לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

עזה, עמיר, פרטיות, שעון, "אנושיות", הודו, מיתוסים, השגים, תחבורה ועוד


 

עזה תחילה


דב וייסגלס, ראש לשכת ראש הממשלה אמר בנוגע לתוכניות לפינוי רצועת עזה "7,000 מתנחלים חיים בלב אוכלוסיה פלסטינית, כשההתנחלויות פרוסות על פני כ-25% מהשטח. נוצר מצב דמוגרפי מוזר שבו 1.3 מיליון איש חיים על 75 אחוזים מהשטח והיתר על 25%. במצב כזה, במוקדם או במאוחר, המתח שנוצר יתפוצץ ויצור מצבים צבאיים מסובכים, המובילים לטרגדיות כמו אלה שראינו השבוע".


הדברים אכן נשמעים הגיוניים מפיו של הבכיר בלשכת ראש הממשלה, אולם דברים ברוח דומה אפשר להגיד על חברון, עיר האבות, בה עשרות משפחות יהודיות חיות בלב אוכלוסיה ערבית עויינת וכך גם ברוב רובן המכריע של ההתנחלויות. אז למה בעצם שם ראש ממשלת ישראל דגש דווקא על עזה?
מדוע לפנות את נצרים והשאיר על תילן התנחלויות בגדה המערבית?


התשובה לכך כמובן פשוטה, עזה היא בלב הקוצנזוס, עוד מימיו של שמשון הגיבור בעזה הפלישתית, אף אחד לא באמת רוצה את עזה.
עזה מופיעה במספר ביטויים בעברית, רובם ככולם שליליים וזהו עוד בטרם למעלה מעשרה חיילים מצאו בה את מותם במשך שלושה ימי תופת על ציר פילדלפי.
"לך לעזה" תמיד היה קיצור של לך לעזאזל, היכן שכל השעירים (אם אני לא טועה זה עז, אבל יכול להיות בעל חיים דומה) הולכים...
אפילו יושב ראש (או באנגלית, פרזידנט, כי כבר מזמן לא שמעתי את צמד המילים צ'יירמן ערפאת) הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת בחר להשתמש בעיר הנמל העיקרית שלו במשפט גנאי "מי שלא מוצא חן בעיניו, שישתה ממי הים של עזה".


אף אחד לא אוהב את מתנחלי עזה, אפילו אמא שלהם...
בניגוד ליושבי יהודה ושומרון שחלקים בציבור הישראלי רואים בהם כעושי מלאכה ציונית חשובה במעלה של כיבוש שטחים שמרבית האנשים לא רוצים לגור בהם (עם יד על הלב, מרבית האנשים מעדיפים לגור במרכז עירוני שוקק, לכל היותר בישוב כפרי במרחק נסיעה קצרה משם ולא עשרות קילומטרים משם, באזור בו כל רכב עם לוחית צהובה משמש מטרה נאה ונעה).
כמעט ואין ישראלים שמשלים עצמם שיום יבוא ו"השמש ידום בין עזה לרפיח" ויאיר על הישוב היהודי שם, עזה היא ערבית, פלסטינית ויהודים לכל היותר יהיו רצויים בה כתיירים בימי שלום, אינשאללה.


בשל ההסכמה הגורפת כאמור, בחר ראש הממשלה לפנות אל לב הקונצנזוס, בימים בהם נראה כאילו השמש שוקעת על ממשלת שרון, מנסה ראש הממשלה לגרום לה לידום, על מנת שהחושך לא יאפיל על ממשלתו (ודאי שכאשר אתה ראש ממשלה עסוק בתוכניות מדיניות אז החקירות בפרשת האי היווני יורדות לרמת כותרת משנית וגם אין זמן לחקירות). במערכת הבחירות הבאה יוכל שרון להציג עצמו כראש ממשלה רודף שלום, בעל יוזמה ומעוף מדיניים.
כך לפתע שנות הקיפאון של שרון, ישכחו כלא היו, או כך לפחות שרון רוצה להאמין.

