לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

חיפושים בקניון, חיפוש גסויות ופורנו, הרחבת אירופה, משאל בליכוד, פשעי מלחמה וכוכב הוליוודי


 

מנפלאותיו של דורש עבודה בקניון


דורש עבודה אחד מאזור הצפון, ליתר דיוק מחיפה, החליט לצאת למסע חיפוש עבודה בקניון.
עבר הוא על פני חנויות רבות (מעל עשר, אולי אפילו מעל עשרים), אשר על חלון הראווה בהן הוצמד שלט המודיע כי במקום דרוש כוח אדם חדש, דבר אשר גרם לו לתהות האם באמת נכונים כל אותם פרסומים על אחוזים עצומים של אנשים שרוצים לעבוד ואין להם היכן, או שמא מדובר במקומות עבודה רבים שרוצים להעסיק ואין להם אנשים שרוצים להיות מועסקים.


בכל מקרה, הואיל ואותו דורש עבודה (נכנה אותו אלעד לצורך העניין?) הוא זכר, כך לפחות על פי תעודת הזהות שהוא מחזיק בארנקו, מסתבר, שגם אם זה מנוגד לחוק (אסור להפלות על רקע מין בקבלה לעבודה, מצד שני, גם אסור לעשן בקניון), לא ממש רוצים אותו...
מי שאמר פעם שנשים מופלות לרעה, לא ראה אף פעם גבר מנסה לעבוד כמוכר בגדים!
אה, זה הביא אותי למחשבה, מדוע ולמה רוצים בעיקר נשים על מנת למכור בגדים (גם לנשים וגם לגברים). הסיבה לכך כנראה קשורה לעובדה שכאשר מוכרים בגדים, בעצם מנסים למכור את מה שמתחת, מנסים למכור מין, סקס ומה לעשות, נשים הן המין שמוכר מין....


בכל מקרה, על אף שאולי רק בשתי חנויות (וגם הן מרשתות מוכרות - רשת פוקס ורשת הוניגמן) זומנו בני המין הלא יפה למצוא מקום עבודה, החליט אלעד לנסות את מזלו בחנות צעצועים חדשה אשר על דלתה הוצמד השלט "דרושות עובדות ומחלקי פלאיירים".
נכנס אלעד לחנות ושאל בנוגע לעבודה. העובדת הפנתה אותו לבעלים של החנות, וכאן עוד אנקדוטה משעשעת, שמו של מנהל חנות הצעצועים הוא דובי...
כן, כמה אירוני, למנהל חנות הצעצועים קוראים דובי, טוב שאמא שלו לא קראה לו פלייסטיישן או משהו כזה...
בכל מקרה דובי הסביר לאלעד שמוכרים לא צריך (הוא לא אמר שצריך מוכרות ממין נקבה, אבל זה היה ברור, כי דובי איש מבוגר ובנות צעירות יגרמו לו להרגיש טוב יותר), אבל מחלקים פראיירים, סליחה, מחלקי פלאיירים צריך...
לא שאלעד רוצה לחלק אפיפיות, אבל בכל זאת, שאל אלעד כמה כסף מקבלים על העבודה הסיזיפית (להכניס לתיבות הדואר, על מנת שאנשים ישליכו לפח), "בערך 17 שקלים בשעה" אמר דובי, מה שאומר במילים אחרות פחות משכר מינימום.
אלעד יצא מהחנות, לא לפני שהוא אמר לדובי שזה פחות משכר מינימום והותיר את דובי בחנות, בתקווה שדובי יימצא ילדים, על מנת שלא יעבור על החוק.


בכל מקרה, הואיל ואלעד אוהב צעצועים, החליט אלעד להיכנס לחנות טויס אר אס (או בגרסה הבת ימית טויס לערס), אך גם נראה כי בחנות זו לא ממש צריכים עבדים, סליחה, עובדים.
נכון לשעה זו, אלעד עדיין דורש עבודה, מחפש עבודה וכן הלאה...
יש הצעות?

 

 

כלי השפה של גוגל לא יודעים מילים גסות


מי שנשאר עם האצבע על הדופק, ודאי יודע שאמאיה מנסה לדרדר אותי, שולחת אותי לכל מיני צ'אטים עם הודים ערומים וכדומה, אבל עוד לא הספקתי לספר שהגברת מנסה לשפר בעזרתי את אוצר המילים שלה בגרמנית.
לא שהיא יכולה ללמוד ממני יותר מידי, גם הגרמנית שלי לא משהו, אבל בכל זאת, היא החליטה לשאול אותי כיצד אומרים שדיים (או ציצים) בגרמנית.


