לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2004

טיול ומסיפורי ימינו אנו


 

בית גוברין והסביבה


זה כבר מתחיל להיות הרגל מגונה - אמא שלי טסה לחו"ל, אני נשאר בארץ עם אוטו וכרטיס מנוי של מועדון מטמון של רשות הטבע והגנים ונוסע לי לטייל ברחבי ישראל.
הפעם, אתמול, אמא שלי חזרה בלילה משדה התעופה, אז במהלך היום החלטתי לנסוע לטייל, הכיוון הכללי, ירושלים, בירת ישראל המאוחדת (לפחות עד שפרס ייחלק אותה [מדהים שזה עדיין מפחיד מישהו]).
יצאתי מחיפה דרומה, כביש החוף חלף עבר לו, נתיבי איילון והופ, מצאתי את עצמי על כביש מספר 1, אשר בקטע מסויים בדרך מתחבר לכביש חוצה ישראל (כביש 6) שהוא כידוע כביש אגרה, בתקווה שאנשים יטעו, יעלו על כביש 6 ויעשירו את הקופה של חברת דרך ארץ.
התחנה הראשונה שלי הייתה שמורת עין חמד, אקווה בלה בלטינית או חירבת (או ח'ירבת) איקבלה. לא זכור לי שהייתי בעין חמד לפני כן (מה שמסביר את העובדה שלפני זה הלכתי לאיבוד בכפר ערבי סמוך, העונה לשם רפאה, אבל יותר אפשר להאשים את השילוט הדפוק בכבישי ישראל, שהוביל אותי לנסוע בכפר בשעות בהם ילדים יוצאים מהבית ספר ובתור תחביב, הם קופצים אל גלגלי מכוניות נוסעות. בסופו של דבר, חזרתי על עקבותיי והגעתי לירידה מכביש 1. מסתבר שצריך לנסוע לכביש המסומן כדרך ללא מוצא, באופן תמוה על מנת להגיע לעין חמד) ולמען האמת אחרי הביקור אתמול, אני מוכרח לציין שאין סיבה ממשית לבוא לבקר שם אם אתם לא רק עוברים בסביבה. באתר יש מבצר צלבני, אשר רובו חורבות, אבל יש בו שני חדרים משומרים היטב (והם הדבר היחידי המרשים בכל השמורה הזו). שם המקום מעיד גם על מה שאפשר למצוא בו - מעיין, אשר שרץ ילדות בית ספר שהיו בו בטיול ובכלל, המדשאות במקום משמשות לקיום אירועים בתשלום, ובתור שמורת טבע, המקום מאכזב...
רשמו בפניכם - אקווה בלה - לא לבקר.


לאחר האכזבה מעין חמד, חזרתי מעט צפונה, פניתי דרום-מזרחה, לכיוון בית שמש. בדרך עוברים ליד מערת סורק, הלא היא מערת הנטיפים המפורסמת. הואיל והשעה הייתה כבר מאוחרת, החלטתי להמנע מביקור במערת הנטיפים, ולו רק מפני שהייתי במקום לפני כשנה וחצי עם חברים ורציתי להספיק ליעד המקורי אליו רציתי לנסוע, מערות בית גוברין.
אז כאמור המשכתי לכיוון קריית גת, עד אשר הגעתי לבית גוברין, כ-15 ק"מ משם.
בגן הלאומי בית גוברין, המשתרע על פני שטח של כ-5,000 דונם, יש מערות ובורות רבים. בתחומו נמצאות הערים העתיקות מרשה ובית גוברין והוא ממוקם כאמור באזור השפלה.
המערות שביקרתי בהן היו:


"המערה הפולנית" אשר נחפרה כ-300-400 שנה לפני הספירה. בשנת 1943, במהלך מלחמת העולם השניה, ביקרו במקום חיילים פולנים, וכמו כל תייר ישראלי ממוצע, חרתו במקום את שמם ואת שנת ביקורם, את המילים "ורשה פולין" וציירו את דמות הנשר הפולני ומכאן שמה של המערה, מערת הפולנים, או המערה הפולנית.


