לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2004

די הרבה על צה"ל ועל הפעילות בשטחים, אבל עוד כמה דברים


 

הערה קטנה לעצמי בלבד לפתיח


בפעם הבאה שאני פותח בלוג, בתאריך הלידה לכתוב את תאריך הלידה של הפוסט הראשון, כך בעצם יופיע בעמוד של ישראבלוג תאריך הלידה של הבלוג.


היכונו למילוי הדיסק הקשיח (או היכונו לביאת המשיח)


הידד, אקו"ם נופלת!
נכון, גם בנפלו של גדול אויבינו אסור לשמוח, אבל אפשר להגיד יפה מאוד שלום לגוף הגדול, הדורסני והמרושע שכל מה שעשה היה לגזול את כספם של אומנים.
כפי הנראה, האיום האחרון של אקו"ם שהחל מסוף החודש הם לא יגבו תמלוגים עבור יצירות של אומנים החברים באיגוד, מפני שהממונה על ההגבלים העסקיים החליט שהם מונופול מרושע שמנצל את כוחו על מנת להפקיע מחירים ולתת לאומנים סכום זעום מהרווחים שהאומנים בעצמם מביאים.
כן, מדיסק שעלותו עשרות שקלים לצרכן, רואה אומן שקלים בודדים, שאר הכסף הולך לכל מיני ידיים לא נחוצות בדרך, מערכות הפצה מיושנות, עורכי דין וסתם מנהלים מחויטים שיושבים בלי ליצור דבר, אבל מרוויחים הרבה יותר מהאומנים היוצרים.


לאומנים אין ממה לחשוש, הרי כאשר נוצר חלל, במיוחד במקום בו הכסף נוצץ למרחקים, החלל מהר מאוד מתמלא. במקום אקו"ם (אם בכלל הם יתפרקו ואני בספק, כי הרי מי יוותר על מכרה הזהב שברשותו?), יקומו גוף או מספר גופים שייצגו את האומנים מול תחנות השידור, הדיג'יים (תקליטנים בעברית) ואפילו סביר להניח שילחמו יותר טוב בפיראטים.
אם יהיו מספר חברות והרי לא יהיו יותר מחמש חברות (הרשו לי להתנבא על שלוש חברות, בדומה לשאר התחומים בארץ בהם שולטות חמש חברות), האומן יוכל לבחור איזה גוף ייצג אותו וכך תהיה תחרות, גם אם לא מושלמת שתיטיב עם האומן והצרכן כאחד.


ובינתיים, אם לא יהיה גוף שמייצג את האומנים, אפשר להוריד שירים בצורה לא חוקית באינטרנט ולקנות אצל הימאים ברחוב העצמאות (או במקרה של אזור המרכז באזור התחנה המרכזית) מוזיקה, כי הרי אם אין מי שייצג את האומנים, אפשר לגנוב את יצירותיהם*


*כמובן שאני מסיר מעצמי כל אחריות לעבירה על החוק שאנשים יעברו בעקבות דבריי, אין בהם בגדר המלצה לעבור על החוק, אלא רק רצון למתוח ביקורת על כך שאנשים בישראל מקפידים על חוק רק כאשר הם חוששים מעונש ולא מתוך הבנה שחוקים נועדו להסדיר את היחסים בין אדם לאדם ובין אדם לשלטון.

 

 

יומן מלחמה

 

מותר לפגוע בחפים מפשע אם הם נוכרים (פלסטינאים)


"תענוג" לקרוא את פסק ההלכה של הרב דב ליאור, יו"ר ועד רבני יש"ע (יהודה, שומרון ועזה) שקבע שמותר לפגוע בחפים מפשע, כל עוד מדובר בנוכרים...
האם פסק ההלכה הזה, אשר מתיר פגיעה בחפים מפשע באופן מפורש, ניתן ברוח הדת היהודית שהנה על פי המאמינים בה דת שוחרת שלום ומקדשת את החיים או שהוא ניתן על פי הדת היהודית שהנה על פי המקטרגים אותה דת המתאימה לגזענים שלא בוחלים להתיר את דמם של מתנגדיהם (כמו למשל בהוצאת דין רודף לראש הממשלה שלא מן המחנה שלהם).


