|
בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller |
| 12/2002
כפטריות אחרי הגשם רציתי לדבר על מוניות, דבר די נפוץ בנוף הישראלי. ספציפית על מוניות שירות.
זו באמת המצאה גאונית שעוברת מונית שלא עמוסה בכל אותם קשישים שממלאים את האוטובוס כי הם משלמים חצי מחיר (ועוד צרכים לקום עבורם). מונית שירות בדרך כלל עולה פחות מאוטובוס ולפעמים היא עוצרת יותר קרוב לאן שרוצים מאשר אוטובוס...
הבעיה היחידה עם מוניות שירות (ולא נתייחס למיומנות הנהיגה של הנהגים), היא מועד ההופעה שלהן... תמיד, אבל תמיד, הן מופיעות שתי דקות לפני מגיע קו האוטובוס, כפי שמופיעות פטריות אחרי הגשם... אתה יכול לחכות שעה לאוטובוס, ולא תעבור אף מונית שירות, ואז, דקה לפני שהאוטובוס שחיכית לו מגיע, עובר נהג הטקסי, ומנסה לקצור לקוחות שיעלו על המונית שלו.
יש גם את אותם נהגי מוניות, שעובדים כמונית רגילה וכאשר הם רואים שאיש לא עולה על המונית שלהם, אז הם מציאים מחיר של מונית שירות... אלו הם האנשים הכי נלוזים ורמאים.
אני רוצה לחדד את הנקודה מלמעלה. מונית שירות, היא סימן המבשר את בוא האוטובוס האמיתי, כך שאם יש לכם הנחה באוטובוס (ילדים, עובדים אגד, סטודנטים, קשישים או בערך 90% מהאוכלוסיה), אז כדאי לכם להתעזר בסבלנות עוד דקה או שתיים ואז תגיע הישועה בדמות אוטובוס של אגד או דן.
ואגב מוניות, נהגי מוניות הם שקרנים ורמאים בדרך כלל. שימו לב, שאל אף שהחוק מחייב אותם להדליק מונה, תמיד הם תעקשים שהמחיר שהם יתנו יהיה יותר זול והרבה פעמים הם מספרים שהמונה שלהם יקר. אני זוכר שפעם עלינו על מונית, אני וחברה שלי ברכבת מרכז בת"א ביום שבת קרוב לשתיים עשרה בלילה. כל המוניות שהיו בתחנה היו עם מונה "מקוקל". עצרנו מונית, הנהג רצה לעשות לנו מחיר "טוב". כמובן שכאשר ביקשנו מונה, הוא אמר שלא מומלץ לנו, בגלל תעריף הלילה היקר ושאם נתקע בפקקים (על ז'בוטינסקי בחצות?!), אז המחיר עשוי לצאת לנו הרבה יותר יקר... בסוף, המחיר שהראה המונה, היה זול בכחמישה עשר שקלים מהמחיר שהוא דרש, שזה היה בערך 40-50 אחוזים ממחיר הנסיעה עצמה...
זה רק מראה שצריך להתמקח ולהתווכח, בכל דבר שקורה פה במדינה.
| |
|