לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2004

ישראל 2004 - תרבות


 

בלוג ריאליטי TV


ביום שישי בערב, במקום מסויים בחיפה ישבה חבורה של מספר אנשים (חמישה) והתבוננה במסך המחשב, כאשר אחד מהם עסק בהקלדת תכנים חסרי תוכן.
מי שישב ליד המחשב והקליד היה כותב שורות אלו והאנשים הנוספים היו אנה חברתו ושלושה מידידיה, בבית של אחד מהם.


מה סיקרן כל כך את אותם חמישה אנשים, בסביבות גיל העשרים לחייהם?
ובכן, מדובר ב"שיגעון" חדש יחסית שרץ  בתפוז במסגרת YES REAL ושמו בישראל  BLOGTV.
מדובר באנשים מן השורה, פנים חדשות ולא מוכרות, בעלי מצלמה ומיקרופון שבחרו לנסות את מזלם, להיות כוכבים...


ובכן, מהתרשמותי החטופה מ"ההמצאה הנהדרת" (אני מדגיש שאינני חובב טלויזיה גדול), מדובר בדבר משעמם בטירוף.
בניגוד להפקות טלויזיה מושקעות שלוקחות את הצופה למקומות אקזוטים, מציגה אולפנים עם תפאורה לתפארת וכן הלאה, אותם גיבורי BLOGTV הם  אנשים מן השורה היושבים בחדר בו מוצב המחשב בביתם כמו זומבים מול המסך...


יש אנשים שמלהיב אותם לראות מטוסים נוחתים, יש אנשים שמתרגשים מזיקוקים, אבל מה לעזאזל יכול להיות מרגז באדם שיושב מול מסך מחשב?
כלום!
סליחה, כמעט כלום.
הדבר היחיד שראיתי שמעניין אנשים (גם את אלו שאיתי בחדר וגם את יתר הגולשים) התקווה שהאדם העומד לפני המצלמה, מעברו השני של הקו יתערטל.
כן, יש איזו חדווה בלתי מוסברת לאנשים לראות אנשים מתפשטים, במיוחד אם זה חינם...
וכך, בלוגי הטלויזיה הללו, הופכים להיות מקומות בהם  או שהמצולם מתפשט או שהוא לא זוכה בקהל, כי הרי אין שום דבר מעניין בלראות אדם יושב ליד מקלדת ועכבר.


באמת, ניסיתי למצוא אנשים מעניינים, היה אחד שאכל בננה בשידור חי (וואו), היה אחד שניהל שיחת טלפון מרגשת (האם לא לימדו אותו שלא מנומס לדבר בטלפון בעת שיחה אינטרנטית?) והיה אחד ששם מוזיקה בעוצמה גבוהה, חבש כובע צמר צהוב על ראשו והתנועע בצורה די מטושפת מול המסך.
ושלושת המקרים הנ"ל הם המובחרים וןהמעניינים ביותר בהם חזיתי.


בקיצור, אני לא צופה ל-BLOGTV הצלחה רבה ולו רק בשל השעמום הטוטאלי שבדבר. יתכן וחלק יכנסו סביבם קהל קטן, שימשיך בתקווה הגדולה שאיחדה את גולשי האינטרנט מאז ומעולם - צפיה באנשים עירומים, בחינם ורצוי כאלו שאתה עשוי לפגוש למחרת ברחוב או סתם בבית הספר.
כישלון!
מומלץ להעיף מבט פעם אחת, על מנת שתבינו שלא הפסדתם הרבה.

 


פוסט-ינור 2


הואיל ולא הייתי בבית אתמול, לא הייתה לי ברירה ונאלצתי לצפות בטלויזיה.
לא, לא סבלתי, התוכנית ששודרה הייתה ארץ נהדרת, תוכנית די משעשעת, אבל אני לא טורח לצפות בה בביתי מיוזמתי.
אחד הדברים שנוכחתי לגלות, זה שאני לא מצטער שאני לא צופה בערוץ 2!
כמות הפרסומות בערוץ הזה מוגזמת. יתכן וזה נובע מכך שמדובר בפריים טיים ביום שישי בערב, אבל זה לא מצדיק שעל כל עשר דקות תוכנית, יש מעל חמש דקות של פרסומות...
וכמה הערוץ המרגיז הזה יכול לפרסם את עצמו בג'ינגלים מרגיזים ולשדר פרומואים ? (מסתבר שהרבה)


