לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

שתי הערות לסדר היום


 

מבחנים ולחץ

 

ברשותה, אצטט את שלי:

 

!Shelly אומר/ת

 מי יכול ללמוד ככה?

 

מעבר לכך שהתשובה "אני" (רק מה, המבחן היחיד שעוד נותר לי, נכון לעתה בוטל, כך שאני לא רואה טעם ללמוד), רציתי להשליך לעוד משהו.

 

לכל אותם צייצנים האוהבים לצחקק על חשבון שכנינו הפלשתינים, אני חושב שהמשפט הזה של שלי, שאגב שמעתי מעוד כמה חברים, מראה משהו על ההשפעה הפסיכולוגית של פחד וחרדה.

אי-ודאות, בעיקר כאשר הדבר קשור למוות שלך ושל קרובי משפחה, די משבשת את היכולת של לא מעט אנשים לנהוג באופן שגרתי.

כאשר צה"ל מפציץ בעזה ובגדה, כאשר אינך יודע מה חיילים של מי שאתה רואה כאוייביך יעשו (והם עושים לעיתים דברים מאוד לא יפים, גם אם אנו נוטים להדחיק אותם).

אז קשה לך ללמוד, ולעשות עוד שלל דברים.

 

על אף שזה לא יפה לכתוב זאת, כאשר הרוגי עירי טרם נקברו ופצועים נאבקים על חייהם.

אך יש מין הצדק הפואטי, בכך שפעם אחת, גם תושבים של חיפה וצפון הארץ, יכולים לחוות במשהו מה חש אדם שחי תחת שנים ארוכות של כיבוש, דיכוי, משטר צבאי.

 

וכן, לא צריך להיות תחת משטר צבאי כדי להרגיש זאת, נכון?

מספיק שאומרים לכם לא לצאת לרחובות, ברחובות יש אנשים לובשי מדים האוחזים בנשק, גם אם הם מעמכם, כדי שתרגישו כך.

 

כאשר סיפרתי לאימא שלי אתמול על אוטובוס בו נהרגו 16 אנשים, ככל הנראה חפים מפשע, שמטוסי חיל האוויר תקפו אתמול בביירות, היא אמרה משהו כמו (לא ציטוט מדויק) "בעיה שלהם שהם יוצאים החוצה".

"זה בדיוק מה שאפשר להגיד לך" השבתי לה, "הרי מדוע תושבי חיפה (ומקומות דרומיים וצפוניים יותר גם כן) יוצאים החוצה? נסראללה הרי הזהיר אותם מראש".

 

לא הייתה לאימא שלי תשובה טובה, מהסיבה הפשוטה - אין.

זה שמזהירים את תושבי ביירות, אנחנו הולכים לפגוע בשכונה השיעית, זה לא עוזר להם אם יורים באוטובוס שהם נוסעים בו.

 

חמושי החיזבאללה כמו חמושי ישראל, הם אנשים רעים, על אף שבעיני עצמם, שני הצדדים טובים.

וכבר אמר מי שאמר, שבמלחמה אין מנצחים. אין לי ספק שצדק.

 

 

 

חיים ומוות מן אללה

 

אוף. את החלק הזה נאלצתי לקטוע, בשביל לרדת לכמה דקות למקלט.

איזה יופי שאפשר לשמור דברים כטיוטה.

 

בכל מקרה, אני מתקשה בלי להתבדח ולשחק עם כל מיני מילים.

 

נצר בערבית = ניצחון.

אללה = אלוהים.

 

נסראללה = ניצחון האל.

 

נהוג לומר כי חיים ומוות, מלבד זה שהם ביד הלשון, הם גם מן אללה.

לאור המצב, המעט טראגי יש לומר, אפשר להגיד שבמידה מסוימת, "חיים ומוות מן נסראללה"

 

טוב.

אחזור לקרוא ולהשיב לאנשים המרגיזים האלה ששולחים לי הודעות השואלות אם אני בסדר.

אני מבטיח לכולם להודיע להם, אם אמות.

שלום ותודה.

אלעד (שזה סוג מסוים של עברות [או עיברות] השם נסראללה)

 

 

 

נ.ב.

 

כמעט שכחתי.

רועי, חיפאי גם כן, המליץ לי להצטייד במשגר טילים ל-USB.

אם זה לא עוזר, זה לא מזיק

נכתב על ידי ashmash , 16/7/2006 11:32   בקטגוריות אקטואליה, הרהורים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הסוכן ק. ב-16/7/2006 19:37




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)