לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

אפולוניה, דו"ח מיוחד, מפכ"ל, עצבני, אונס, ערבים, דרכונים ועוקץ


 

אפולוניה (תל ארשף)


לפני מספר ימים נסעתי לי לטייל באפולוניה (מכונה גם תל ארשף) הנמצא בצפון הרצליה פיתוח.
הגן הלאומי אפולוניה בנוי על רכס כורכר, המתנשא מעל החוף הצפוני של הרצליה (סידני עלי [לא על שם העיר הנפלאה סידני אשר באוסטרליה, אלא על שם הישוב הערבי שהיה שם עד קום מדינת ישראל]). באתר שרידי ישוב עתיק אשר נוסד על ידי הפיניקים עוד במאה השישית לפני הספירה ומבצר צלבני שנבנה במקום במאה ה-13. שרידי המבצר, אשר עד היום מרשים, לא מלמדים על כך שהמקום עמד על תילו רק 24 שנים, עד שנשרף על ידי יושביו הצלבנים, בהוראת הכובשים הממלוכים.


כמו במקומות רבים נוספים בארץ, קריאה מהירה של היסטוריה של מקומות חושפת פעילות ענפה, כיבושים, מעבר של טריטוריות מיד ליד, בהתאם למי שהיה חזק באותה תקופה.
אינני רוצה להיות נביא שחורות, אבל כל אותם אנשים שחושבים שאנחנו העם הנבחר, עם הסגולה ששב למולדתו אחרי גלות ולעולם ידו תהיה על העליונה, ההיסטוריה לא מאכזבת ותמיד מביאה איתה שינויים, לפעמים מהירים, בד"כ ארוכים, אבל עמים קמו ועלו לאורך ההיסטוריה, במקומות שונים, בתקופות שונות, כך שאולי דווקא סיור באתרי עתיקות עשוי לערער במקצת את תחושת הנצחיות האופפת כמה וכמה אנשים.

 


דו"ח מיוחד


מבקר המדינה פרסם אתמול, יום רביעי עוד דו"ח שמראה ליקויים שונים ומשונים במדינתנו הקטנה.
בין היתר מתח המבקר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, ביקורת על העברות כספים בלתי חוקיות שביצע משרד השיכון בראשות השר אפי איתם לבנייה לא חוקית במאחזים עוד יותר לא חוקיים בשטחים.
יש משהו אירוני בזה שהממשלה מורה לצבא לפנות מאחזים לא חוקיים ומשרד השיכון ממן אותם בסכום שמגיע לעשרות מיליוני שקלים. כמובן שמדובר רק בחלק קטן מהעברות הכספים לשטחים שנעשות על ידי ממשלות ישראל לדורותיהן, חלקן בגלוי וחלקן בסמוי ובדרך עקיפה כמו במקרה שחשף המבקר.


עוד מזהיר מבקר המדינה מפני האזנות הסתר שעורכת המשטרה אשר בקושי עשירית מהן נמצאות שימושיות עבור חקירותיה.
במילים פשוטות, אם המשטרה מאזינה לך, 90% שאין לכך הצדקה והשימוש היחידי לזה הוא על מנת לשעשע שוטר שיושב אי שם ומתמלל את השיחה.
בכל מקרה, עצם העובדה שמאזינים לשיחותינו אמורה להדיר מאיתנו שינה. כל אחד ואחת מאיתנו ניהל ולו פעם אחת בחייו שיחה. בחלקן ודאי אמר דברים מאוד אישיים, על רגשותיו, תחושותיו ובעצם, מה זה בכלל עניינו של מישהו על מה אני או את/ה מדברים בטלפון?
נכון, לכאורה ניתן לטעון (וכך המשטרה אכן עושה) שמדובר בכלי למניעת פשעים, אבל מצד שני, אל לנו לשכוח שהגנה על הפרטיות היא ערך חשוב המעוגן בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובמיוחד כאשר מדובר באזרחי ישראל, מתן חופש פעולה למשטרה עלול להביא לפגיעה באותם אזרחים, שהמדינה הריבונית אמורה לשמור עליהם.
ואין צורך להרחיק ולתאר מצב לגמרי לא מופרך על שוטר המנצל מידע שהגיע אליו על ידי האזנות סודיות לתועלתו האישית, על חשבון האדם לו האזינו.