 

 

חוק אישי - יגאל עמיר - מספר 2


הכנסת דחתה ברוב גדול את הצעתו של חבר הכנסת מהעבודה איתן כבל, אשר תמנע מרוצחי ראשי ממשלה (לשם הגינות, כי הרי לא עושים חוקים אישיים [כמו "חוק אריה דרעי" לשחרור אסירים מוקדם או חוק "אי מתן חנינה לרוצחי ממשלה" שנחקק לכבודו של עמיר גם כן] מכל מי שנגזר עליו מאסר עולם) להתחתן.


כל הכבוד לכנסת, שנמנעה מאישור הצעת החוק הדבילית הזו. מעבר לעובדה שבלאו הכי שירות בתי הסוהר (השב"ס) החליט שלא לאפשר לזוג להתייחד לאחר שיתחתנו (סיכון בטחוני, אלא מה), דבר פסול לכשעצמו, הרי שהרצון להתנקם באנשים באמצעות חוק פסול מיסודו!
הרי לא יעלה על הדעת שחבר כנסת יתנגח בשכניו ויחוקק חוקים, "דמוקרטים" לגמרי, בהם למשל כל מי שעושה מנגל בשעות הצהריים בחצר ביתו, יושלך לעשרים שנים בכלא, כאשר ידוע ששכניו נוהגים מידי יום למנגל מתחת לבית בשעות הנקובות. דבר כזה יקים כל צעקה, על נקמנות באמצעות חוקים.
אז מדוע באדם שפל כמו יגאל עמיר, שהחליט לקחת את החוק לידיים לפני כתשע שנים ולרצוח את ראש הממשלה יצחק רבין, מתעללים ומוציאים חוקים אשר כל מטרתם נקמנות?


נכון, יש בענישה אלמנט של נקמנות, אבל חקיקת חוקים כנגד אדם מסויים, שפל ככל שיהיה היא מעשה לא מוסרי מאין כמותו וליגאל עמיר צריך להתייחס כפי שנוהגים בכל פושע אחר וכמובן את העונשים המוטלים עליו, יש להטיל בהתאם לחוקים עליהם עבר כאשר ביצע את פשעו החמור ולא בחוקים דרקוניים שיופעלו רטרואקטיבית, רק כדי שמי שחוקק אותם, יוכל להציג עצמו כגיבור המנציח את רצח רבין.


בינתיים, הואיל ולא ירשו לאמיר להתייחד עם בת זוגתו, כי הרי אמיר ינסה לפגוע באמצעותה במדינת ישראל (חלילה אין פה מוטיב של נקמנות מרושעת ומיותרת), הציע עורך דינם של הזוג המיועד שהם יביאו את ילדיהם לעולם באמצעות הפריה חוץ גופית...

 


אובדן הפרטיות


הרשו לי להסב את תשומת לבכם לכתבה הזו, מאת נדב העצני, העוסקת באחד הדברים שהכי צריכים להדאיג כל אחד ואחת מאיתנו - החדירה המכוערת של הממסד לפרטיות.
אז אולי במחשבה ראשונה יכול להיות נחמד לחשוב על כך שביטוח לאומי מקבל מידע ממשרד הפנים וכך אוצר המדינה מרוויח. אבל בפועל, אנחנו יודעים שלא זה מה שמונע מאנשים שמתחמקים מתשלומי מס להתחמק וזה גם לא מונע את הצורך המשמים למלא את הטפסיאדה בבואנו לתת למדינה את כספנו, אבל זה כן פוגע בנו כאשר אנחנו מקבלים הודעות SMS עם "הצעות מפתות", מקבלים שיחות טלמרקטינג מרגיזות או סתם יודעים שמישהו עוקב אחרינו ובבוא היום, פתאום מידע שהועבר עלינו שלא כדין ישמש כנגדנו...

 

 

ויאמר פורז "ויהי אור"...