מערת הקולומבריום. אחת המערות המפורסמות באתר היא מערת הקולומבריום, קולומבריום - מתקן לגידול יונים. המערה די גדולה ומרשימה, היא בנויה בצורת צלב כפול. במערה כ-2,000 כוכים ליונים, אשר שימשו למאכל, פולחן ואפילו הלשלשת שלהם, הייתה שימושית, כזבל לחקלאות.


מערת האמבטיות - מדובר במערה קטנטנה ולא מרשימה, אשר ה"אמבטיות" שבה הזכירו לי יותר שירותים (וזה מה שחשבתי כאשר התבוננתי בזה מבלי לקרוא את ההסבר על המים שהוזרמו למקום בתעלות הזנה, כך ששופך המים לא יכול היה לראות את המתרחץ)...


בית הבד. את המערה בה ממוקם בית הבד, (כמו גם את הקולומבריום, המערה הפולנית ועוד כמה מערות באתר), זכרתי עוד מביקורים באתר בתקופת בית הספר. המערה די חביבה, מזכירה נשכחות מימי בית הספר היסודי, עת למדנו כיצד עובד בית בד, מהו ים ומהי ממל (ים - האבן הגדולה והקעורה בתחתית בה מניחים זיתים להפקת השמן וממל היא האבן העגולה עם החור באמצע, אשר עבדים או בהמות סובבו אותה, בזמן שהיא כתשה את הזיתים והפכה אותם לנוזל ממנו מפיקים שמן) ועוד שלל דברים ביזאריים.


בית המגורים, תחתיו נמצאות מנהרות המים. מדובר במבנה משוחזר, מה שלדעתי פוגם בהנאה ובתחושת האותנטיות. לפחות מערכות המנהרות מתחת מרשימה והטמפרטורה בה קרירה בצורה משמעותית מהחום של כ-30 מעלות צלזיוס ששרר בחוץ באותה שעה.


מערכת המערות (Cave complex) - מדובר במערכת סבוכה של מנהרות, שהכניסה אליהן לפחות משני מקומות, מה שאומר שבזמן שהלכתי לי להנאתי בפנים, הופיעה קבוצה של גיל הזהב, שהלכו לאיבוד ועשו הרבה רעש, מה שגרם לי להסתלק מהמערה הזו קצת יותר מהר...


מערות הקבורה הצידוניות - מדובר בשתי מערות שנתגלו בשנת 1902, האחת היא מערת הנגנים (או מערת המנגנים) והשניה מכונה מערת אפולופאנס, על שם אפולופאנס בן ססמאיוס, ראש קהילת הצידונים במרשה (העיר שכאמור חורבותיה במקום). במערת הנגנים מספר כוכים אשר שימשו לקבורה ובמקום נמצא ציור של שני נגנים, האחד מנגן בכלי נשיפה והשני (למען הדיוק, השניה) פורט על כלי מיתר, מכאן אגב שמה של המערה. המערה השניה, מלאה ציורים מרשימים וכתובות ביוונית. הכוכים שבמערה שימשו לקבורה גם כן, אולם העצמות הוצאו כעבור זמן, על מנת לפנות מקום לעוד גופות...


המערות האחרונות שהייתי בהן היו מערות הפעמון. מדובר במספר מערות (סה"כ באתר יש כ-800 מערות פעמון), אשר כמה מהן ניצבות גלמודות, אולם חלק נכבד מהן (כ-80) נמצאות בגוש אחד גדול, שחובר לו יחדיו והוא יוצר מבנה באמת מדהים, שקצת קשה לתאר אותו, מפני שהוא לא מזכיר שום צורה הנדסית מוכרת, אבל התצורה בסלע כה מרשימה שבהחלט, מי שגר בארץ ולא היה שם מפספס!