כה עצוב לראות שרב בישראל מתיר מפורשות הרג של חפים מפשע. זה לא שעד היום נמנעו אנשים מפגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים, אבל ההיתר ההלכתי הזה עשוי לתת גושפנקא לכמה וכמה אנשים שאולי חיפשו את הצידוק ההלכתי למעשיהם המזוויעים.


אני שואל את עצמי, האם זה מתיר את דמם של חיילי צה"ל הלא יהודים, בני המיעוט הדרוזי, הבדואים שמתנדבים לשירות ואפילו סתם ילדים לאימהות לא יהודיות ולאבא יהודי שעלו לישראל ומשרתים בצה"ל, האם דמם אפוא מותר, כי הרי הם נוכרים...

 

 

מוסריים?


תמונות של פצועים מפעולת צה"ל הכושלת ברפיח, בה נהרגו כעשרה מפגינים לא חמושים פלסטינאים שוחררו לאוויר העולם (למזלי תמונות ההרוגים נחסכו ממני).
(תיקון תוך כדי כתיבה - חלק מהתמונות נחשפו בפניי בבלוג הזה של ילד רפיח [Rafah Kid])
השכם וערב מערך ההסברה של צה"ל עובד ומנסה להכניס לנו לראש שצה"ל הוא הצבא הכי מוסרי, שמפקדיו וחייליו פועלים על פי אמות המידה של הצדק האוניברסלי, אבל הפעולות והתמונות, מעמידות את הדברים בספק.

 


מביעים צער ואומרים שזה מכורח הנסיבות, כמובן, הרי יש לנו הרבה מה לחפש בעזה...


כמובן שהרמטכ"ל ושר הביטחון הביעו צער על הרג החפים מפשע, כמו תמיד הם טרחו לציין שבין ההרוגים מחבלים רבים (והרי מחבלים זה שם קוד לאנשים שמתנגדים לפעילות ישראלית, גם אם הם נמצאים בלב עזה ואין להם שום כוונה לצאת לפגע בשטח ישראל).


ומה שבכלל יפה בפעולה ברצועת עזה, היא שראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, אמר בכבודו ובעצמו שישראל תיסוג מהרצועה, כי אין לה מה לחפש שם.
זה לא מפריע לישראל לגלח (מילה יפה ללהרוס?) בתים ולראשי מערכת הביטחון להסביר למה השהות שלנו מוצדקת.

 

 

וכמובן אנחנו תמימים, ירינו בכלל לשם


לאחר האירוע, צה"ל שיחרר תצלום אוויר של התהלוכה ברפיח עם פענוח היכן צעדו האנשים, להיכן נורה הפגז ולאיפה בדיוק כיוון המסוק...
וואלה, אני לא קונה את התמונה הסטרילית מגבוה, אין לי ממש אינדיקציה אשר עשויה לאשר או להפריך שהפגז אכן נורה רחוק מההולכים כפי שמתואר בכתבה, מה גם שמי יודע מי עמד ליד ההפגנה.
איזו מין תעמולה עלובה זו של צה"ל, הצגת תצלום אוויר מפוענח מול הצגת קלוז אפים של אנשים מדממים?


ועוד על מבצע "קשת בענן" והטעות האומללה של צה"ל אפשר לקרוא בכתבתו של זאב שיף.

 

 

שוטרים למופת


אני מוכרח לציין שכבר די נמאס לכתוב על הצבא והמשטרה, הרי כולנו מכירים את השיטות הנלוזות, הטיוח, הכיסתו"ח ובריחה מאחריות.
אבל את הסיפור הזה, שהתפרסם במקומון זמן חיפה לא נעים לקרוא כלל וכלל.
שני שוטרים התנפלו על אזרח תמים (לפחות לדבריו), ניצלו את זכויות היתר שמקנה להם החוק על מנת לעצור אותו ולכבול אותו באזיקים, לבצע בו פרוצדורות משטרתיות מעיקות ואף לגרום חבלה בגופו.


יכול אגב להיות כי מדובר באדם לא תמים כפי שהוא מציג את עצמו, אבל משום מה הגיוני שאם השוטרים עשו טעות, שינסו לטייח אותה לאחר מכן.