מה לעשות, את כל המילים בגרמנית אני לא מכיר, אפילו לא את הרוב, כך שעשיתי את הדבר המתבקש וגלשתי אל כלי השפה של גוגל, בהם ניתן לתרגם מכל מיני שפות לכל מיני שפות, בין אם מילה בודדת ובין אם אתרי אינטרנט שלמים.
הכנסתי את המילה האנגלית Tits בתקווה שגוגל יתרגם לי את זה לגרמנית טהורה, אך אבוי, גוגל לא מכיר מילים כאלה...
הדבר היחידי שהצלחתי לתרגם מאנגלית לגרמנית זה את המילה חזה, Breast, אבל לא זה מה שאמאיה רצתה.


אבל המילה ייאוש לא נכללת בלקסיקון שלי (על מי אני עובד?), אז החלטתי להתחכם ולפתוח קאזה.
באמצעות חיפוש תמונות הצלחתי להערים על העולם ולחסוך פדיחה, כי אם לא אינטרנט, זה היה לשאול את סבתא שלי...
כיצד מחפשים זאת?
כידוע, גרמניה הנה מעצמת פורנוגרפיה, וכמעצמת פורנו, המון תמונות, שונות ומשונות מופיעות על הדיסקים הקשיחים ברחבי הבונדסרפובליק, מה שאומר שרק צריך לדעת כיצד לחפש...
מה עושים?
לאנשים רבים יש צורך לחלוק תמונות בתוכנות שיתוף הקבצים ולהציג את מושא הצילום כקרוב משפחה שלהם...
לכן חיפשתי תמונות אישתי (meine frau), בידיעה שרובן ככולן יהיו פורנו...
מיד נפרש לפני אוצר בלום, אלפי תמונות פורנו הנושאות את הכותרת Meine frau ובנוסף תיאורים שונים של מה היא עושה ואיך היא ניראית...
Meine frau fickt mit… (אשתי מזדיינת עם...)
Arbeitskollegen (נראה לי שהכי טוב לתרגם כעמית לעבודה או קולגה), מי אמר Arbeit macht frei (העבודה משחררת) וחשב על משמעות שלילית בלבד?


כמובן העשרנו את אוצר המילים שלנו, למשל למדתי את המילה Masturbiert (מאוננת?), Fotze (אבר המין הנשי), Titten (שדיים, שזה בעצם מה שחיפשנו מלכתחילה), Arschfick (מין אנאלי) Hure  (זונה) ועוד כהנה וכהנה...
אגב, היינו יכולים לחפש לא רק "אישתי", אלא גם "אחותי" - Meine schwester והיינו מגיעים לתוצאות דומות...
אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לו הייתי מחפש ילדים - Kinder או ילד - Kind.


אלו היו שישים שניות על חיפוש פורנוגרפיה גרמנית בקאזה...
אה ואם אתם לא בני 18, או 21, אל תשתמשו במידע הנ"ל...


ונחזור לכלי השפה של גוגל, שהם בסופו של דבר הנושא, אתמול התקשרה אמא שלי מפורטוגל וביקשה שאבקש מאחותה התאומה להחזיר לה צלצול למלון.
התקשרתי לדודה שלי, הכתבתי לה את המספר במלון ומספר החדר והיא התקשרה לאמא שלי.
כעבור כשתי דקות, צלצול נשמע בבית, דודה שלי הייתה מעברו השני של הקו ואמרה שהיא לא דיברה עם אמא שלי, כי היא הגיעה למלון ביקשה את Room number one ולא הבינו מה היא רוצה...
הואיל ודודה של לא מדברת פורטוגלית (זו המילה, פורטוגזית, כך מסתבר על פי האקדמיה זו לא המילה), היא לא ידעה איך לבטא את עצמה וסגרו לה את הטלפון...


גלשתי לכלי השפה של גוגל, תרגמתי את המשפט מאנגלית לפורטוגזית (לעזאזל אקדמיה) ומי היה מאמין שחדר בפורטוגזית זה quarto?
לאחר מכן דודה שלי ניסתה שוב, הפעם גם הבינו מה היא רוצה וכך היא דיברה עם אמא שלי.
לאחר מכן דודה שלי התקשרה שוב, הסבירה לי שזה עבד, ואז, תוך כדי שיחה רציתי ללמד אותה כיצד אומרים שבנה הוא טיפש (בנה יכונה מעתה סמי, על שם הכינוי הנפוץ בו מכנים אותו מזה למעלה מעשור).