וזהו, באמת היה נחמד שם, אחרי בית גוברין נסעתי ופגשתי כמה וכמה חברים מהמרכז, עד שהגיענ השעה לאסוף את אמא שלי מנמל התעופה.
אגב, הכל מוכן כבר לקראת פתיחת פרוייקט נתב"ג 2000, לפחות זה הרושם שמתקבל, לאור מסלולי הגישה המיוחדים בכניסה לנמל, המפנים לטרמינל 3.

 

 

ליברמן מתבטא בענייני כדורגל


ונושא אחר לגמרי, נראה כאילו איווט ליברמן התבלבל מעט...
במקום לדאוג לכבישים, לרכבות ולמטוסים, מתוף תפקידו כשר התחבורה, בחר הבחור (סליחה, כבוד השר, אין זה נאה לכנות אדם הגון כמו אביגדור ליברמן בכינוי היאה לבריון, אוּפס) לתקוף את קבוצת בני סכנין שהייתה לאחרונה הקבוצה הערבית הראשונה בתולדות המדינה שזכתה בגביע המדינה בכדורגל.
אמירתו האומללה של ליברמן, באה כחלק מהסברו על תוכנית ההפרדה והטרנספר שהוא יוזם (שכנראה, לעולם תישאר בגדר תוכנית בלבד), לפיה ערבים ישראלים יועברו לרשות הפלסטינית.


באופן לא צפוי (או שאולי כן), שרת החינוך התרבות והספורט לימור לבנת גינתה את דבריו של השר ליברמן.
להלן ציטוט דבריה של השרה לבנת כפי שהובאו בעיתון ולדעתי האישית דבריה של לבנת לא טובים בהרבה מאלו של ליברמן :
"אני מגנה את הדברים. אסור שיאמרו דברים מסוג זה ואסור אפילו לחשוב על הדברים האלה. תושבי סכנין הם אזרחים לכל דבר ואין לדברים האלה מקום".


אם לא ברור מה צורם בדבריה של השרה לבנת, נראה שכשרת החינוך, לבנת לקחה לעצמה את תפקיד קובע אמות המוסר של החברה הישראלית והיא מנסה לקבוע אלו דברים ראוי שאנשים יחשבו!
"ואסור אפילו לחשוב על הדברים האלה".
צר לי השרה לבנת, אבל בישראל כל אזרח יכול לחשוב מה שהוא רוצה, אפילו אם אלו מחשבות מטופשות וגזעניות...
זה היופי שבדמוקרטיה.
נכון, אולי את אפילו מסכימה עם דבריו של השר ליברמן, הרי גם את לא ממש מתה על המגזר הערבי. למעשה, לא ממש ראיתי את המשחק, אבל שמעתי שהחמצת פנים כאשר נאלצת להעניק את הגביע לאנשי הקבוצה הלא יהודית. ברור מאיפה הרצון שלך להסתיר את הדעה האמיתית שלך (לדעתי), בדבר מקומם של הערבים בישראל, אבל למה לאסור עלינו לחשוב?


מזל שלימור לבנת, לא ממש קובעת כלום במדינה הזו...

 


"כמו זונה"


יש נשים מופקרות, מופקרות באמת!
כאלו שהולכות, עם פאה (למה וורד אומר שכותבים ככה ולא פיאה?), רחמנא ליצלן, במקום עם מטפחת, רעלה או בורקה...
לא פלא שהרב עובדיה יוסף בחר לכנות נשים שהולכות עם פאה נוכרית שהן כמו זונות, או במילותיו "אישה שחובשת פאה היא כמו זונה" (אכן ניסוחו, כפי שלא אחת אמרו עליו, מעיד על היותו גאון מפולפל ולא הדיוט כמו כותב שורות אלה).


