לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

אדם יקר – מה הוא


 

רשימת התפוצה של הארגון אנונימוס, מספקת לתיבת הדואר האלקטרוני שלי מידי שבוע מידע רב. אני מודה שאת רובו אינני קורא אלא מרפרף על פניו במהירות, שכן הדברים די חוזרים על עצמם בווריאציה זו או אחרת ובכלל, לא תמיד אני רואה עצמי מתיישר עם הקו הרשמי של הארגון.

אולם בכל זאת, לעיתים, אני כן מוצא בו מידע חשוב, מתכונים, מידע על פעילות הארגון שמעניין אותי וכן הלאה.

 

וכך, אחרי הקדמה זו, אספר כי באחד האי-מיילים האחרונים מאנונימוס (יתכן מאוד האחרון, קצת איבדתי תחושה של זמן בחודש האחרון, עם כל שינויי אזורי הזמן והצטברות פרטי דואר אלקטרוניים בשלל תיבות הדואר שסיסמתן ידועה לי), מצאתי מידע שעבורי אין בו ערך של ממש, למעט אולי עניין סנטימנטאלי.

הוזכרה תביעה ייצוגית בהיקף של כ-12 מיליארד שקלים חדשים שהוגשה לאחרונה (ותודה גם למגיבים שהעירו את תשומת לבי בתגובות לאחד הקטעים הקודמים) כנגד חברת שטראוס, בעניין השימוש בג'לטין מעצמות בקר ("עצמות בהמות גרוסות" כפי שבשטראוס אוהבים לכנות זאת) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד חברת שטראוס.

הובאו קישורים לכתבות ב"הארץ", NRG, YNET וגלובס (ואם זה לא עובד, יש מי שטרח להדביק את הטקסט ברוטר).

 

סיכמתי כבר בעבר את הקשר שלי לעניין, מהיום בו שמתי לב שבמילקי יש ג'לטין, דרך הוויכוח עם אח שלי שזה אומר שטחנו כל מיני חיות לתוך מעדן החלב, דרך שיחות הטלפון וחלופת המכתבים עם חברת שטראוס, העצומה של לילך, הפרסום ב"ידיעות אחרונות" ובעקבותיו הסיקור התקשורתי הנרחב (מה שאומר משהו על האופן בו פועלים אמצעי התקשורת, אך זה עניין לדיון אחר) ועד "הניצחון המתוק" והפשוט למדי, יש לציין, של החלפת הג'לטין במילקי במרכיבים אחרים, כך על פי החברה.

 

קיבלתי בעבר, ואני עדיין ממשיך לקבל מידי פעם, לא מעט פניות בנושא: שאלות בענייני ג'לטין, הצעות לקחת חלק בתביעה ייצוגית (זה היה לפני יותר משנה והשבתי בשלילה, שכן שטראוס בינתיים שינתה את הרצפט ומבחינתי זה מספיק, הרי לא פעלתי בעבור כסף, אלא כדי למנוע שימוש מיותר בגופותיהם של בעלי חיים), בקשות לעצה בענייני צרכנות בכלל וצרכנות צמחונית בפרט ועוד כהנה וכהנה פניות מאנשים שונים, שלכולם השתדלתי להשיב באדיבות וענייניות.

שמחתי שבפעולתי עזרתי לא רק לצמחונים, אלא גם לאנשים דתיים שמפאת אמונתם לא מעוניינים שידחפו להם כל מיני מרכיבים בהם אין הם חפצים למזון.

 

והנה, כמעט שלוש שנים אחרי, עדיין מוצאים בכך עניין (אני מניח שבעלי אינטרס בעלי השפעה לא חסרים כאן, על מנת לשוב ולהציף את הנושא).

ולא סתם עניין, אלא תביעה בסכום כסף לא מבוטל, שעל פניו נשמע לי מנופח משהו, וככל הנראה לא ארוויח אותו בכל מהלך חיי – 12 מיליארד ₪.

הואיל והבנתי בענייני משפט בכלל ותביעות ייצוגיות בפרט נמוכה לא אנסה לנתח את הסיכוי שתביעה בסדר כזה תצלח ורק אומר כי נדמה לי שבהנחה והתביעה תתקבל, הסכום יהיה נמוך בהרבה, שכן לא בהכרח כל מי שתואר כפגוע אכן נפגע.

בכלל, אני לא מאמין גדול בעניין עוגמת הנפש.

דווקא חברת שטראוס, פעלה בצורה הגונה למדי (עד כמה שניתן לצפות מתאגיד להיות הוגן).

מלכתחילה, ברשימת המרכיבים הופיע ג'לטין (עיקר הטענה שלי כלפי החברה היה שלא נכתב במפורש כי מדובר בחומר שמופק מבעל חיים). כל מי שרצה, יכול היה להתקשר אליהם ולשאול למקורו. החברה לא הטעתה את הלקוחות וכאשר היא נשאלה, היא דיווחה בדיוק מאיזה חומר הג'לטין מופק.

ובסופו של דבר, אחרי הד תקשורתי, החברה גם החליפה את הג'לטין במרכיבים אחרים.

 

לפני מספר ימים, כאשר ערכתי קניות, הצצתי על רשימת הרכיבים במעדן חלב מוקצף של חברה אחרת, כמדומני תנובה, בין המרכיבים שבו נכתב "ג'לטין דגים".

אין בכוונתי לרכוש מוצר זה, אך כל עוד מרבית החברה לא החליטה שהרג יצורים חיים הוא דבר אסור, אינני רואה פגם בכך שהחברה משתמשת בעצמות דגים במוצר החלב שלה. ההפסד שלה, בכך שמי שעצמות בעלי חיים כמזון מפריעות לו, ומדובר בציבור לא קטן, לא ירכוש את המוצר, אם רק ישכיל לעיין ברשימת הרכיבים.

לפני כשבוע, בעודי עורך קניות בעיירה סנט מוריץ שבשוויץ, עיינתי גם כן ברשימת הרכיבים של מעדן חלב עם קצפת למעלה.

במוצר הזה, נעשה שימוש בג'לטין המופק מחזירים.

גם שם, אינני רואה בעיה של ממש, חוץ מזה שאני וכל מי שלא מוכן לאכול בשר בכלל או בשר חזיר בפרט, פשוט לא ירכוש את המוצר, אם רק ייקרא מה המוצר מכיל.

 

מה שרציתי לומר בשתי הדוגמאות האחרונות, הוא שלצערי מדובר בעניין רווח, כך שאינני רואה בשטראוס מין התגלמות הרוע או חברה שפעלה באופן חריג ושונה מהמקובל.

דווקא הליכתם לקראת הלקוחות, גם אם התרחשה לאחר לא מעט קשיים, חביבה עליי.

 

בכל מקרה, הואיל ויש לי חלק, גם אם קטן, בהתנעת המהלך כנגד שטראוס, מה שהוביל לתביעה הגדולה הזו.

והואיל וכבר די מזמן היה לפחות אדם אחד (שנדמה לי קשור לשטראוס) שהחליט להכפיש אותי ולהעיר לי על נזק בגבוה "מיליונים" שגרמתי (בתגובה הזו  והזו לקטע הזה).

אני חושב שצמד המילים "אדם יקר", בהחלט הולם אותי.

חבל רק שעם התואר הזה, אי אפשר לקנות במכולת.

נכתב על ידי ashmash , 7/9/2006 23:11   בקטגוריות צמחונות וטבעונות, צרכנות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של EggPlant ב-8/9/2006 01:08




467,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)