כך שבסופו של דבר עלתה ב-1933 המפלגה הנאצית לשלטון.
ה-1 במאי נחוג מידי שנה לזכר מאבק הדמים של פועלי שיקאגו להורדת שעות העבודה ל-8 שעות ביום ב-1 במאי 1886.

ואחרי שלמדנו מעט, אני מקווה שכולם הבינו, שאין באמת חשיבות לתאריכים חוץ מהסמל שהם מסמנים...
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 8/12/2002 11:40  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-8/12/2002 13:52




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)