כתבתי בתיבת הטקסט Sami is Stupid, אך המילה טיפש נותרה כשהייתה....
כתבתי בתיבת הטקסט Sami is an Idiot, אך שוב, המילה אידיוט נותרה כשהייתה...
שוב גוגל אכזב, לא רק שהוא לא מכיר מונחים של סקס בגרמנית, כעת הוא לא יודע לקלל בפורטוגזית?
התחכמתי וכתבתי Sami is not smart ואת זה גוגל ידע לתרגם...
אמרתי לדודתי להגיד את זה, כמובן שהיא לא אמרה, כי אלו היו רק ניסיונות שלי לבחון את כלי השפה של גוגל. היא שאלה מאיפה יש לי מילון לפורטוגזית והסברתי לה שבימינו לא צריך מילון (טוב, צריך, אבל בשביל דברים פשוטים אין צורך).


בכל מקרה, הנקודה היא שכפי שכבר מזמן עלו תלונות על צנזורה בגוגל, שלא מראה תוצאות חיפוש שעשויות להיות רלוונטיות אם הן פוגעות במגזרים בעלי השפעה או מדינות קומוניסטיות (לא תופס לגבי אתרים אנטישמיים), כך גם המילון החינמי שמציע האתר, לא מלמד אותך את המילים הגסות הנמצאות בשימוש יומיומי ובעצם מעקר את השפה, למען הצנזורה.
זה מקביל להשמטת המילה Fuck מכל מיני תוכניות טלויזיה, דבר שלא תמיד עולה יפה, כאשר התוכנית בשידור חי ומעלים מאזינים באמצעות הטלפון, כפי שלא עלה יפה לעצור את חשיפת הפיטמה של ג'נט ג'קסון בהפסקת משחק הסופרבול לעיני מיליוני צופים אמריקנים.
מה לעשות, המציאות חזקה מכולנו וקיימים כלי תרגום חינמיים באתרים אחרים, דוגמת אלטה ויסטה ופריטרנסליישן.קום.
יש משהו בעייתי בעיניי בצנזורה של גוגל. אולי ראוי לשים פילטר שפה, כפי שקיימים פילטרים במנגנון חיפוש התמונות באתר.

 


אירופה


כידוע, לפני יומיים האיחוד האירופי גדל ב-66% מבחינת מספר המדינות החברות בו. מ-15 מדינות גדל האיחוד ל-25 מדינות, אשר רובן היו בעבר מדינות קומוניסטיות, תחת הגוש הסובייטי בהנהגת ברית המועצות, אשר קרס בסוף שנות השמונים.
הרבה שינויים מתחוללים בעולם, מגמות של איחוד מול מגמות של בדלנות.
הנה רק לפני מספר שנים ראינו את אנשי מזרח טימור נאבקים לעצמאות מאינדונזיה, מיעוט קטן של כמה רבבות אנשים שלא מתאים לו להיות חלק מהאומה המוסלמית הגדולה בעולם, עם למעלה ממאתיים מיליון תושבים.
אין ספק שהיה בצד של המזרח טימורים המון תעוזה ותמיכה הבינלאומית הנרחבת לה זכו ברצונם להגשמת חזון ההגדרה העצמית מעוררת תהיה האם הגיוני שכל מיעוט קטן יכריז על עצמו כישות בינלאומית?


במקביל לשאיפות הבדלנות, יש שאיפה לאיחוד שקיימת כבר מאות שנים ברחבי העולם, כאשר האיחוד האירופי הוא רק אחד מהם. מעט מצחיק שמדינות כה שונות, כמו ליטא ובריטניה, נמצאות תחת אותו גג פוליטי, בעוד הבאסקים רוצים להיפרד מספרד (ואח"כ ודאי ירצו להתאחד עם האיחוד האירופי) והקפריסאים היוונים דחו במשאל עם את האיחוד עם החלק התורכי של קפריסין (התורכים דווקא רוצים להתאחד עם החלק היווני ולהכנס לאיחוד).
כמובן האבסורדים של איחודים ופירודים נרחבת, למשל צ'כיה וסלובקיה שלפני מספר שנים נפרדו לשלום, כאשר פורקה צ'כוסלובקיה ועתה שבו להיות חלק מהאיחוד האירופי, גרמניה ואוסטריה שנאסר עליהן להתאחד בשל ההיסטוריה המפוקפקת שלהן ביחד וכעת הגבולות ביניהן פתוחים ועוד שלל מוזרויות שנראו מופרכות כמה עשרות שנים בודדות לפני כן.


