לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2004

לכבוד יום האהבה


 

למה חוגגים את חג האהבה?


כן כן, אני יודע, מדובר ביום שהוא בעצם המצאה כדי שהמשווקים יוכלו גרוף רווחים נאים מזוגות טריים וזוגות בפוטנציה.
נו, אז מה, אז זה קיטשי, עודף קיטשיות לא פגעה באיש...
יש שהגדילו להפוך את כל חודש פברואר (כי הרי ה-14 בפברואר הוא אמצע החודש, אז למה לא כל החודש?) לחודש האהבה, בדומה לט"ו באב, חג האהבה על פי היהדות שהפך את חודש אוגוסט לחודש האהבה של הקיץ...
כך שיש לנו שני חודשי אהבה, מה שמשאיר עשרה חודשים לשנוא... :)

 

באשר לשאלות הנפוצות מי היה ולנטיין שמגיע לו יום כזה והאם כמו כל האנשים שהחג שלהם קשור לשמחה הוא היה שונא יהודים ועוכר ישראל, אפשר לחפש את התשובה כאן ואופציה נוספת היא לחפש כאן.

 


למה צריך יום אהבה?


בכל מקרה, אני לא חושב שצריך יום או חודש מיוחד כדי לאהוב, אהבה זה משהו שצריך להתקיים לאורך זמן, לא?
בכלל, אינני חובב גדול של ימים מיוחדים, מסיבות וחגיגות, במיוחד מפני שאינני מאוהבי ההמוניות.
אינני אוהב התקהלות של יותר משלושה אנשים (למעט מקרים חריגים) ובד"כ אני מרגיש מוזר בארועים גדולים והמוניים.
למעשה, שמתי לב, שבלי קשר ותלות בגודל הארוע, אנשים תמיד יתאגדו בקבוצות קטנות יותר. זו יכולה להיות מסיבה של עשרה אנשים, שאנשים יושבים בקבוצות קטנות יותר ומדברים וזה יכול להיות בקונצרט רוק של רבבות צופים, בהם בסופו שלדבר כל אחד עם הבן זוג או קבוצה מצומצמת של מכרים.
אנשים לא נועדו לחיות בקבוצות גדולות!


אז שוב, למה בכלל צריך יום מיוחד שיוקדש לאהבה?
אם אוהבים, אז באמת לא צריך!
אולי זה יום שנועד להוות תזכורת לאנשים ששכחו כבר מה זו אהבה...

 

מה זו בעצם אהבה?


רבים וטובים התחבטו בשאלה הגדולה - "מה היא בעצם אהבה?"
נתחיל במשהו שלילי שאני חושב שקורה יותר מידי, אני מניח שגם לי, אם כי אני משתדל שהוא לא יחזור על עצמו.
אני חושב שאהבה היא הרגל או חינוך רע. אנשים עושים דברים מפני שמצפים מהם שיעשו את זה. הטלויזיה מראה אנשים מאושרים המספרים על האהבה שלהם, חברים מספרים על האהבה והזוגיות המושלמת שלהם.
אחרי מכבש לחצים אדיר, מי שלא חושב שהוא חש אהבה, עשוי להרגיש שמשהו אצלו לא בסדר, שהוא שונה, שהוא חריג...
זה בהחלט עשוי לגרום לאנשים שלא אוהבים לפרש כל ניצוץ של חיבה כאהבה בוערת...


כל כך הרבה פעמים שמעתי אנשים אומרים מתוך הרגל : "יו, איזה חמוד, נראה לי שאני מאוהבת" או "איזה כוסית, נדלקתי ואני מאוהב".
האם קיימת אהבה ממבט ראשון?
האם אפשר לאהוב אנשים רק בשל המראה?


דעתי בנושא, היא שהמראה כלל לא חשוב. כלומר, אוקיי, צריך שתהיה משיכה הדדית כלשהי, אני בספק אם הייתי יכול לצאת עם הגירסה הנשית של קוואזימודו (הגיבן מנוטר דאם), גם אם אופיה היה כובש (ויכול להיות ואני אף מקווה שאני טועה במשפט האחרון).
אבל חלק מכריע באיך שאני רואה אנשים, לפחות אחרי שאני מכיר אותם תקופה, נגזר מהאופי שלהם.
מחד היו בנות רבות שחשבתי שהן יפות וחמודות ולאחר שהכרתי אותן קצת יותר לעומק (אפילו מספר משפטים הספיקו) הבנתי שהרבה תוכן אין בתוך הקנקן, או שחמור מכך, התוכן נרקב מזמן.
מאידך הכרתי הרבה אנשים שבהתחלה אולי לא חיבבתי, לעיתים הייתה לי רתיעה מהמראה שלהם, אבל בסופו של דבר, אחרי שלמדתי להכיר אותם, הם נראו לי הרבה יותר יפים מכפי שהם נראו לי במבט ראשון.


