ביום חמישי אני וחברתי אנה, נסענו לקונצרט גיטרה של נגן מוכשר העונה לשם ראובן סרוסי שהתקיים באוניברסיטת חיפה.
החלטנו להגיע לשם באוטובוס, על אף המחיר, הגשם, המרחק לתחנה ואפילו השיקול הזניח לדעתי, שאוטובוסים מתפוצצים בעיר הזאת לפעמים.
לאחרונה נעשו שינויים רבים בתחבורה הציבורית בחיפה, נבנו שני מסופי אוטובוסים חדשים, התווספו קווים ובוטלו קווים אחרים, לוחות הזמנים שונו וכך גם מחירי הנסיעה.
אז רציתי להתעדכן, גלשתי לאתר אגד, גיליתי שגם הוא לבש צורה חדשה ונעימה יותר לעין, אפילו גיליתי כל מיני "צ'ופרים" מתבקשים כמו הורדת מחיר הכרטיסיה, המעבר של האוטובוסים הישירים בין חיפה לירושלים דרך כביש 6 (נוסף על כך שהוזילו את המחיר) ועוד שלל חידושים.
כאשר ראיתי את זה, חשבתי כיצד יראה המכתב הקצר והחביב שאשלח לאגד, משהו כמו "ברכות לרגל השקת האתר החדש והשינויים המרנינים בתחבורה הציבורית".
אבל משהו אחד היה חסר לי, מידע עירוני.
בצר לי, נאלצתי להתקשר למודיעין הטלפוני של החברה ואז גיליתי כמה דברים מעניינים, אותם אגד לא טורחים לפרסם ולמעשה חלק מהנציגים של החברה מתכחשים להם...
הסתבר שבימים האחרונים, כל המודיעין של אגד מחדרה צפונה (מה שאומר שגם חיפה כלולה), הועתק לבאר שבע.
נכון, כולנו מודעים למצוקת העבודה באזור הדרום ואני כולי תקווה שהיא אכן תיפטר, אבל ברגע שאני ממתין חמש דקות על הקו, רק כדי שהנציג של אגד יחזור אליי עם תשובה חלקית, לא נכונה ומטעה, אז בתור לקוח של אגד בחיפה, הדבר מרגיז ואני מרגיש פגוע ומוזנח לעומת תושבי המרכז והדרום.
אז החלטתי לכתוב לאגד את המכתב שלהלן, המגולל את כל הסיפור ובסופו בקשתי אליהם להתיחסות רצינית ללקוחותיהם הצפוניים.
אגד אגב, לא חושפים את האי מייל שלהם, אלא מאפשרים לפנות אליהם רק דרך האתר בטופס שהביא להודעת שגיאה כאשר ניסיתי לשלוח דרכו את המכתב.
לכן נאלצתי לפקסס לחברה את מכתבי זה ואני מקווה שמעתה הקשר איתם יהיה פחות מסורבל (מי צריך לעזאזל פקס בעידן האינטרנט והפס הרחב?!).
והנה המכתב :
אל אגד – פניות הציבור – אזור צפון
מספר פקס 04-8549211
הנדון : מודיעין טלפוני באזור הצפון
ביום חמישי ה-8 בינואר 2004 נסעתי עם חברתי לקונצרט באוניברסיטת חיפה ועל מנת לתכנן את נסיעתי כראוי, לאור השינויים הרבים שחלו בתקופה האחרונה בקוי האוטובוסים בחיפה, גלשתי לאתרכם.
הופתעתי לטובה כאשר גיליתי שהאתר לבש צורה חדשה, שמחירי הנסיעות הבין עירוניות הוזלו וכן שיש הנחה של 20% על כרטיסיות (אני אף רכשתי אחת חדשה בשל כך), אולם לצערי האתר עדיין לא מספק פתרון מעשי לנוסעי אגד שמעוניינים להתעדכן בלוחות הזמנים העירוניים דרך האינטרנט וכך נאלצתי להתקשר למספר הטלפון המופיע באתר כמספר הטלפון של מודיעין אגד בחיפה (04-8549131).
התקשרתי למספר בסביבות השעה 16:30 ותוך זמן קצר התפנה לשוחח איתי נציג שלכם העונה לשם נתנאל. ביקשתי מנתנאל לברר איזה קו מגיע משכונת נוה שאנן לאוניברסיטה. הוא ביקש ממני להמתין רגע ובינתיים האזנתי במשך כחמש דקות למוזיקה (השיחה בוצעה מביתי בשעות היום, אז מחיר השיחה יקר באופן יחסי) עד אשר נציגכם חזר אליי, כאשר תשובתו הייתה "אין קו מנוה שאנן לאוניברסיטה".
לא ידעתי אם לצחוק או לבכות, מצד אחד כל חיפאי יודע שיש אוטובוסים מנוה שאנן לאוניברסיטה ומצד שני נציג רשמי של אגד אומר לי שלא קיים קו כזה, כאשר אני צריך לתפוס אותו שעה לאחר מכן...