אחד המשחקים האהובים ביותר בישראל הוא "משחק הזמן"...
החוקים של המשחק הכיפי הזה לא קבועים וגם לא ממש ברורים, אבל ממה שהצלחתי להבין, מדובר במשחק חביב למדי, בו כל שר פנים ממציא מחדש את הגלגל וקובע ימים שונים ומשונים למעבר לשעון חורף משעון קיץ ולהיפך.
איזה יופי, נותנים קצת סמכות לשרינו והם כבר מנצלים אותה...
אז אם שר הפנים הוא איש יירא שמיים, אזי החורף הוא העונה המועדפת, כי כך אפשר לקום יותר מאוחר לתפילת שחרית (והרי מי רוצה לקום מוקדם בשביל להתפלל, אם אפשר לדחות את זה בשעה, מה, אנחנו מוסלמים?) ואפשר לחשוב שצמים שעה פחות ביום הכיפורים ואם שר הפנים פוחז, סליחה פורז או פשרנסקי, סליחה, שרנסקי, אזי העונה המועדפת היא קיץ, על מנת לעשות חיים קשים יותר לדתיים (זה הרי מחזק את האמונה ומראה לריבון עולם כמה מאמיניו משקיעים וקמים מוקדם)...


הגימיק החדש הוא קיץ נצחי והעברת ישראל אזור זמן, שלוש שעות מגריניץ' (במקום שעתיים כיום)...


המשחק הזה די מטופש, בכל פעם שעוברים שעון אנחנו יודעים זאת רק על פי הודעה בעיתונות. מעבר לעובדה שזה משגע את מחשבינו, אשר פועלים על פי השיטה המאפיינת את כלל העולם, של תאריכים קבועים להחלפת השעון, זה משגע אנשים שרוצים לעקוב אחרי השעה בישראל (למשל לצורכי עסקים) וצריכים להישאר עם האצבע על הדופק ויוצר מצבים אבסורדים של חורף של תשעה חודשים ועוד כל מיני שטויות שכל כך אופייניות לישראל וכ"כ לא צריכות להיות פה!
לא ראוי שאחת ולתמיד נקבע פה נוהל מסודר להחלפת שעונים, או אי החלפתם וזהו?

 

 

הפתרון האנושי


כבוד השר בני אלון גילה את אמריקה, סליחה, את אוסטרליה (כי את אמריקה גילו הויקינגי אריקסון והספרדי קולומבוס, כל אחד בתקופה שונה) והציע לפנות את מחנות הפליטים מיושביהם, בדרכי נועם כמובן, אבל אם לא ילך בדרכי נועם, אז בכוח...


השר אלון אמר "אנו מתוסכלים מכך שלשיח הציבורי עוד לא חדרה ההבנה שבלי פירוק של מחנות הפליטים, ובלי לפתור ברמה אנושית את בעייתם על-ידי כך שנזיז אותם משם, לא נוכל לחיות בשום מקום במדינה".
מוזר, אותו שר, נאור וליברל כמובן, חושב שלא מוסרי לעקור ישובים יהודיים, שקיימים בשטח פחות זמן מאשר מחנות הפליטים הפלסטינים, אבל למי איכפת?
כל עוד אנחנו מוציאים מבתיהם ערבים (בדרכי נועם אשר כוללות הצעת כסף לפני איום הבולדוזרים), אז למי איכפת?
(אגב, על פי התגובות לכתבה, מסתבר שלרבים אכן לא איכפת, מפני שהתגובות לכתבה מתחלקות בין אלו שתומכים בשר אלון ללא סייג לבין אלו שמציעים לו ולפלסטינים להישאר כאן, בעוד ישלחו אותם לאוסטרליה)

 


מהפך


בהודו הפסידה לפני מספר ימים מפלגת השלטון בבחירות לפרלמנט, מה שאומר ששוב, באופן מפתיע ישלוט בהודו גנדי, שוב תהיה זו אישה, שוב קרובת משפחה של ראש ממשלה שנרצח...
בהודו חיים יותר ממיליארד בני אדם, אבל לראשות הממשלה נבחרים רק גנדים...
מה זה בעצם אומר על הדמוקרטיה הגדולה בעולם?