ההרחבה הנוכחית של האיחוד האירופי אינה הסופית, בשנים הקרובות צפוי סבב נוסף, בו עוד מדינות מהגוש המזרחי אמורות להיות חלק מהאיחוד וגם תורכיה, צפויה להצטרף לאיחוד, אחרי שתשפר מעט את יחסה לכורדים, תקפיד מעט יותר על יחסה לאסירים וזכויות אדם בכלל ותוכיח יציבות כלכלית.


אם אתם רוצים לקרוא עוד המון מידע על האיחוד, באתר האינטרנט של הארץ עשו על כך מוסף של ממש.

 

 

משאל בליכוד


אתמול הייתה הצבעה, כנראה חסרת חשיבות, בליכוד...
ראש הממשלה אריאל שרון נחל תבוסה בניסיון לקבל גושפנקא מחברי מפלגתו בנוגע לתוכנית ההתנתקות מרצועת עזה (מה שאומר שמרבית אלו שהצביעו אתמול בליכוד רוצים את עזה, אז המלצתי להם שיעברו לגור שם אם היא כל כך חשובה להם, רצוי שינסו את המקומות האקזוטיים ברצועה, למשל מחנה הפליטים ברפיח).


נקודה אירונית בסיפור ההצבעה הוא שהיום אמר ראש הממשלה "אני מכבד את תוצאות משאל ההתנתקות" ולאחר מכן אמר שימשיך בדרכו (נו, ככה הוא מכנה את הזיגזג הפוליטי שלו, אבל נצא מנקודת הנחה שהוא מתכוון לתוכנית פינוי ההתנחלויות ברצועת עזה והפריסה מחדש של צה"ל), כלומר על אף ההצבעה הוא יתעלם ממנה.
אבל, לפחות הוא מכבד. לא שציפינו ממנו שיגיד "אני שם עליכם קצוץ, פנאטים אווילים", אבל למה לעזאזל הוא עשה את המשאל, אם בלאו הכי הוא מתכוון לעשות את אותו דבר?
מזכיר קצת בחירות בכמה מדינות אפריקאיות ודרום אמריקניות שהמנהיג קיים בחירות ואחריהן עשה ככל העולה על רוחו.
לזכותו ייאמר שמדובר במשאל דעת חברי הליכוד ולא במשאל מחייב, בטח שלא משאל של כל הציבור.

 

 

הראש האמריקני ממציא לנו פטנטים


הצבא האמריקני, בדומה בעצם לכל גוף שהמטרה שלו היא להלחם, להרוג ולהשמיד (או כדברי מנהיגיו לבנות ולקדם את השלום), כפוף בכל זאת לכל מיני חוקים ומגבלות שהמדינה האחראית לו הטילה עליו ואמנות בינלאומיות כופות עליו. למשל, אסור לחיילים לאנוס נשים באזורים כבושים (תסבירו את זה לחיילים האמריקנים השוהים ביפן, אם כי שם מדובר על מקרים בודדים, יחסית לתפוצה של הבעיה הזו בעולם), אסור להרוג את מי שסימן שהוא נכנע וגם, כמה מפתיע ולא מובן מאליו - אסור לענות אסירים.


ובכל זאת, אחרי יותר משנה מאז החל המבצע המהיר לשחרור עיראק, נדמה שראינו, יותר מידי דברים שמפרים את חוקי המלחמה שנקבעו, חיילים בריטים משתינים על עצירים עיראקים ורומסים את כבודם, חיילים אמריקנים מצטלמים עם עיראקים המחזיקים שלטים מבזים ולאחרונה גם עינויים של אסירים עיראקים בכלא באבו עורייב.
כמובן שבארה"ב, קם קול זעקה גדול, אשר יש להשתיק בשנת בחירות.
כך, אשפי וקוסמי הבלתי אפשר, מצאו שבעצם אין איש בצבא שאחראי על עינוי האסירים העיראקים ולמעשה הכל חוקי וכשר, כי יועצים אזרחיים אשר לא כפופים לאותן אמנות ואותם חוקים הם אלה שהורו לענות את העיראקים, כ"משחק מקדים" לחקירות הצפויות...