המבקר גולדברג לא חסך גם את שבטו לגבי עבודת הכנסת, הפעם לא על נבחרי הציבור (שהרי ברור לכל שהם ממש על הפנים), אלא עובדי הכנסת, המתקבלים לעבודה ללא מכרז (לפעמים אחרי שהם נבחרים עושים "כאילו מכרז"), מקודמים על אף שנרשמות נגדם תלונות או סתם מקבלים דרגה (המשמעות של זה היא כסף) תוך זמן קצר.


כרגיל מותח המבקר ביקורת על מערכת הבריאות הקורסת, זו שנותנת סל בריאות שאינו מוצלח במיוחד, זו שלא מתחזקת את בתי החולים שלה, כך שכל חולה הוא קורבן בפוטנציה וכו'.


עוד מתח המבקר ביקורת על חברות הכבלים והלווין בנוגע לערוץ 5+, אותו ערוץ שסירס את ערוץ הספורט המקורי והפך אותו לערוץ ספורט לא פופולארי, על מנת שאנשים ירכשו בכסף רב את ערוץ הספורט בתשלום. כמובן שערוצי הספורט הם רק דוגמא, אותו דבר קיים גם בערוצי הסרטים לדוגמא, ערוצי תוכניות המקור ובכלל, חברות הכבלים (ז"ל) לא עמדו מעולם בהתחייבויותיהן להפקות מקור, פריסת תשתית בכל הארץ או גביית מחיר הגיוני בעבור החבילה העלובה שהן סיפקו, אך בבוא היום ,הוענק להן (כיום לה, חברת HOT) המשך לזיכיונות השידור.


אנקדוטה משעשעת (או עצובה, תלוי עד כמה לוקחים קשה את הדברים) שחשף המבקר, היא שעל מנת לדאוג לרווחת העניים, בחרו שרי התעשייה המסחר והתעסורה רן כהן ודליה איציק לא להעלות את מחירי הלחם הלא פרוס, על חשבון ייקור הלחם הפרוס. הואיל ומי שרוכש לחם פרוס הוא בעצם גופים ממשלתיים (לדוגמא צרכן הלחם הפרוס מספר 1 במדינה הוא צה"ל) וכך, באופן "לא צפוי" ממנה המדינה את העניים, דבר יפה, אבל ראוי שלא ייעשה מהתקציבים שזה נעשה.


הליקויים שהבאתי כאן, הם רק חלק קטן מהליקויים שמצא מבקר המדינה בדו"ח האחרון שהם כאמור חלק מזערי מכלל הבעיות וחוסר המנהל התקין הנפוצים פה.
עם כל כך הרבה בעיות וכל כך מעט רצון לתקן אותן, נשאלת השאלה מה היא החשיבות של מוסד מבקר המדינה, במדינה שכנראה לא יודעת לקבל ביקורת.
מהיכרותי את התנהלות הדברים אחרי חשיפת ליקויים מצד מבקר המדינה, כפי שעקבתי במרוצת השנים עוד מתקופתה של מרים בן פורת, נדמה כאילו הביקורת מסתכמת בכתבה לא מחמיאה בעיתון, הרעשה תקשורתית לכמה ימים ולאחר מכן העניינים נשכחים והכל חוזר לשגרה ואנו ממשיכים לחיות באותה מדינה בה הליכה על פי התלם פירושה פראייריות.
אם הדו"חות שמפרסם משרד המבקר לא יילקחו קצת יותר ברצינות, למוסד הזה, שהוא אחד היחידים שכן מתפקדים (פחות או יותר) לא תהיה זכות קיום, מפני שעבודתו תהיה לריק.

 

 

מפכ"ל טוב הכל טוב


נוסף על דו"ח החושף חלק קטנטן מהשחיתות החוגגת במחוזותינו, התבשרנו אתמול על מפקח כללי חדש אשר החל מאוגוסט הקרוב יעמוד בראש משטרת ישראל, משה קראדי שמו.
מעבר לעובדה שלדעתי הוא מזכיר במקצת את יעקב פרי, מי שהיה ראש שירות הביטחון הכללי (השב"כ) ומנכ"ל סלקום, המינוי שלו היה הפתעה.


קראדי בן 44 (זה צעיר? זה פי 2 ממני!), מונה למפכ"ל, הרבה בזכות העובדה שהשר לביטחון פנים, צחי הנגבי (כן כן, הבן של גאולה כהן), לא ממש אהב את יתר המועמדים, שהורו לחקור אותו בפרשת עמותת דרך צלחה (האם יש מישהו בממשלת וכנסת ישראל שלא הואשם במנהל לא תקין עד קבלת שוחד?).


