|
בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller |
| 1/2003
 זה לא לפלא-פון - או אני מתנתק אז בעוד 9 ימים יחלפו להן 3 השנים הנוראות בהן הייתי מחוייב להיות לקוח של סלקום. שלשום התקשרתי לברר מה יקרה בתום התקופה וכיצד אני אוכל להשאר עם המכשיר ועם הקו שלי בלי לשלם, אחרי שלוש שנים בהם שילמתי כ-70 ש"ח בכל חודש.
התפריט הכי קרוב למה שרציתי היה שדרוג המכשיר. הקשתי את המספר הבמוקש ותוך עשרים שניות ענתה לי בחורה שמיד התנצלה על ההמתנה הרבה (כל העשרים שניות). כאשר הסברתי לה שאני לא מעוניין בעצם לשדרג את הכשיר שברשותי, חיכיתי מספר שניות ואז שאלתי "את שומעת אותי?" היא השיבה בחיוב ואז אמרתי, "מבינה למה אני לא צריך לשדרג את המכשיר? הוא עושה את העבודה כמו שצריך עדיין" היא העבירה למחלקת קשרי לקוחות, המתנתי כחצי דקה וענו לי.
מעברו השני של הקו, ענתה בחורה אחרת שמיד הציעה לי חמישה מסלולים "אטרקטיביים" על מנת שאני אמשיך להשאר לקוח סלקום עם המכשיר המיושן שלי (נוקיה 5210 למי שתהה), כאשר במסלול הזול ביותר אני אשלם 30 ש"ח בחודש שיוחזרו לי אם אני אדבר מספיק זמן... כמובן שאינני מעוניין יותר להוציא כסף, במיוחד כאשר אני נשאר עם מכשיר מיושן ולא אטקרטיבי. ציינתי שמוכר לי מסלול שבו לא משלמים כלל על הקו, מסלול טוקמן. מיד היא נזכרה שקיים מסלול כזה, אך עלות המעבר למסלול הזה היא 250 ש"ח. שאלתי מדוע אחרי שהמכשיר שלי, אני צריך לשלם 250 ש"ח על מנת להשתמש בו ואז היא הסבירה לי שבעצם אני קונה את הקו שהוא לא שלי, אלא מושכר על ידי מחברת סלקום...
הואיל ואני לא מעוניין לשלם ולו פרוטה אחת על המכשיר שלי ואני לא מעוניין לשלם אפילו יותר על מכשיר חדש שאת התועלת בו טרם מצאתי, ביקשתי לברר מה הפרוצדורה להתנתקות מסלקום. כמובן שלכל פעולה בסלקום, יש מחלקה בפני עצמה ומיד העבירו אותי למחלקה המתעסקת בניתוקים.
המתנתי למעלה מ-6 דקות על הקו עד שהתפנו אלי ממחלקת הניתוקים. מיד ציינתי באוזני הבחור שענה לי, שעל פי זמן ההמתנה למלחקות השונות, הרבה יותר אנשים מעוניינים להתנתק מסלקום מאשר להחתבר לסלקום. הוא יצא מזה בזול, כאשר השיב שלא הרבה אנשים רוצים להתנתק מסלקום ולכן המחלקה קטנה...
ולעניינו, הוא שאל אותי מדוע אני לא מעוניין להשאר בסלקום. סיפרתי לו על השירות הטלפוני הגרוע שקיבלתי. סיפרתי על כך שכאשר החלפתי בעבר כרטיס אשראי מיד טרחו לשלוח לי הודעה בכתב אדום, גדול ומפחיד על כך שאם לא אשלם את חובי לסלקום, ינתקו אותי מהקו (אוי לא). רציתי, אך שכחתי לספר על אותה פעם, לפני כחצי שנה, שהציעו לי להשתתף בפיילוט רשת ה-GSM החדשה של סלקום ולהתחייב לשלוש שנים נוספות ולקנות מכשיר GSM מיושן שזהה בגודלו למכשיר הנוכחי שלי והם מצידם לא ייגבו ממני דמי יציאה.
הוא הסביר לי מיד שסלקום זו חברה שלי אנשים ואנשים טועים. הוא שאל אותי האם גם אני טעיתי בעבר. השבתי שזה לא ענינו ושהלקוח תמיד צודק וחברה כמו סלקום עושה קופה על חשבונם של לקוחות כמוני ולכן אינני רוצה להיות משועבד לחברה גדולה ודורסנית. בתור קוריוז אמרתי שאני מעדיף חברה קטנה ואישית (כאילו באמת הייתי עובר לאמיגו, החברה הזו שחבר שלי שמנוי שלהם לא קולט איתם בבית).
הואיל וכבר מזמן רציתי להתנתק מטלפון סלולארי - ההמצאה שגורמת לכל כך הרבה אנשים להשמיע נעימות לא נעימות ברכבת, ההמצאה שמביאה אנשים לתפוס אותך עם המכנסיים למטה (בפועל) וברגעים שאתה הכי פחות רוצה לדבר עם מישהו. לכן, אני ככל הנראה, אתנתק מסלקום בעוד מספר ימים ואז אהיה אזרח חופשי ומאושר!!! מומלץ לכל המשועבדים בחום!
אלעד
| |
|