אותי ואני מניח שגם את מרבית הציבור בארה"ב (לפחות אני מקווה) זה לא משכנע, אותם אזרחים אמריקנים שנתנו הוראות כאלה צריכים לעמוד לדין, מה גם שחלקם הגדול הם עובדי משרד ההגנה האמריקני והאחרים עובדים בעבור חברה שעובדת עבור משרד ההגנה האמריקני.


כל אותם פלפולים משפטיים אשר נועדו לכסות את ישבנו של הצבא האמריקני ולאפשר לו לעשות דברים שבית המשפט האמריקני לא יאפשר על אדמת ארה"ב במקומות אחרים בעולם, מזכירים לי את הסיפור על מפרץ גוונטאנמו בקובה.
מפרץ גוונטנאמו בקובה, האי הקאריבי בעל המשטר הקומוניסטי אשר מסוכסך שנים ארוכות עם ארה"ב הוא מקום מאוד מיוחד. את המקום קיבלה ארה"ב לפני שנים רבות מהממשל הקובני, הרבה לפני משבר הטילים הגרעיניים בשנות השישים או עלייתו של פידל קסטרו לשלטון בעשור שקדם לפרשיה שכמעט החלה מלחמה גרעינית. המקום כאמור הוא אדמה אמריקנית, התושבים אזרחים אמריקנים הם, אך חוקי ארה"ב לא תופסים במקום ולבית המשפט האמריקני אין סמכות משפטית במקום, מה שהפך את המקום לפני כשנתיים למכלאה ענקית לרבבות אסירי אל-קעידה שנכלאו שם ללא משפט ועוברים "חקירות" והקשים בהם מוחזקים בבידוד בלי קשר ממשי לעולם (מה שמגביר את השמועות במחנות, על כך שהנשיא האמריקני ג'ורג' בוש נרצח, בין לאדן מסתובב חופשי והצבא האמריקני נמצא לפני תבוסה).


ומדוע הבאתי את סיפורו של כלא גוואנטנמו?
כדי להמחיש שצבאה של מדינה המכנה עצמה "מנהיגת העולם החופשי", מדינה דמוקרטית המקדשת את החופש והחירות לא מהססת לפגוע במה שהיא רואה כערכי יסוד במקרה שמדובר באויביה ולשם כך, כמו בפרשה האחרונה בעיראק, אין היא מהססת למצוא ניסוחים שאולי מאפשרים לה לצאת נקייה מבחינה משפטית, אבל בהחלט כל אדם בעל מצפון מבין שיש כאן משהו מסריח.


אגב, חיפשתי כתבה יפהפיה, ארוכה ומפורטת מעיתון הארץ שקראתי לפני מספר חודשים על גוואנטנמו, אבל מצאתי כתבה ב-YNET על שיטות עינוי "מיוחדות" בכלא ואת הכתבה הקצרצרה הזו במעריב.

 

 

כושי שחור (שוורצע-ניגר) וסובלנות


בימים שבת וראשון ביקר בארצנו הקטנטונת, לכבוד הנחת אבן הפינה למוזיאון הסובלנות בירושלים, לא אחר מאשר מושל קליפורניה השרירי והמסוקס ארנולד (ארני) שוורצנגר.
יכולתי לכתוב על זה הרבה, על כך שמי שאמר ש"נישואים חד מיניים הם בין גבר לאישה", לא בהכרח ראוי להניח את אבן הפינה למוזיאון הסובלנות, על כך שמי שהתהדר במין קבוצתי עם נערות ליווי אחרי תחרויות שרירנים, לא בהכרח ראוי להניח את אבן הפינה למוזיאון הסובלנות ועל כך שמי שאביו היה פעיל במפלגה הנאצית, לא בהכרח ראוי להניח את אבן הפינה למוזיאון הסובלנות (עוד פרטים על עברו הנאצי של אביו של שוורצנגר ועל ארנולד בכלל אפשר למצוא כאן), אבל אמירה נירנפלד עשתה זאת טוב יותר!
כתבה מעולה, כדאי לקרוא את הכל, מכילה הרבה שנינויות עוקצניות וביקורת.

 


ועד כאן להפעם. תודה שנכנסתם, עוד יותר תודה שקראתם.
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 3/5/2004 19:22   בקטגוריות ערב רב  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-5/5/2004 20:40




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)