 

 

ניפוץ מיתוסים ושחיטת פרות קדושות


האמת מאחורי מיתוס תל-חי?


מי גדל בישראל ולא מכיר את האגדה על הקרב על תל-חי, אותו קרב בו נפל יוסף טרומפלדור, לא לפני שהספיק לומר בגאווה "טוב למות בעד ארצנו" (או בגרסא המודרנית יותר, "טוב למוחתה על ארצנו")?
ובכן, כמו כל מיתוס, כנראה שגם המיתוס הזה לא מדויק וניתן לקרוא את הסיפור האמיתי, או לפחות כך נטען באתר הזה.

 


כיפת הסלע


מה אתם באמת יודעים על כיפת הסלע או בערבית "קובת אל סח'רה" או בשמה הצלבני "טמפלום דומיני"?
רבים נוטים להתבלבל ולחשוב שהמבנה המתומן היפהפה עם כיפת הזהב הניצב על הר הבית הוא מסגד. כמובן שאין זה נכון, אל-אקצה הוא המקום בו לפי האמונה המוסלמית, מוחמד דרך בטרם עלה לשמיים (הקצה) ובכלל, ההיסטוריה של המקום הזה מרשימה וניתן לקרוא על כך פה בהרחבה.
אני מוכרח לציין שחלק מהדברים, היו חדשים לי, על אף שחשבתי שאני מכיר במקצת את ההיסטוריה של המקום...


 

כיפת הסלע (אל אקצה) כפי שצילמתי בדצמבר 2003

 

אחוות הטבעת


נו באמת!


אני משוכנע שטבעת על האצבע היא מה שיימנע ממי שתרצה לקיים יחסי מין בטרם באה לפרקה והתחתנה...
שלא לדבר על העובדה שכמה רבבות אמריקניות (הרשו לי לשער שרובן נראות לא משהו) שמחליטות לשמור עצמן עד החתונה, הן לא מה שישכנע בריטיות שרוצות להשתרלל לחזור בהן.

 


כל אחד וההישגים שלו


"הישגים למשמרות הצניעות בארה"ב" זועקת הכותרת של הכתבה המטופשת הזו בוואלה...
ועדה של בית הנבחרים האמריקני העבירה חוק האוסר לצלם באמצעות מכשירי טלפון  סלולארי עם מצלמות במלתחות, חדרי כושר ועוד כל מיני מקומות שאפשר למצוא בהם אנשים לא לבושים...


איזה "הישג"...
זה שקול לכך שיעבירו חוק שאסור לרצוח אנשים באמצעות כלי נשק חדשני...

 

 

כנופיית מע"צ


בסוף השבוע שעבר נהרגו בישראל שלושה צעירים בתאונת דרכים.
לכאורה עניין שבשגרה, משהו שכבר כל כך לא מרגש (כמו גופות חיילים בעזה) והעניין של הציבור בו מועט ולראייה הפרסום הנמוך בתקשורת...
אולם בכל זאת בחרו לכתוב על מותם של שלושת הצעירים הזה בעיתונות, אפילו על רקע הטרגדיה ברצועת עזה, כי בכל זאת היה פה עניין מסויים לציבור.


