לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

אבא כותב מהמתים, הכרויות, שונאי בני גורן, צבא וטכנולוגיה, משחקי כלכלה


 

לוח הכרויות לצמחונים וטבעונים


איזה רעיון יפה, לוח הכרויות לצמחונים וטבעונים. אך, לו זה רק היה קיים לפני שהכרתי את אנה...
סתם, עדיין הייתי בוחר בקרניבורית החמודה שלי, למעשה, כל עוד היא אוכלת בשר, יש זיק של תקווה שביום מן הימים היא תהפוך להיות צמחונית.
בינתיים, אני תורם במקצת למניעת הטבח, כי כשאנה איתי, אני מכין מזון ללא בשר וכך מונע הרג של בעלי חיים...


חוץ מזה, עם יד על הלב, באמת נראה לי קצת מוזר לפסול מישהו רק כי הוא אוכל בשר (כל עוד הוא לא מנופף בו בגאווה מול העיניים שלך בכוונה תחילה), אבל כבר יצא לי להכיר כמה טבעוניים פנאטים (כמובן שהם לא יודו שהם פנאטים ויסבירו למה הם מתונים בדעותיהם) שלא היו מוכנים לצאת עם אוכלי בשר ואפילו קראו לי בפורומים שונים באינטרנט (כי הרי קל להתלהם במרשתת) צבוע, כי אני צורך מוצרי חלב מידי פעם...
יצא לי לקרוא כבר בפורום צמחונות וטבעונות בתפוז, מעט לפני יום השואה, על מישהו שביכה על כך שמזכירים שואה של שישה מיליון יהודים שארעה לפני שישים שנה, בעוד הרבה יותר חיות נרצחות ברחבי העולם מידי שנה. באמת הסבל של החיות וההריגה שלהן נוראים ומיותרים, אבל נראה לי שמדובר בטרול (אלו שכותבים הודעות בפורומים במטרה להרגיז) שכל מטרתו הייתה להרגיז ולהוציא שם רע לצמחונים וטבעונים, כי באמת, רובנו אנשים נורמלים.

 

 

אתר שונאי בני גורן


בני גורן קצת יותר שנוא על ילדי ישראל מאדולף היטלר, יאסר ערפאת וסדאם חוסיין, אחרת קצת קשה להסביר את האתר הזה...
חבל, כי מתמטיקה יכולה להיות דבר יפה...

 


צבא בעל טכנולוגיות מתקדמות


תמיד מצחיק לכתוב "כרגיל הצבא מפגר", יש בזה הרבה מן האמת, בכל מובן, לא רק מבחינת פיגור בלוח הזמנים שמכתיבה המציאות...
ככה זה, צה"ל מסיים בימים אלו להקים את רשת "ורד הרים", רשת הסלולארי הפרטית של צה"ל...
לאחר שעוד בתקופת לבנון קציני צה"ל הסתובבו עם טלפונים סלולאריים ברשת פלא פון (שאז עוד לא עברה לטכנולוגיית ה-CDMA, אלא הייתה אנאלוגית), מה שהקל על החיזבאללה (ובעצם למי לא) לצותת לשיחות הטלפון שלהם ולאחר מכן הם עברו לסלקום ואח"כ שוב חזרו לפלא פון, טלפונים המכונים VPN (בעוד הקצינים הזוטרים יותר קיבלו טלפון ברשת אמיגו [מירס]), כעת צה"ל יחלק לקציניו, הבכירים והלוחמים את מכשיר הטלפון החדש.
העיצוב, אם לשפוט על פי התמונות ששוחררו, הוא המילה האחרונה בגל הרטרו, המציין חזרה למקורות, כלומר לטלפונים הניידים של לפני כחמש שנים, המסך הוא מסך LCD שחור לבן, המשקל משקל כבד (לטענת המפתחים על מנת שהבטריה תחזיק לאורך זמן, אבל הרשו לי לנחש שהבטריה תחזיק פחות מאלו של הטלפונים הקטנים והחכמים של נוקיה למשל) ואפילו המילה SMS זרה למכשירים הללו.


כיצד אפוא יוכלו קציני צה"ל להצביע ולהשפיע בבחירת ראש המטה הכללי הבא, או סתם בבחירת מי הוא אלוף הפיקוד הסקסי ביותר?
במדינה בה כל דבר נקבע על פי הצבעת SMS, למען הדמוקרטיה ולמען הגדלת נתח הרווחים של מפעילי הסלולאר, מוזר שדווקא הצבא בחר שלא לשים את הפונקציה הזו במכשיר.


אז אם אתם רואים מישהו מסתובב עם "עגלה" סלולארית, דעו לכם כי הוא רכוש צה"ל...