ואח"כ שאנשי תנועת ש"ס לא יבואו ויספרו לנו סיפורים על היותם סובלניים ואוהבי הזולת, כי אם אישה שהולכת עם פאה נחשבת כזונה עבור מנהיגם הרוחני, כל בת ישראל ההולכת עם שיערה המקורי וללא כיסוי ראש, גרועה יותר מפרוצה...
ולכל האנשים הנחמדים ששוקלים ללכת ולהצביע ש"ס, אם אתם רוצים משטר היטולות בישראל, בבקשה, שיהיה לכם בהצלחה. אני אישית לא אתן לזה יד ואני מזמין את כולכם לעבור לגור באיראן, שם נשים הולכות צנועות וחסודות, אסור לאכול חזיר ואפילו שם המנהיגים הדתיים לבושים בשמלות מצחיקות.
רק יהיה להם קצת קשה בלי להשתכר, לא?

 

 

ישראל תתקוף את איראן באוגוסט


ואם ישראל הולכת ונהיית כמו איראן, לפני מספר ימים, לאחר שרציתי לראות מה מספרים באיראן על רעידת האדמה האחרונה, קראתי באירנא (IRNA) סוכנות הידיעות המוסלמית מאיראן, שאחד מחברי המג'ליס (הפרלמנט האיראני) טען שישראל מאיימת לתקוף את המתקנים הגרעיניים באיראן רק כדי לעשות "הצגה פוליטית".
על פי אותו פרלמנטר איראני, בביקורו האחרון של שרון בארה"ב באפריל, ביקש אריאל שרון רשות מן הממשל האמריקני בראשות ג'ורג' בוש הבן, על מנת לבצע את התקיפה האווירית והתקיפה אמורה לצאת אל הפועל בחודש אוגוסט השנה.


אז אם אתם שומעים על תקיפה ישראלית של מתקנים גרעיניים באיראן, בדומה לתקיפה שהייתה בתחילת שנות השמונים בעיראק, תזכרו איפה קראתם על זה קודם (באירנא כמובן) ואם לא, אז מדובר במבצע חשאי ;-)

 

אגב, כתבתי על זה בפרש וזכיתי לכמה תגובות, חלקן משעשעות...

 

 

רכבת לילה לאילת


"ריד מי ליפס", אין מצב שבתוך חמש שנים תהיה בישראל רכבת לאילת!
אבל זה לא מפריע ל"מקס ומוריץ", צמד חמד, סליחה, נתניהו וליברמן, צמד חמד, שר האוצר ושר התחבורה להבטיח שקו כזה יוקם בעלות אפסית של 858 מיליון דולר*...


אגב, נתניהו, האיש שידוע שכמעט כל מילה היוצאת מפיו היא שקר, לא אכזב גם הפעם ודיבר על כך שקו הרכבת לאילת, יתחרה בתעלת סואץ הפקוקה, כי הרי "ברור לכל" שעדיף לפרוק מטען בנמל אשדוד, לשנע אותו במספר רכבות לאילת, לטעון את המטען על אוניה אחרת בנמל אילת, במקום פשוט לעבור עם ספינה אחת בתעלת סואץ...
האיש שאמר את זה אגב, כזכור, הוא שר האוצר במדינת ישראל...


* לא כולל הוצאות פעוטות שעשויות לייקר את הפרוייקט לכדי 24 מיליארד ₪, שזה בחישוב גס כ-5 מיליארד דולר, יותר מפי חמש...

 

 

רצח במשיכת קולמוס (או רצח בתקתוקי מקלדת)


הסיפור הזה אשר מגיע אלינו מבריטניה, בו נער התחזה לסוכן ביון ויזם צ'אט עם נער אחר ושכנע אותו לרצוח את עצמו (הנער התחזה למרגל), מוזר ביותר...
פעם שודרה בטלויזיה תוכנית בשם "רצח במשיכת קולמוס". אז אולי במקרה הזה אין עט, אבל בהחלט מדובר ברצח בתקתוקי מקלדת...