בכל מקרה, בתור אחד שבוחר לא לצפות בפרסומות בד"כ, הפרסומות, רובן ככולן היו חדשות בעבורי.
וכך יצא לי לחזות בפרסומת לגלולת היום שאחרי פוסטינור 2...
הרעיון כמובן טוב ומאוד שימושי, לילה אחת השתכרת, עשית שטויות, השתמשת באמצעי מניעה אחר עשוי גומי שהחליט להקרע (והדבר הדק הזה בהחלט עשוי להקרע ) לו לפתע.
עד 72 שעות אח"כ, אפשר לקחת את הגלולה והסיכוי להריון פוחת בצורה דרסטית.
זה עשוי לחסוך המון עוגמת נפש ודילמות מוסריות בהפלות.


בכל מקרה המוטו בפרסומת לפוסטינור היה "למצבי חירום בלבד" ושאין להשתמש בגלולה כתחליף קבוע לאמצעי מניעה (מה גם שהיא אינה מגינה ממחלות מין כגון איידס, אבל זה כבר עניין אחר).
אבסורד!
מצב חירום קיים בישראל במשך עשרות שנים!
הכנסת מאריכה את תוקפו מידי שנה על פי סעיף 38 בחוק יסוד הממשלה.
אז אולי כדאי שישנו את הסלוגן, לא?


שוטי ספינתי (או באמנות כמו באמנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה)


והתרבות מתוצרת כחול לבן היא ערך עליון.
לכן החלטנו לייצא אותה לסקנדינביה :

 

"יצירת האומנות" השוודית השנויה במחלוקת


כאמור הרבה רעש התעורר סביב הצגת המיצג הזה (פרי יצירתם של יורד מהארץ ואישתו השוודית), בו מופיעה תמונת המחבלת הפלסטינית שהתפפוצצה במסעדת מקסים.
עיקר הרעש, נבע עקב התנהגותו של שגריר ישראל בשוודיה צבי מזאל שעל פי הדיווחים התרגז למראה ה"יצירה", ניתק את חוטי החשמל והפיל זרקור לבריכה ולכלך את תמונת המחבלת, שזכתה על פי אחד התאורים להיות מכונה כנראית כ"שלגיה"...


אוקיי, התמונה לא במקום, דרור פיילר, מי שהכין אותה ניסה לעורר פרובוקציה מכוונת, להרגיז וכנראה אף לסחוף את דעת קהל המבקרים כנגד ישראל.
אבל בהתנהגותו של השגריר מזאל, הוא רק עזר להציג את ישראל באור שלילי (שלא נאמר חושך בשל נפילת הפנסים).
מדוע דיפלומט, ראשון הדיפלומטים הישראלים בשוודיה, מדינה נאורה ללא כל צל של ספק, נוהג בפראות, או לפחות משהו שניתן לפרשו כפראות?


האם הוא תרם במשהו להפניית דעת הקהל בשוודיה לטובת ישראל?
אני בספק רב.
כעת, נוסף על כך שישראל עשויה להצטייר כמדינה עם מדיניות אלימה ואגרסיבית כלפי הפלסטינאים, יש לנו גם שגריר פרא אדם, שמחבל ביצירת אומנות מודרנית במוזיאון שוודי...
הרי יכל השגריר לנהוג ביתר חוכמה, אם היה קם והולך, או מדיר את רגליו מהתערוכה (השגריר ידע על המיצג שעות לפני שהגיע לתערוכה). יכל השגריר גם לשאת נאום אשר מסביר עד כמה התמונה שמציג מיצג השווא הזה שקרית ומעוותת.
אבל לא, שגריר ישראל בחר באופציה הגרועה ביותר, זו אשר עשתה חסד עם האומן וגרמה לעיתונות השוודית למתוח ביקורת על השגריר ולמשרד החוץ השוודי להזמין אותו לבירורים.


אז נכון, לא נעים לראות תמונה של מחבלת שטה בדם. הפיגוע במסעדת מקסים התרחש בעירי. אחד מחבריי אף היה עד לפיגוע, כאשר עבד כמתדלק בתחנת הדלק הסמוכה.
להגיד שהיא תמימה וזכה כשלגיה?
לא תשמעו ממני. נכון, קראתי את הסיפור על קרובי משפחתה (עד כמה שזכור לי אחיה וארוסה) שנהרגו על ידי צה"ל, אבל זה ודאי לא מצדיק ללכת להרוג אנשים חפים מפשע במסעדה.