מע"צ, המחלקה לעבודות ציבוריות, יחידת סמך של משרד התחבורה והיא אחראית על פיתוח ואחזקת הכבישים הבינעירוניים במדינת ישראל.
במסגרת אחריותה, חברת מע"צ אחראית גם על שיפוץ הכביש בו מצאו את מותם שלושת הצעירים בסוף השבוע, בעקבות סימון לקוי עד בלתי קיים על הכביש.
באופן צפוי, מע"צ מגלגלת את האחריות למשטרה (הרי וועדת בדיקה של מע"צ חוקרת את העניין ואם יהיו פגמים הם ודאי יתוקנו), במשטרה למע"צ ושר התחבורה איווט ליברמן, הוא, הוא בוודאי לא אשם הרי, נכון?
הבעיה הגדולה באחזקת כבישי ישראל היא חוסר האחריות, אין אדם שלא ישן טוב בלילה כאשר אנשים נאבקים על חייהם בגלל רשלנות של אותו אדם.
כאשר נגרמת תאונה (ותאונות כפי שסיפרו לנו בשיעורי כפיית הבטיחות בדרכים, נגרמות ולא קורות), בד"כ נהוג להאשים את הנהג הישראלי, כי הרי כולם מכירים אותו - ההוא שצופר (אפילו שזה אסור על פי חוק), ההוא שעוקף מימין, מסנוור, לא נותן זכות קדימה, חותך (וכו') והדבר שהמשטרה הכי אוהבת להדביק לנהג הישראלי "עבריין מהירות", זאת בשל העובדה שמאז שהמציאו מדי מהירות, אין למשטרה דבר קל מתפיסת עברייני מהירות, דבר אשר מאפשר למשטרה להציג קבלות על אכיפת החוק ומניעת תאונות...


אבל כאמור, תאונות מתרחשות מידי יום...
מספר קורבנות הדרכים גדול ממספר קורבנות הטרור, אבל מהו תקציב הביטחון ומהו תקציב הרשות למלחמה בתאונות הדרכים?
הם אינם ברי השוואה בכלל.
האכיפה המשטרתית הוכחה כלא יעילה, כאשר אני רושם הוכחה, כוונתי לכך שמספר הקורבנות מאז תחילת 2004 גבוה מזה של מספר קורבנות תאונות הדרכים בתקופה המקבילה אשתקד.
וסימון הכבישים, נשאר כשהיה.


התרשמות אישית שלי, שאני בטוח שלאחרים ודאי הייתה התנסות דומה :
כאשר חזרתי מגרמניה לפני כשנה לארץ, אחרי עשרה ימים בהם מהירות הנהיגה הממוצעת בה נהגתי הייתה מעל 160 קמ"ש, נאלצתי לנסוע על כביש החוף בין חיפה לקיסריה בלילה.
האוטוסטרדות בגרמניה אינן מוארות לאורך כל הלילה (בניגוד למדינות כמו שוודיה בהן כל הכבישים המהירים מוארים), אולם בניגוד לכביש החוף, שם הכל היה ברור.
השוליים הרחבים, הסימון הברור על הכביש, טיב האספלט, רוחב הנתיבים, השילוט הברור, נתיבי ההאצה, כל אלה סייעו לי הנהג, להתרכז בנהיגה ולהגיע ליעדי בבטחה וכמובן במהירות המרבית האפשרית, כי הרי מהירות הנהיגה במרבית הכבישים אינה מוגבלת.
לעומת זאת בישראל, כאשר נהגתי נהיה לי חושך!
שוליים צרים, מסומנים בפס צהוב דקיק ומסכן שלעיתים לא ניתן להבחין בו, נתיבים צרים ומסומנים בצבע דהוי, שילוט דפוק שאפילו דוברי עברית המכירים את המקומות מתקשים להבין במה דברים אמורים, בורות, מהמורות, חפצים זרוקים בשולי הדרך (ולעיתים במרכז הדרך), רכבים חונים בשולי הכביש, לפעמים עם אורות מהבהבים, לעיתים גם זה לא.


התחושה שלי מהנהיגה בישראל, סמוך לנהיגה בגרמניה, במיוחד בשעות החשיכה, הייתה כעיוור שנוהג...
הסימון על הכביש לא באמת עזר לי להתמצא והייתי צריך להסתמך על היכרותי את הכביש והרבה מזל שלא אדרוס איזו מגריפה שמישהו החליט להשאיר על הדרך (כפי שקרה בעבר לאח שלי).
וכמובן, האחראים על כך הם מע"צ ומשרד התחבורה וכמובן משטרת ישראל שאוכפת עבירות מהירות, שהדוגמא הגרמנית מוכיחה שלא היא זו שמביאה לתאונות, אלא כל שאר העבירות המסוכנות שכלל לא נאכפות, הן אלו שמביאות לתאונות.