אני יכול להעיד על עצמי בודאות, שלא הייתי מסוגל להחזיק עם מישהי יותר משבועיים, אם הייתי רואה שהשיחות איתה לא מובילות לשום מקום (מבחינת סיעור מחשבתי).
הייתי משתגע עם הייתי חבר של קיר!
נכון, אפשר למצוא עם כל אדם  נושא לשיחה, המבחן האמיתי הוא האם השיחות האלה מעניינות אותי ואני מוכרח לציין שעד היום לא התאכזבתי.


וכעת שוב לשאלת השאלות, מה היא אהבה, מעבר לעובדה שמדובר במשהו שאנשים רבים מפרשים בצורה מוטעית שהוא אהבה, על אף שהוא לא, הרי שצריך לנסות למצוא בכל זאת מה היא אהבה, לא לנסות להגדיר מה היא לא על דרך השלילה.
התחבטתי רבות בחיי בשאלות מה היא אהבה, כיצד יודעים האם באמת אוהבים מישהו, האם אהבה יכולה להמשך לנצח.


אח הכשלים שמצאתי בדרכי לנסות להגדיר מה היא אהבה, היה שיש יותר מידי דברים שאנשים מצמידים להם את התוית "אהבה".
למשל, כיצד אפשר להשוות את התחושה שחשה אמא לבן (מחוייבות ללא תנאי?), תחושה של אב לבן ("וישראל אהב את יוסף" [בראשית כ"ז ד']), לתחושה שחש הבן לאמא (הוקרת תודה?), לתחושה שאנשים חשים כלפי מוצרי צריכה מסויימים (אני אוהב גלידה), לתחושה שהם חשים כלפי חבריהם (אני אוהב את ג'וני, הוא בחור לעניין), לתחושה שבין אדם לאלוהיו (אהבת שמיים) ולתחושה שחשים כלפי בן הזוג ("ויאהב יעקב את רחל" [ בראשית כ"ט י"ח])?
כמובן בבואנו לבחון את מושג האהבה, הרי שנבחן את ההקשר האחרון שהמילה אהבה מתיחסת אליו.


לאחר הנסיון להתגבר על הקושי ולבחון רק פן אחד של האהבה, עדיין אני מתקשה להגדיר מה היא אהבה. שמעתי המון רעיונות והנה אחדים מהם :


"שיודעים שאוהבים פשוט אוהבים".


"אהבה זה כאשר את/ה רוצה לעשות למען מישהו יותר מאשר למען עצמך".


"אהבה זו התחושה הנפלאה ביותר"


יש גם נסיון להגדיר את זה במילון של פורום שאלה קטנה בתפוז...


אז אחרי שראיתי עשרות אם לא מאות דעות בעניין מהות האהבה שבהחלט עזרו לי לנתב את מחשבותי, אנסה להגיע לתשובה מה היא אהבה, לפחות מבחינתי, כי הרי מדובר בנושא סובייקטיבי.


אהבה היא תחושה של חמימות בלב, שהיא שם, אז יודעים שהיא שם.
אהבה היא חיבוק שפשוט לא רוצים שייגמר לעולם.
אהבה היא לעשות דברים מטופשים ביחד, לצחוק מהם, כאשר יודעים בודאות שבסיטואציה אחרת היית חושב שאתם זוג מפגרים.
אהבה היא לשבת מול הים ולהביט בשמש השוקעת בין העננים.
אהבה היא להחזיק ידיים חזק.
אהבה היא בעצם סוג של משחק.
אהבה היא לחקור ולרצות לדעת כמה שיותר.
אהבה היא לרצות להיות עם מי שאתה אוהב ולא עם מישהו אחר.
אהבה היא להנות יותר מלתת מאשר לקבל.
אהבה היא היא דבר מורכב, תלוי מי שואל...


בלי כוונה יצא לי משהו שמזכיר שיר...
שיהיה.


כמובן, לא רק אני מהגג במחשבות מה היא אהבה. אפשר למצוא עוד רבות על מה היא אהבה וגם מה אהבה היא לא.



האם קיימת אהבה?


אני מאמין שכן.
הרי אם לא זה יהיה עצוב, נכון?
פעם חשבתי שמצאתי את האהבה, יתכן ומצאתי, איך היא חמקה לה ואיננה עוד.
היום אני חושב שמצאתי אותה שוב, אך האם זו רק אשליה, האם זה רק מכורח ההרגל?
אני מאמין שלא, אני רוצה להאמין שלא, אבל לעולם, לעולם אין לדעת...

 


עיר שכיף להיות בה בחג האהבה


לדעתי, אין כמו עיר האהבה על מנת להעביר בה את חג האהבה.
לובליאנה (Ljubljana), בירת סלובניה - "עיר האהבה" היא המקום.
בחורף היא מושלגת ויפה וממש כיף בה.


