לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 43

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2006

הפרעות נהיגה ולמה אומנות אינה אמורה להכיל סקס


 

לא מפריעים לנהג (או ההגה לא רק שלך)

 

נסעתי עם אימא שלי ברכב. נהגתי.

בדרך פיק"א, בואכה חורבה, לפני הפנייה ימינה לרחוב מבצע יהונתן, נוצר גודש תנועה זוטא, עקב אוטובוס כחול (ומכוער להפליא) שנתקע לפני הצומת.

אנו רצינו לפנות ימינה, אולם הרכב שלפנינו, שהיה אמור להמשיך ישר, חסם במקצת את הנתיב שלנו (הרי זה ישראל, אין באמת נהגים אחרים זולתך, אז למה לא לתפוס שני נתיבים?).

מכאן להלך הדברים שהלך ברכבנו:

 

אימא שלי: "צפצף לו שיתקדם".

אנוכי: "אני לא מצפצף" (בחלק הזה חשבתי לעצמי שמעבר לזה שזה לא חוקי, אני פשוט לא אוהב לשמוע רכבים מצפצפים ולכן אני לא יהיה זה שיצפצף).

אימא שלי: "נו באמת" [דוחפת יד לכיוון הצופר ואני מרחיק את היד שלה].

אנוכי: "מה את עושה"?

אנוכי (שוב, אחרי בערך דקה, כשהנתיב התפנה): "לא לימדו אותך שלא מפריעים לנהג"? (פה אומר שמדובר ברמז למשהו שאבא שלי היה נוהג להגיד לי, בהקשר של עוצמת הרדיו).

אימא שלי: "ההגה לא רק שלך".

אנוכי: "כשאני נוהג כן".

אימא שלי (ממשיכה בשלה): "אבל לא הפרעתי לך לנהוג".

 

בשלב הזה הבנתי שאין טעם להתווכח. הרי היא צודקת. באמת אף אחד עוד לא מת כששיחקו לא עם ההגה בזמן הנהיגה.

ואם כן, אין לכם הוכחות. הם כבר מתו.

 

 

 

זנות בחסות האומנות

 

בהמשך לאותה נסיעה, הגענו לסינמטק.

הסרט, סרט ישראלי בינוני לגמרי בשם "מוכרחים להיות שמח".

אימא שלי מאוד אהבה אותו (הייתה לה זו הפעם השנייה בה צפתה בסרט), כי לטענתה הוא כמו בחיים.

לטעמי הוא כמו בחיים של אנשים מוכי גורל, אבל הבה נקבל את ההנחה שלה.

 

מה הטעם בסרטים, בהנחה וסרט הוא אומנות, אם הם מציגים דברים מהחיים?

ברגע שאומנות מציגה משהו ארצי, היא נתקה עצמה מהאלוהות שיכולה הייתה להיות לה.

מה הטעם בהצגת חיים של אנשים בשר ודם, כמשהו שאמור לסמל משהו נשגב עם ערכים אוניברסאליים?

 

בכל מקרה, לא ספרתי בדיוק. אך בסרט היו מספר סצנות מין.

בשתיים בהן, הגיבורה (שמחה) עושה את אשר עושה עם אדם נשוי, מוכר רהיטים בתחנה המרכזית החדשה, שבוגד באשתו.

בכלל, היו עוד כמה קטעים כאלה עם מיניות מרומזת עד בולטת בצורה דוחה.

 

מה הטעם בהכנסת סקס לקולנוע?

מה הטעם במין כחלק מהאומנות?

הדבר הזה, ארצי, אנושי ומגעיל. ודאי הוא לא מייצג משהו נשגב המעשיר את עולם הצופה. לכל היותר, הוא מציג לצופה את הכיעור שבחייו שלו.

 

רוצים לצלם משגלים ושיגולים?

אדרבא, אני חושב שזה מבורך. אך אל נא תטענו שמדובר באומנות, אל בזנות.

אל תאמרו שזה קולנוע, אמרו שזו פורנוגרפיה.

סקס זו לא אומנות!

כלומר אומנות טובה לא אמורה להכיל סקס.

 

(הערה לעצמי, אולי באמת לא כדאי לקחת את כל מה שניטשה כתב כדרך חיים, ובהקשר זה את "הולדת הטרגדיה מתוך רוחה של המוסיקה")

נכתב על ידי ashmash , 17/2/2006 16:24   בקטגוריות ערב רב  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-19/2/2006 15:43




467,602
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)