ובאשר ל"מיצג המדהים", האם מישהו שאל את האומן למה התכוון?
אני מניח שכוונותיו לא היו כה זכות והיו מלאות שאיפות פוליטיות, כנראה שהדם שהמחבלת שטה בו, הוא לא של הקורבנות אותם לקחה.
אבל כמובן, אפשר להעניק לכל דבר משמעות אחרת, מדוע לא ניסו להסביר שאותה מחבלת שטה על דמם של אותם אנשים שכל אשר רצו היה לסיים את ארוחת הצהריים שאכלו?


גם שהצדק עימנו, יש מי שדואג לעשות את כל הטעויות האפשריות.
והערה קטנה לסיום, למי שחושב שבזכות התמונה של מחבלת פלסטינית השטה בדם, פתאום עיני כל העולם היו מוכוונות אל ישראל והיו רושפות גיצים, הרשו לי להסב את תשומת לבכם שישרל היא נקודה קטנה על הגלובוס.
מרבית האנשים שדיברתי איתם במסעותיי בעולם (לא היו רבים כל כך, אבל היו), לא ידעו למקם את ישראל על מפת העולם, חלקם לא ידעו איזו שפה מדברים כאן (Isrealish, not?) ואפשר למנות על יד אחת את מספר האנשים שיודעים מי נלחם נגד מי בסכסוך הישראל-פלסטיני, על מה וגיבשו דעה בנושא.
ובאותו הקשר, לא פגשתי בלגים (אם כי אני מודה שדיברתי עם בודדים וכולם בני גילי) ששמעו על כך שרצו לשפוט במדינה שלהם את ראש ממשלת ישראל ובאוסטריה היו אנשים שכאשר שמעו שאני מישראל אמרו שאנחנו "יריבים", ששאלתי האם בגלל הצלחתו של ירג היידר בבחירות במדינה (הטיול המדובר היה בסוף 1999) הם צחקו ואמרו שמפני שהם ניצחו אותנו בכדורל (היה אז איזה משחק כזה).
בקיצור, צריך לקחת בערבון מוגבל את דעת הקהל העולמית ואת השפעת ארועים זניחים עליה.
וישראל היא מרכז העולם, רק בתקשורת הישראלית ובכמה ציורים דתיים מימי הביניים...


וכמובן, יש מי שבחרה להתייחס לפרשה מזוית אחרת והואיל והיא בחורה יקרה ללבי, הנה קישור לדבריה, שעם רובם אני מסכים, פשוט אני רואה את הדברים בצורה פחות מחמירה.

 

לעומתה יש את מי שבחרה להתייחס למיצג מהפן הנשי.


 

1-700-70-70-70


ולנושא אחר לחלוטין, קיבלנו אתמול בדואר מכתב מדומינוס פיצה, הקורה לנו, משפחת יעיר (כן כן, שינו לי את שם המשפחה ולא ידעתי מזה) לבוא ולהנות מהפיצה שלהם, או בעצם להזמין בטלפון...
אני משוכנע שראיתי לפני יותר מחודש הודעה שדומינוס פיצה פשטה את הארץ באחד ממוספי הכלכלה.
מוזר.
במכתב שהם שלחו, בעקבות הזמנה שעשינו בעבר, כתובה הערה "*אזור חלוקה מוגבל". די טיפשי, בהתחשב בזה שהם שולחים את המכתב לאנשים שכבר הזמינו אצלהם פיצות בעבר...


והנה ההוכחה הבלתי רשמית ששם משפחתי הוחלף מיאיר ליעיר... :)

 

משפחת יעיר שלום...


פושקין ואני


ואם כבר בתרבות (ותת תרבות) עסקינן, לאחרונה נרמז לי (לא אומר על ידי מי, רק אומר שהיא אמא שלי חברתי:) שקיים דמיון מפתיע ביני לבין אחד מגדולי המשוררים הרוסיים - אלכסנדר פושקין.
אני שם כאן את התמונה לשיפוט באי הבלוג.
(תזכורת, נאמר לי גם שאני דומה לפרודו באגינס)

 

אלכסנדר פושקין

 

אני כפי שצולמתי מצלם בנובמבר 2003

 

ועד כאן להפעם.
אלעד (אלכסנדר פושקין) יאיר

נכתב על ידי ashmash , 17/1/2004 20:38  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ron ב-18/1/2004 22:34




464,891
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)