 

 

Imagine


ואם כבר בצבא ההגנה לישראל עסקינן, דמיינו לעצמכם מצב, תיאורטי ביותר, בו לא היו קיימים בעולם צבאות וכפועל יוצא של זה אנשי צבא...
הואיל ואנחנו מורגלים לחשוב על המציאות הקיימת, גם כאשר אנחנו מנסים להפליג במחוזות הדמיון האבודים, כנראה שודאי חשבתם על אנרכיה סוררת, אויבים מכים באנו מבחוץ, מהומות מבפנים, אבל כנראה בחרתם להתעלם מהעובדה שכשכלל לא קיימים צבאות בעולם, שום צבא לא יאיים עלינו.
כמובן שזהו מצב אוטופי שלעולם לא יתרחש, הרי ניסיון העבר מוכיח שהצבא יתפתח, בווריאציה זו או אחרת, כך היה לאורך ההיסטוריה, ביבשות שונות, בקרב עמים שונים שלא באו בכלל במגע במהלך ההיסטוריה.


אולם בכל זאת, בהנחה ולא היה צבא בעולם, לא היו אנשי צבא ולא היו מתחוללות מלחמות, מצב שכאמור אפשרי תיאורטית, אם רק בני האדם יבינו שזה לא צעד חכם להשמיד האחד את האחר, בעולם בלי צבא, לא יהיה צריך אנשי צבא וכך ייחסך מאיתנו מס השפתיים של להודות לאנשי הצבא, לחיילים האמיצים ששומרים עלינו, משלוח המנות לחיילים המגנים עלינו מהשטחים, כל כך הרבה ייחסך ואפשר יהיה להשקיע את ההון האנושי העצום שיתפנה ממלחמות סרק ברחבי הגלובוס לקידום המין האנושי, במדע וברווחה.
כל כך הרבה אנשים חיים ברחבי העולם בעוני, סובלים מחרפת רעב וכל זה יכול היה להיחסך לו רק לא היו צבאות, לו רק קבוצות מסוימות לא היו מנסות לכפות את דעתן על אחרות.
הסבל של כל כך הרבה אנשים נובע בגלל שאיפות מגלומניות של אנשים אחרים, שזה מרתיח.


אז בפעם הבאה שיגידו לכם להודות לאנשי כוחות הביטחון, תחשבו על זה עוד כמה דקות, האם באמת יש להודות להם על כך שהם מאפשרים לנו לחיות, או שיש להביע סלידה מהעובדה שהם אלו שמנציחים פערים בעולם וחוסכים מאיתנו שגשוג רב יותר, אם לא באופן אישי, כי הרי יש מי שמרוויחים מכך, אז בוודאי ברמה הגלובלית.

 

 

משחקים בכלכלה (או כלכלה וירטואלית)


זהו, יצאנו סוף סוף מהמיתון, הכל תודות לשר האוצר בנימין נתניהו והשר השני במשרד האוצר מאיר שטרית, אה וכמובן, ראש הממשלה אריאל שרון.
כמו כן, גם הכנו את הטרור, וכעת כולנו מרגישים הרבה יותר בטוח, כאילו ישראל הפכה להיות סוף סוף מדינה שטוב לחיות בה...
נמסר גם כי במשרד הבריאות, ניצחו את הסרטן וכעת כולנו יכולים ללכת עירומים בקיץ, בשמש הישראלית היוקדת, מבלי לחשוש למלנומה, סרטן העור, משרד התחבורה והמשטרת ישראל בחסות המשרד לביטחון פנים גברו על תאונות הדרכים וכעת בטוח לנהוג בכבישי ישראל ובכלל, כמו שאומר שירם של הבילויים:
"נפלא פה, נפלא, פה נפלא, תבואו השמש כל בוקר עולה פה".