 

 

אם אין נייר, אז אי אפשר למחזר נייר


ביפן הושק לאחרונה נייר דיגיטלי שאמור להחליף את הנייר המסורתי.
הגדולה של ההמצאה, היא שבכך שמדובר בטכנולוגית "דיו דיגיטלי", אשר בשונה ממסך המחשב (לתצורותיו השונות) אשר צורך אנרגיה כאשר הוא פועל, הדיו הדיגיטלי, צורך אנרגיה רק כאשר התצוגה מתחלפת (מעין דפדוף בספר הוירטואלי).
סביר להניח שאם הדבר הושק עכשיו ביפן, יעברו כמה שנים עד שהנייר הדיגיטלי יהיה שכיח במחוזותינו, אבל זה בהחלט מעלה בי את השאלה, מה יקרה כאשר היום הזה יגיע?
הרי אני נוהג למחזר נייר וזה קצת יהרוס לי את ההרגלים...

 


סקס בראש טוב - המדריך לבחירת ויברטור (או למה לא וואלה)


הצטרפתי לאחרונה ל"יורם", אתר הסטודנטים של וואלה. בהתחלה זה נראה נחמד, הרבה מידע לסטודנטים, אשר בין היתר כולל הצעות עבודה לסטודנטים.
אז בהתחלה זה היה כיף, שלחתי בקליק אחד את קורות החיים שלי לעשרות חברות, אשר הציעו משרות לסטודנטים.
נכון, לא ממש חזרו אליי, למעט חברה אחת אשר בעוד רגע אכתוב על הצעתה כמה שורות, אבל ההרגשה שאתה באמת מחפש עבודה בקליק די נחמדה.


בכל מקרה, חזרו אלי כעבור יום מחנות קסטרו, בהצעה למשרה מפתה של "מנהל משמרת", או כפי שהסבירו לי לאחר ששאלתי, להיות אחראי על הקופה.
כאשר הבהרתי שאין באפשרותי להתחייב לעבוד שישה ימים בשבוע במשך תשע שעות לפחות בכל יום, אמרו לי שזה לא מתאים להם, אז תהיתי כיצד הם מציעים זאת באתר סטודנטים, כמשרת סטודנט...
אבל קטונתי, בטח כמו שאני לא בוחל באמצעים לשלוח קורות חיים, כך גם הם לא בוחלים באמצעים לפנות לשולחי קורות החיים, בלי באמת לבדוק לפני במה בכלל מדובר.
טוב, לא אני משלם, בעיה שלהם...


כאמור עבודה לא ממש מצאתי דרך "יורם", אבל באופן מאוד "לא צפוי" התחלתי לקבל דואר זבל פרסומי, על אף שזכור לי שסימנתי מפורשות שאני לא מעוניין לקבל מהם מידע באי מייל. אפילו הם טרחו לרשום "הודעה זו נשלחה אליך בהתאם לבקשתך לקבל מידע, תכנים ושירותים מערוץ הלימודים ; אם אינך מעוניין לקבל מידע ועדכונים מעת לעת לחץ/י כאן להסרתך מרשימת התפוצה.".


הבה נניח שלא איכפת לי לקבל דואר זבל, התוכן שנשלח די קומם אותי...
למה אני צריך לקבל כסטודנט מידע על בחירת ויברטורים?
לא זכור לי שרשמתי שאני הולך להתמחות בסקסולוגיה...
אני לא ממש נפגע מהשטויות האלה, גם אם זה לא מעניין אותי, אבל רבאק, יש כמה סטודנטים בבר אילן (או סטודנטים דתיים באשר הם) שהיו עשויים להיפגע מכזה אי מייל שנשלח לאנשים שכל חטאם היה שהם ביקשו (או לא) לקבל מידע לסטודנטים.

אגב, אם בא לכם, הנה קישור לתועבה... (זה משעשע ומי יודע, אולי שימושי)

 

מהאי מייל שנשלח אליי

 

וזהו, בימים אלו מתגבשת החלטה על טיול לסין למשך כחודשיים וחצי בחודש יולי (עדיין כפוף לכמה החלטות שעלולות לבטל את הטיסה, אבל עקרונית, כנראה שכן).
מי שרוצה להצטרף/לממן/לברך/לייעץ מוזמן ליצור איתי קשר.
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 1/6/2004 16:39   בקטגוריות ערב רב  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-3/6/2004 14:20




467,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)