 

 

הוותיקן כמו כנסת ישראל


בדומה לכנסת ישראל שלא מזמן דחתה חוק שיאפשר נישואים אזרחיים בישראל, דבר אשר יאפשר לבני דתות שונות, חלילה וחס להתחתן ולחלל את טוהר הדת (אההם, מזכיר במקצת את טוהר הגזע), כך הוותיקן, מדינה קטנה של כמה מאות אנשים, גברים, קראה למאמיניה (כמיליארד איש ברחבי העולם) לא להתחתן עם מוסלמים...


הוותיקן גם קורה למוסלמים לשפר את יחסם לזכויות אדם, לדמוקרטיה ושוויון בין המינים, דבר קצת מוזר בהתחשב בעובדה שהוותיקן הוא אסופה של גברים וכך כנראה גם יהיה בעוד שנים רבות. דת מעצם הגדרתה, כולל הנצרות, במיוחד הקתולית, לא רואים בשוויון ערך עליון. נכון, בני האדם נולדו שווים לפי תפישתם, אבל לנשים תפקידים מוגדרים ולגברים תפקידים מוגדרים, הרי כך ציווה האל הטוב, לא?
הס מלהזכיר דמוקרטיה, בבואנו לדבר על ההיררכיה הנוקשה בכנסיה.
נו, אבל למה לא ללכלך על המוסלמים?
הרי הם קשורים לאל-קעידה וכולם שונאים אותם, אז למה לא לנצל את המומנטום?


ואם זה לא ברור, אני לא בעד האיסלאם, לא בעד הנצרות, לא בעד היהדות ולא בעד שום דת אחרת...
זה נחמד בתור תחביב, אבל ברגע שמעניקים לדברים האלה משמעות על-אנושית, זה מתחיל להיות מגוחך ולצערנו גם הרי אסון.

 


הרווח כולו שלכם


אם אתם מעוניינים לקנות קטנוע  (וגם אם לא בעצם), יש איזו חנות בפתח תקווה שעושה מבצע מעולה!
0.0 ₪ הנחה!
אני רץ...

 


מבצע שווה!


 


סולחה בעידנא דריתחא


הידד, ביום שלישי תהיה סולחה, כאשר חבר הכנסת פרץ מש"ס יעלה לשידור אצל זהבי ויתנצל ויסביר שדבריו אשר השוו בין היועץ המשפטי לממשלה לשעבר (ושופט בית המשפט העליון בהווה) רובינשטיין לבין צמד האדולפים,  אייכמן והיטלר היו לא לעניין.

תזכורת על התגלגלות פרשת נתן זהבי ויאיר פרץ אפשר למצוא בפוסט הזה.


 

לכבוד יום ירושלים


להלן הודעה שהובאה באתר אגד :


לרגל חגיגות יום ירושלים, יום ג' 18.5,
אגד תאפשר נסיעות חינם בין השעות 21:00-16:00 בכל הקווים העירוניים בירושלים.


מעניין כמה אנשים ינצלו את ההטבה הזו בעיר האוטובוסים המתפוצצים...

 

עוברים דירה

 

כפי שאולי שמתם לב, האתר עבר שרת וכעת כל מערכת יומני הרשת (בלוגים) של ישראבלוג, יושבת על שרת חדש, אשר על פי כתובתו שייך לנענע, אשר בבעלות חברת נטויז'ן.

 

כולי תקווה שלא יקרה לי ולבלוגי מה שקרה לחברת אובייקטיבי, אבל ליתר ביטחון, נרשום כמה מילות שבח והלל לחברת נטויז'ן, חברת האינטרנט המובילה בישראל אשר עומדת בחזית הטכנולוגיה.

נטויז'ן, כולנו עפר לרגלייך, תעשי בנו כרצונך, רק אל תמחקי אותנו מרשימת האינדקסים שלך, לא על רקע סכסוכים כספיים ולא על רקע ביקורת שלילית שנכתוב כלפייך...

 

ועד כאן דבריי לפעם זו.
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 17/5/2004 16:37   בקטגוריות ערב רב  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-19/5/2004 18:56




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)