לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

למה לא להצביע?


 

בעת האחרונה, ככל שמועד הבחירות מתקרב, יותר ויותר דברים מרמזים לי שבעצם לא צריך להצביע.

מדוע?

 

אז ככה...

קודם כל, ראיתי שלט שהוצב מטעם מפלגת הליכוד, עליו היה כתוב "רק לא שמאלמרט"!

אני כידוע, שואב את כל האינפורמציה שלי משלטים המוצבים בצמתים וקיבלתי את הדברים כמות שהם.

באולמרט-שמאלמרט, לא אבחר, כלומר לא אצביע קדימה.

זה לא פוסל כמובן הצבעה לעבודה, מרצ, חד"ש, בל"ד ורע"מ-תע"ל, אבל אם שמים את הפתקים של ארבעתן באותה מעטפה, אז הדבר כן פוסל את ההצבעה להן.

 

אגב, אם כבר דיברתי על שלטים, קצת מרגיז כל טינופת הצמתים המתחוללת בפתחה של כל מערכת בחירות. לשנות דעה של אנשים, כנראה אין לשלטים הללו כוח.

לכל היותר, הייתי מייחס להם איזו הפגנת נוכחות, להראות "אתם לא לבד אם אתם מתלבטים אם להצביע לנו או לא".

כאשר אני חושב על עוצמת האפקט הזה והתועלת שהוא מביא, מול הנזק האסתטי והסביבתי, אין לי צל של ספק שהיה מוטב לו הצמתים היו נקיים.

רק אתמול, באחת ממהדורות החדשות ברדיו, ששמעתי בזמן שנסעתי באוטובוס (במקום מונית. אני נוטה לקיים את רוב ההבטחות לעצמי), שמעתי כי עד כה, עלות ניקוי השלטים הגיעה לכדי 6 מיליון שקלים ועד תום מערכת הבחירות, היא תטפס לכדי 10 מיליון שקלים (מה שאומר שמדובר בשבוע המזוהם והמזהם ביותר, אני מניח).

חישוב זריז מראה כי אדם המשתכר 20 ₪ בשעה, מחזה לא נדיר בארצנו, ייאלץ לעבוד 500 אלף שעות כדי לכסות את עלות הניקיון...

שזה אם ננסה להמחיש, בהנחה וחודש מכיל 30 ימים, כ-694 חודשי עבודה (ללא הפסקה, כי הרי מה הבעיה לעבוד 24 שעות ביממה?), בעבור שכר גבוה במעט משכר המינימום הנהוג בישראל, כלומר לאחר כ-58 שנות עבודת פרך של אדם אחד, אפשר יהיה לנקות את אצנו מתוצאותיה של מערכת בחירות עלובה אחת...

 

ואם כבר נגעתי בסביבה, ראיתי בסוף השבוע האחרון סרט של "מגמה ירוקה" שטיילו בארץ, הפגינו בעד איכות הסביבה, נגד זיהום ומזהמים ועסקו בפעילויות חינוכיות להעלאת המודעות.

זה בהחלט נוגע ללב. יש בזה כמובן קצת מהתמימות. אבל זה בהחלט יפה.

אבל מה. לא כל כך הסתדר לי העובדה שהם נגד מזהמים ובכלל זה רכבים פרטיים, אך באותה עת הם השתמשו ברכב גדול, מנוע דיזל כמדומני, שודאי מזהם לא מעט, על מנת לנסוע מקצה אחד של הארץ למשנהו.

נכון. הם השקיעו קצת בצביעת הרכב בצבע ירוק. אבל זה לא הופך אותו ליותר ידידותי לסביבה מאלו שהם מוחים נגד נסיעתם, בין היתר.

הצביעה של הרכב בירוק, גם קצת הזכירה לי את מה שכתבתי פעם על אריזות ירוקות מפלסטיק למוצרי בריאות.

 

בכל מקרה, לאחר סטייה "קלה" מהנושא, נעבור לעוד אינדיקציה לגבי הבחירה העתידית שאני הולך לבצע או לא לבצע.

האזנתי לשיר של מפלגתו של ברוך מרזל (קליפ כאן).

אחד ממשפטי "המחץ" בשיר שלהם הוא "האוהבים אלינו, את האויבים נשלח".

אני. אני לא אוהב אף אחד. ואני משוכנע שיש לא מעט אנשים שמכלילים אותי כאויב, כמו למשל "האויב הציוני" ועוד כהנה וכהנה (אך לא כהנא וכהנא).

אז לא ממש מתאים לי להצביע להם (טוב. יש עוד כמה סיבות).

 

למפלגת חרות של קליינר (נץ), לא מגיע שאצביע בעבורה, שכן הם שולחים ספאם.

כך נחתה "הודעה אישית מ"יהושוע מאירי" ממש לא מזמן, ובה התבקשתי להצביע למפלגה.

אגב, בהודעה שלהם דובר בגנות המפלגות הגדולות. אני תוהה מה היא מפלגה גדולה. האם מדובר במס-פר חברי הכנסת בסיעתה בכנסת האחרונה, בכמות המנדטים שצופים הסקרים למפלגה או אולי בגודל המנגנון הבירוקראטי של המפלגה.

לפחות על פי הפרמטר האחרון, עד כמה שידוע לי, קדימה לא מפלגה גדולה במיוחד.

 

גם שינוי שולחים ספאם, אז גם להם לא כדאי להצביע.

 

את הליכוד פסלו קדימה בתשדירי הבחירות שלהם.

את קדימה, נוסף על הליכוד, פסלה מפלגת "רע"ש" ובנוסף היא פסלה גם את כל המפלגות שמשמאלה להן (אני מניח שהכוונה למפלגת העבודה, מרצ, חד"ש, בל"ד וכולי), שבאם רע"ש ייכנסו לכנסת, אפשר יהיה להעיף אותן מהמפה הפוליטית למאה שנה.

 

וכך, יכולתי להמשיך עוד ועוד, ולהראות בבירור, שאם נבלע את כל המידע המועבר אלינו בקמפיינים (לא סתם, קמפיין [campaign] באנגלית הוא גם מערכה צבאית) על ידי המפלגות השונות, לא ייוותר לנו לסמוך, אלא על אבינו שבשמיים (בהנחה שאבא שלנו בדיוק טס כעת).

טוב. שלוש תמונות מהשבוע האחרון, להמחשת הלכלוך.

אלעד

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי ashmash , 21/3/2006 09:35   בקטגוריות בחירות 2006  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Parasite ב-23/3/2006 15:45




467,174
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)