ואחרי גל הסרקזם ששטף את הבלוג בשורות האחרונות, הבה נדון קצת על המצב הכלכלי האבסורדי, בו משרד האוצר מכריז בגאווה על היציאה מהמיתון, בעוד בעיריות רבות במדינה, עובדי העירייה לא קיבלו משכורות מזה חודשים, על אף שהם עובדים.
יש משהו קסום בנתונים סטטיסטיים, אפשר להסיק מהם כה הרבה, אבל הם יכולים לתעתע בקלות את מי שמתבונן בהם ובעצם, כל אחד יכול לראות בהם משהו אחר, אשר יחזק את טיעוניו. הנה, שר האוצר רואה בנתונים שפורסמו לאחרונה צמיחה, סימני התאוששות וסימון סוף המשבר שפקד אותנו בשנים האחרונות, בעוד הנתונים מראים על צמיחה בענפים ההייטק ועליה קלה בייצוא, אולם המשך המגמה לפיה כ-11% מכלל כוח העבודה במשק בלתי מועסק, מבחינת מספרים, מדובר בכ-300 אלף איש, שמחפשים עבודה, אבל לא מוצאים (או כך לפחות על פי הצהרתם).
כמובן, אין לצפות ששר האוצר יציג את האמת ויטען "המדינה בחרא מצב, המשק במשבר ואני לא צופה עתיד ורוד", אבל בכל זאת, מעניין, מתוך סקרנות, עד כמה באמת נתניהו מאמין שטוב כאן ולא מדבר רק על מנת להציג מצג שווא.
בתכלס, אולי טוב לו, סה"כ בין התקופה בה נטש את ישראל לאחר שהפסיד בבחירות לראשות הממשלה, לבין התקופה שחזר על מנת "להציל את ישראל", עת אריאל שרון גבר עליו בפריימריז בליכוד, עשה נתניהו "בוחטות" כאשר העביר את משנתו למלחמה בטרור ברחבי ארה"ב, הרבה בזכות היותו ראש ממשלה של מדינה מוכת טרור.


אבל אל לשרון וממשלתו לחשוש, המצב הכלכלי הגרוע בקרב השכבות החלשות טוב עבור ממשלת הליכוד, הרי העניים לא ילכו לקלפי להצביע למפלגת העבודה (שאנחנו נצביע למפא"י האשכנזים האלה?), בוודאי שלא למפלגת מרץ (או בגרסה החדשה יחד), כי הרי הם שמאלנים ואסור להפקיר את ישראל לפלסטינים, אז במי יבחרו?
נכון, בליכוד. אז אפשר להתעלל בשכבות החלשות, הרי לא משנה מה יעשו להם, הם יבחרו בליכוד ויהללו את ביבי...
דלפונים, איזו המצאה חביבה!

 


היישר מבית הקברות


כידוע (או לא), אבא שלי נפטר לפני כשנתיים וחצי, דבר שלא מונע ממנו לקבל יותר מכתבים מבנו החי (כלומר אני). בד"כ מדובר בפרסומות, במועדוני לקוחות, פרסומים על שירותי בריאות ועוד שלל הצעות שאנשים מבוגרים זוכים לקבל.
לפני כשבוע, בין שלל המכתבים שהתקבלו, משך את עיניי מכתב ממועדון הלקוחות של "חברת ניאופרם" (ואני חשבתי לתומי שהם ניו פארם) שאבי קיבל, על מנת להמשיך את חברותו במועדון (או כפי שהם קוראים לזה "לחיות נכון" או כפי שאבא שלי עשוי לכנות "למות בשקט"). ביום רגיל ודאי הייתי משליך את המכתב לסל הניירות ביודעי שזה שאבא שלי לא מבקש לחדש את החברות, לא יימנע מהם לחדש את החברות באופן אוטומטי.
אבל לא היה זה יום רגיל, הייתי במצב רוח טוב במיוחד, אז החלטתי להחזיר להם תשובה, לא בשמי כמובן, כי הרי אני לא מעוניין להיות חבר במועדון הלקוחות של ניאופרם, אבל אני משוכנע שאבא שלי, לא ממש רוצה, אז עשיתי סיאנס, העלתי את רוחו ובעזרת מילאתי את הטופס שנשלח בחזרה לחברה (טוב, לא עשיתי סיאנס, אבל אני משוכנע שאם הייתי עושה, התוצאה הייתה זהה).
אני מביא כאן את הטקסט וסריקה של הדף, לרווחת כולנו.
הואיל והם לא השאירו הרבה מקום, יש לעקוב אחרי החצים בתמונה.


רחוב : בית הקברות כפר סמיר, שער ברוש, חלקה מ"ה, שורה 15, מס' 009. עיר : חיפה


כיצד היית מעוניין לקבל את הדיוורים הבאים?
הייתי מעוניין לא לקבל מכם מכתבים, שכן מזה כשנתיים וחצי אני מת.
במידה ולא תפסיקו, אפקוד אותכם בלילה, כ"רוח רפאים" בחלומות הביעותים שלכם.
אבל אשמח אם תשלחו לי פרחים, אני אוהב פרחים.

 

איזה יופי שזה תגוביינא ואין צורך בבול


מעניין אם ישלחו לו פרחים או לפחות יוציאו אותו מהמאגר...
סה"כ, מי שבמנוחת עולם, רצוי שינוח...


ועד כאן להפעם
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 19/5/2004 13:15   בקטגוריות ערב רב  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דינה ב-28/12/2004 22:05




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)