אכן דרך מצוינת לבחור את המפכ"ל...
זה לא אומר שקראדי אדם שאינו ראוי. אם תשאלו את אנשי המחוז הדרומי (הכפופים לו עד אוגוסט), תשמעו שבחים רבים על האיש ופועלו. אם תשאלו את אנשי המחוז הצפוני של המשטרה תשמעו שמדובר באדם צעיר, "חסר ניסיון ניהולי" ויש ראויים ממנו.
לא הייתי ממליץ לסמוך לא על הדעה של אלו ולא על של אלו, לא שאני מזלזל, אבל בכל זאת שוטרים (למשל תשאלו את משה הלוי מה הוא חושב על שוטרי ישראל, בדגש על משטרת עכו).
שיהיה לבחור המון הצלחה, נראה לי שזה חשוב לכולנו, סליחה, לרובנו, בכל זאת יהיו כמה עבריינים שיחלקו עליי.

 

מפכ"ל המשטרה המיועד קראדי (התמונה נלקחה מאתר YNET)

 

מי שלא רוצה אותו ב"זהבי עצבני", יקבל אותו בתור חבר כנסת (או בעידנא דריתחא)!


ח"כ הכנסת יאיר פרץ מש"ס הגיש במשטרה תלונה כנגד שדרן הרדיו "המתועב והמצחין" (לדברי חבר הכנסת פרץ) שנוהג להשמיץ אותו בשידורי תוכניתו "זהבי עצבני המשודרת בערוץ רדיו ללא הפסקה (103FM).
הפרשיה התחילה לפני כחודשיים, בעת שחבר הכנסת פרץ כינה את היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין "יותר גרוע מהיטלר ואייכמן" בכך שהוא "רודף ספרדים וחרדים" וכן אמר שלרובינשטיין "יש דם על הידיים" לאחר שזה החליט להסיר את חסינותו לאחר שגילה חשדות של ממש שפרץ, יושב ראש ש"ס אשם בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה (אם תהיתם מה הדבר, מדובר בתואר ראשון בפסיכולוגיה מברלינגטון קולג', לאחר שפרץ הגיש עבודות שנעשו על ידי אחרים ופשוט הוסיף את שמו).


לאחר שהוטחו עליו ביקורות מכל עבר, חזר בו חבר הכנסת מש"ס ואמר שהדברים נאמרו "בעידנא דריתחא" (כנראה על מנת שלבוחר ש"ס הממוצע לא יהיה מושג מה הוא אמר, כי הוא אפילו לא התנצל בעברית, אלא בחר בארמית).
מאז אחת לכמה זמן נתן זהבי בחר להשמיץ בתוכנית הרדיו הפופולארית שלו את חבר הכנסת מש"ס ומיד לאחר מכן להתנצל על הדבר שנאמרו בטענה שהדברים נאמרו "בעידנא דריתחא".


הדברים שזהבי אמר על חבר הכנסת משעשעים ונאמרים בעוקצניות. זהבי למשל ציין שלא איכפת לו שחבר הכנסת פרץ יחיה עד 120, אבל שיסבול מהטמטום שלו ועוד שלל התבטאויות שכמובן עשויות להעליב את חבר הכנסת, אבל הן נאמרות כביקורת נוקבת וסאטירה לדבריו של חבר הכנסת שהשמיץ גם כן איש ציבור.
זאת בניגוד לדבריו של פרץ שהשווה בין היועץ המשפטי לממשלה, אדם שמתוקף תפקידו כאחראי להמלצות להעמדה לדין של אישי ציבור בישראל ניצב הרבה פעמים חשוף לחיצי ביקורת, לבין אדולף היטלר, הצורר הנאצי שאחראי על מותם של עשרות מיליונים, ביניהם על פי ההערכות שישה מיליון יהודים ואדולף אייכמן, הפושע הנאצי שהיה אחראי על מותם של מאות אלפי יהודים ונידון למוות על אדמת ישראל. אלו כמובן דברי הסתה פרועים שנאמרו רק מפני שהיועץ בחר להסיר את חסינותו של חבר הכנסת יאיר פרץ, על בסיס חשדות מבוססים לעבירות פליליות.


לאחר שהוגשה תלונה מצד חבר הכנסת פרץ במשטרה, החליטו ב"רדיו ללא הפסקה" להפסיק את תוכניתו של שדרן הרדיו זהבי, למשך שבוע, עד אשר יתבהרו הדברים. אני מאוד מקווה שתוכניתו של זהבי תחזור, מפני שהיא גם אקטואלית, גם משעשעת (לעיתים) וגם נותנת במה לאזרחים מהשורה לפרוק את לבם, בדומם לתוכנית "יש עם מי לדבר" המשודרת בגלי צה"ל.
מאוד עצוב לראות כיצד מי שהשמיץ ופגע פגיעה של ממש ביועץ המשפטי לממשלה, עובד ציבור מקצועי, נהנה מבמה להשמעת דבריו בכנסת ישראל בעוד מי שהשמיע ביקורת נוקבת כנגד דבריו של זה, נאלץ להיפרד מהבמה התקשורתית.