שאלתי אותו בפליאה, "מה זאת אומרת אין אוטובוס מנוה שאנן לאוניברסיטה" והוא השיב לי בתמימות שיש רק ממרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל. שאלתי אותו אם לא נראה לו הגיוני שאוטובוסים שיוצאים מלב המפרץ יעברו דרך נוה שאנן והוא השיב לי שהוא לא מכיר את חיפה.
שאלתי אותו אם כן מהיכן הוא, אם הוא עובד באגד חיפה, חידדתי את שאלתי ושאלתי באיזה ישוב בארץ הוא מתגורר. נתנאל אמר שהוא תושב דימונה, ובעת השיחה איתי הוא יושב במרכז הארצי של אגד בבאר שבע.
הוא המשיך ואמר לי לאחר מספר שאלות שהצגתי בפניו, שכשבוע לפני כן המודיעין של אגד בחיפה ובכלל מחדרה צפונה, נסגר וכל השיחות מנותבות למרכז הארצי בבאר שבע.
הואיל ועדיין הייתי זקוק למידע על קוי האוטובוס לאוניברסיטה, התחלתי לעבור עם הנציג שלכם על כל התחנות של האוטובוסים, על מנת שאדע איזה קו עובר, איפה ומתי. אחרי השיחה הארוכה והמתישה, גיליתי ששכחתי לברר פרט חשוב, מתי יוצא מן האוניברסיטה הקו האחרון בחזרה לכיוון ביתי.
לא התעצלתי וחייגתי שוב למספר, ביודעי שכנראה אצטרך לעבור שוב "מסע מפרך" עם נציג חדש. מעברו השני של הקו ענתה נציגה העונה לשם מיטל, השעה הייתה כבר חמש בערב.
הסברתי לנציגה שאני מעוניין לדעת רק את שעת היציאה של האוטובוס האחרון מהאוניברסיטה לכיוון מרכזית המפרץ. שוב נעשתה בדיקה, הפעם גם הזכרתי את קו 36 הותיק שבכלל מגיע מהדר וכלל לא הוזכר לי על ידי הנציג הקודם. שוב הועברתי להמתנה, הפעם לזמן קצר יותר. בין לבין שוחחתי עם מיטל שמשום מה כאשר שאלתי אם היא יושבת בבאר שבע, לא הייתה מוכנה, כחלק מגילוי נאות, להגיד לי באיזו עיר בארץ יושב מרכז המודיעין של אגד. מה שכן היא חשפה בפני, שהחל מיומיים לפני כן (מה שאומר ב-6 בינואר ככל הנראה) לא קיים יותר מרכז מודיעין טלפוני של אגד בחיפה וכל השיחות מופנות למרכז הארצי.
בסופו של דבר, שוב לאחר דקות ארוכות של שיחה הנובעות מחוסר הכרות בסיסית של הנציגה את חיפה ולאחר המון נסיונות לתיאור מבנה העיר מצדי, קיבלתי את התשובה המבוקשת (שהיא אגב לא משביעת רצון באשר לשעת היציאה של האוטובוס האחרון מהאוניברסיטה לנוה שאנן, אבל זה כבר עניין למכתב אחר).
לסיכום, על אף שיפורים משמעותיים שהנהגתם בתחום התחבורה הציבורית לטובת ציבור הנוסעים, בהם אני גאה להיות חלק, סגירת המודיעין בחיפה היא הרעה משמעותית שפירושה הארכת זמן הטיפול בלקוח והטעייתו על ידי מסירת מידע לא אמין.
המלצתי לכם היא שגם אם פיזית מרכז המידע שלכם עבר לבירת הנגב, הרי שהאנשים העובדים בו צריכים להכיר את האזורים עליהם הם מופקדים, בין אם יהיו תושבים ותיקים ובין אם יעברו הכשרה אזורית מיוחדת.
ואולי יותר פשוט להחזיר את מרכזי המידע העירוניים באזור הצפון לפעילות.
לא הגיוני שבעיר בסדר גודל של חיפה, התושבים מתקשרים למודיעין אגד, נאלצים להמתין זמן רב עד אשר הם מקבלים תשובה שהיא גם לא נכונה.
יתכן והארכתי מעט בתיאור המכתב, אולם הואיל והמכתב יתפרסם גם ברבים, ראיתי לנכון לכתוב אותו ברמת פירוט מרבית על מנת שגם מי שאינו עובד אגד ובקיא ברזי השינוי השקט שחוללתם ידע על השינוי ויפנים את המשמעויות.
לטיפולכם המהיר אודה,
אלעד יאיר
חיפה
כאמור, המכתב פוקסס אל פניות הציבור של אגד באזור הצפון וכאשר יהיו פרטים נוספים אעדכן.
עד כאן להפעם.
אלעד