לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2003

רודפי שמלות


חשבתי על זה פעם ולא בדיוק הבנתי איך זה קרה.
למה בנות, שתיות לא הולכות לצבא ומקבלות פטור רק מפני שהן דתיות (בניגוד לחרדים שצרכים למשל ללמוד)?!

למה כל בת שרוצה צריכה לבוא לרבנות עם שמלה, להצהיא שהיא לא נוסעת בשבת, אוכלת אוכל כשר ושמסיבות דתיות היא לא תוכל לשרת בצב"ל...
אילו סיבות דתיות?!
האוכל בצבא כשר, לא מחללים צבא, כאשר לא צריך (למעט מקרים חריגים ובודדים שטופלו).

במהלך שירותי נתקלתי במספר בנות דתיות שכן שירתו, עם שתיים מהן יצא לי לדבר באופן אישי, והבנתי שזה מאוד גמיש חוסר היכולת לשרת.
רוב הבנות הדתיות שהכרתי בצבא, באמת הלכו עם מכנסיים, על מנת שלא למשוך יותר מידי תשומת לב, אבל הן בהחלט התנהגו בצניעות הנדרשת וכך התנהגו גם איתן (וגם מי שלא ידע שהן דתיות...)

בכלל, יצא לי לראות מלא בנות דתיות לאומיות באוטובוס, שאמנם הולכות עם חצאית, אבל השסע בה היה כל כך גדול שאני אישית לא הייתי קורא לזה לבוש צנוע...
בכלל, ראיתי את אותן בנות דתיות, צעירות בגיל בית ספר, מדברות על בנים, כיצד להתחיל איתן והכל בדומה לחברותיהן החילוניות.

זה שפעם מישהו היה רודף שמלות (הייתי חייב להכניס את המשפט הזה, גם אם הוא לא ממש קשור), לא אומר שהיום צריך לשחרר באופן גורף כל בת דתיה שרוצה.
זה פשוט לא הוגן כלפי בנות לא דתיות, מה גם ששמעתי על הרבה מאוד מקרים (שמתוכם אני מכיר אישית מספר מצומצם), של בנות לא דתיות שנאחזו במזבח הדת, על מנת לשרת.
לאחת מאוד ספציפית, שהיא חברה של חברה שלי שאני לא ממש אוהב, אין אפילו מושג קלוש על יהדות (מה לעשות שברוסיה היא לא שמרה על הדת) וכיום היא פשוט עושה שירות שטותי בתור פקידה במגן דוד.
אני מניח שגם בצבא היא לא היתה עושה משהו משמעותיף אבל אני משוכנע שבנות גילה שבצבא לא רואת את ההתנהגות שלה בעין יפה, כי בזמן שהיא ממשיכה בריקודי הבלט שלה בערב, אחרי ה"שירות הקשה" במגן דוד, הן נשארות לשמור בבסיס שלהן, בזמן שהיא ממלאת טפסים הן עושות מטבחים ועבודות רס"ר.
אין כל פרופורציה בין השירות הלאומי לשירות הצבאי, לא בקשיחות של הצבא מול הרופסות של ארגוני ההתנדבות השונים (מה לעשות, לגוף כופה יש יותר כוח).

אני חושב שאסור לשחרר בצורה גורפת ציבורים שלמים משירות צבאי. או שלכולם תהיה את הזכות החוקית לא לשרת בצבא, או שכולם יהיו חייבים לשרת בצבא! המצס כיום בלתי נסבל, כאשר נטל השירות הצבאי נופל על חלק קטן מהאולוסיה ולא על האוכלוסיה בכללותה...
זו דעתי, ואני מניח שרבים יסכימו איתה...
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 10/1/2003 09:32  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




467,204
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)