אולי כדאי לבחור את השדרן נתן זהבי לכנסת ישראל, על מנת שגם הוא ייהנה מחופש הביטוי המופלג לו זוכים חברי הכנסת, תחת עץ החסינות, בדומה לחבר הכנסת יאיר פרץ שמתוקף תפקידו כחבר כנסת העליב ופגע בעובדי ציבור, בלי אפשרות לתבוע אותו (ואם ירצו לתבוע אותו, תמיד יוכל להאשים את היועץ התורן [מזוז בימינו] באנטישמיות ורדיפת ספרדים, כי זה פופולארי).


ודבר אחרון בהקשר הזה, בערוץ רדיו הנתון לפיקוח דוגמת 103 FM כפי שרואים נעשית צנזורה (בצדק או שלא) והוא כפוף להחלטת רשויות החוק. ערוצים פיראטים כמו רדיו 7 שהיה אמור לעבור לגליזציה (לא עדיף קודם להעביר לגליזציה של סמים?) או תחנות ההחזרה בתשובה של ש"ס, רשאים להשמיץ ולהסיט באין מפריע, מבלי להיות נתונים לפיקוח כלשהו, אז אולי עדיף להעיף קודם כמה שדרים משם?

 


יצאו בזול


16 שנים בכלא נשמע הרבה?
אני חושב ששני סוחרי הסמים האלה מלוד, שניצלו את לקוחותיהם, אנסו את הבחורה מולה החבר שלה ובכלל, השפילו את הזוג ורמסו את כבודם עד עפר, יצאו ממש בזול!
אמנם יחסית לעונשים הניתנים לעבריינים כאלה בישראל, אפשר להגיד שהם נענשו בחומרה, אבל אנסים צריכים לדעת שהם ישלחו למאסר עולם, במיוחד אם הם בעלי רקורד "מרשים" כמו השניים הנ"ל.

 

 

עוד כמה אלפים לסטטיסטיקה


זה לא סוד שערבים אזרחי ישראל מופלים לרעה לעומת יהודים ואין זה גם סוד שרבים מאזרחי מדינת ישראל היהודים היו מעדיפים שלא יהיו כאן ערבים (באמת, אני מקשיב לאנשים רבים וכל פעם אני שומע דברים על הגיס החמישי, האויב שבפנים, אלו שטוב להם בישראל לעומת איך שהיה להם במדינות אחרות וכו').


גם לא ממש מפתיע בכל פעם מחדש לקרוא נתונים סטטיסטיים על פערים בחינוך, בתשתית, במצב הכלכלי ובעצם בכל תחום.
אבל צריך לעשות את זה ולהביע צער לפעמים, לא?

 

כתבה במעריב


כתבה בהארץ

 

 

דרכונים זרים


אם בדרכון זר חשקה נפשכם, באתר YNET של ידיעות אחרונות ערכו מוסף על קבלת דרכונים, בעיקר אירופים (וגם של אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה) לרגל הכניסה של עשר מדינות חדשות לאיחוד.
אז אני ממליץ לכם לבדוק את האפשרויות, כי הרי כולנו מאוד אוהבים את ישראל, אבל רובנו מעדיפים לראות את עתידנו במקום בו אוטובוסים לא מתפוצצים, שנוכל לעבוד בו ולהתפרנס מבלי לפרנס את ש"ס, נוכן להתחתן בו עם מי שנרצה ואם לא בשביל עצמנו, אז למען ילדינו...
ובכלל, מי לא מעדיף חיים טובים בגלות מאשר חיים רעים בארץ אוכלת יושביה?

 


העוקץ


הרשו לי להפנותכם לכתבה של ארז בן-ארי על הסכנות האורבות לקונה ברשת...
שווה להשקיע כמה דקות ולקרוא אם אתם נוהגים לרכוש מוצרים שונים ומשונים באינטרנט (למשל מנוי פרו לישראבלוג, אבל ממש לא רק).

 


ועד כאן להפעם
תהיו זהירים ושיהיה סוף שבוע רגוע.
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 6/5/2004 21:02   בקטגוריות ערב רב  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של margi ב-9/5/2004 22:41




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)