הצעות מגונות


טוב, הצעת נישואין אמנם באה מאהבה (בד"כ, אלא אם האישה נכנס להריון בטעת וההורים שלה מאיימים על החתן הפוטנציאלי), אבל כבר נאמר בעבר שהנישואין הם דבר שמכבה את האהבה...
אפילו יש משפט חביב : "מעולם לא ידעתי מהו אושר אמיתי עד שהתחתנתי, אבל אז זה היה כבר מאוחר מדי" (מקס קאופמן)
בכל מקרה, הרהרתי לפני מספר ימים על כל אותם אנשים המציעים הצעות נישואין בדרכים שונות ומשונות - בזמן צניחה חופשית, בזמן פריים טיים בטלויזיה, באמצעות מקהלה, בעת ארוחה רומנטית ואפילו בסתם גרפיטי על סלון הבית.


איכשהו, בכל כך הרבה מקרים, האישה לכאורה מופתעת, דבר די תמוה בהתחשב בעובדה שהדברים האלה בדרך כלל לא נוחתים כרעם ביום בהיר, אלא אחרי שנים של קשר, שבני הזוג, לפחות בשלב שההצעה באה, כבר יודעים לאן הוא יוביל...

 

אבל, אם הם מרוצים, לא נהרוס להם את ההפתעה...

 


שוקולד לאוהבים


כידוע יום ואלנטיינס הפך את חודש פברואר לחודש האהבה. מה שאומר שכבר לפני כשבוע שהסתובבתי בקניון, נתקלתי באחת מחנויות השמונצלאך בהמון מתנות וברכות ליום האהבה.
אחת שמשכה את עיני במיוחד, היתה "שוקולד מיוחד למריחה על הגוף".
אוקיי, נעזוב לרגע שאני הייתי בוחר בנוטלה - הרבה יותר טעים והרבה יותר רומנטי, מה שהציק לי (במקצת) שעל אריזה של מה שמכונה "שוקלד מיוחד למריחה על הגוף" מופיע כיתוב שהמוצר כשר חלבי...


אך בדיוק הם אישרו את זה?
שמפו, סבון ושאר אביזרי הקוסמטיקה הכשרים כבר מזמן העלו גיחך קל על שפתי, אבל זה, זה פשוט הצחיק אותי.
ישב לו איזה רב או משגיח כשרות ואמר, נאשר את הדבר הזה, אפילו שזה סותר את כל דרך אמונת חיינו...
זו היתממות, לחשוב שמישהו ימרח את זה בסנדוויץ', נכון?


זה מעלה אגב את השאלה - האם מישהו יודע אם הרבנות כבר העניקה כשרות לקונדומים של דורקס במגוון טעמי שוקולד (או לסדרה הישנה יותר של טעמי הפירות)?
הרי אם זה לא כשר, המין האוראלי לא יהיה מספיק בטוח...

 


אתר טוב ליום האהבה


סלקום גאונים. אולי הם לא יודעים לספק שירות, אבל האתר הזה ממש חמוד למשלוח פיצפקעס ליום האהבה!

 

 

שיר קיטשי ליום האהבה

 

ולכבוד האוהבים, אני רוצה להביא פה את אחד השירים הכי רומנטים שנכתבו לדעתי  -64 של הביטלס.
נכון, יש לביטלס המון שירים רומטים וקיטשיים עד מיאוס, אבל הייתי צריך לבחור אחד ובחרתי את זה מפני שהוא נשמע פשוט חמוד, הוא מדבר על אהבה הנמשכת לאורך שנים (דבר שאני מחשיב כרומנטי) והמילה "valentine" נזכרת בו.
והנה השיר:


When I'm Sixty Four (64)/beatles


When I get older losing my hair,
Many years from now.
Will you still be sending me a valentine
Birthday greetings bottle of wine.

If I'd been out till quarter to three
Would you lock the door,
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.

You'll be older too,
And if you say the word,
I could stay with you.

I could be handy, mending a fuse
When your lights have gone.
You can knit a sweater by the fireside
Sunday mornings go for a ride,

Doing the garden, digging the weeds,
Who could ask for more.
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.

Every summer we can rent a cottage,
In the Isle of Wight, if it's not too dear
We shall scrimp and save
Grandchildren on your knee
Vera ,Chuck & Dave

Send me a postcard, drop me a line,
Stating point of view
Indicate precisely what you mean to say
Yours sincerely, wasting away

Give me your answer, fill in a form
Mine for evermore
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four
.


יום אהבה שמח :-*
אלעד




נכתב על ידי ashmash , 14/2/2004 02:55  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דוס מצוי ב-11/9/2006 23:56




467,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)