זה מזכיר לי משפט המיוחס לדדו מילמן, האיש והאגדה : למה השוטרים הולכים בזוגות תמיד? אחד יודע לקרוא ואחד יודע לכתוב. אחרת, למה אתם חושבים שכאשר אחד ניגש למכונית שלכם ומבקש רשיונות הוא חוזר לשותף שלו? בשביל שיקריא לו...

 

 

חשפנית לילדים שלי?


אבוי, אמא ירושלמית אחת נחרדה לגלות כי בנה השתתף במסיבה בה הייתה חשפנית.


עם כל הכבוד (ולא ארשום "ויש כבוד"), אז רצוי גם למנוע מהילדים לראות פרסומות בטלויזיה. בעצם גם את זה כבר עושים או לפחות מנסים לעשות.
זו דרך נפלאה, לגדל ילדים בעולם שונה מזה שהם יגדלו אליו, עולם זך, רך ותמים, אבל מה האמא הזו חושבת, שילדיה רואים אזהרה של תמונות למבוגרים בלבד באינטרנט, מעל גיל 18 או 21 והם לא מקליקים להיכנס לאתר?
בכל מקרה, הם יכולים להיכנס לאתר של YNET ולראות תמונות ממסיבת החשפנות בה היו בלי שום אזהרה שמדובר בחומר למבוגרים, אז מה זה בכלל חשוב?


בכלל, יש המון צביעות בניסיונות לחנך את הדור הצעיר. הרי אין הם רחוקים בהרבה מעולם המבוגרים, הם צופים באותן תוכניות טלויזיה, רואים את אותם סרטים ובעצם במה כ"כ שונה נער בן 15 מנער בן 18?
זה בן ה-18 יכול להצביע לכנסת, להתגייס לצה"ל, לקנות אלכוהול ועוד כל מיני דברים שנקבעו באופן שרירותי לפי גיל, בלי ניסיון אמיתי לראות עד כמה באמת בוגר האדם המדובר.
וכאמור, הילדים חשופים לעולמם של המבוגרים, בין אם על ידי אמצעי התקשורת השונים, בין אם מפי חברים המספרים להם דברים ובין אם הם נחשפים לשפה גסה, אלימות וניצול מיני בבית. קשה להסתיר בימינו מידע (דווקא את המידע שרוצים להסתיר, כי מידע בנושאים חשובים כמו שמירה על בריאות וכאלה נגיש לכל ועדיין רבים לא מודעים אליו, כמו אלו שמסתובבים בשמש יוקדת ללא שנמרחו בקרם בעל מקדם הגנה ועוד שלל דברים שמומלץ לא לעשות).
לכן, הביקורת של אותה אמא צריכה לבוא קודם כלפי עצמה, אח"כ כלפי סביבת המבוגרים שסובבת אותה ורק לאחר מכן לילדיה שבסה"כ מבקשים לחקות את הנעשה בעולם המבוגרים.


הרי אם אנשים מבוגרים לא ילכו למועדוני חשפנות, לא ישתמשו בשירותי ליווי, לא יצפו בירחונים ובסרטים פורנוגרפים, גם ילדים לא יחשפו אליהם. ברגע שמבוגרים כן עושים את הדברים הללו, קצת קשה ואף בלתי הוגן לבוא לנערים, בתקופה בה ההורמונים משתוללים ובמוסר כפול שאין כדוגמתו לבוא ולעשות להם "נו נו נו" ולגרום להרגיש אשמים על כך שהם סקרנים ורוצים לטעום מעולם המבוגרים.
במקום לגנות, האמא הזו והורים שכמותה צריכים לדאוג לספק לילדים שלה מידע אמין בנושא, לשוחח עם הילד וללמוד על עולמו ולא פתאום להיות מופתעת ומזועזעת שהילד הולך למועדוני חשפנות.

 


אנטי גלובליזציה


פה ניתן לקרוא כתבה חביב מאת דוקטור דב חנין על המאבק הגלובלי למען איכות הסביבה.
ככל שיותר אנשים יהיו מודעים לנושאי איכות הסביבה, כך ייטב לכולנו.

 

 

וזהו, שיהיה לכולם סוף שבוע נפלא ומקסים (אבל לא המסעדה המתפוצצת בחיפה)...
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 20/5/2004 12:56   בקטגוריות אקטואליה  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-21/5/2004 10:33




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)