לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

מהיום אני לא זמין בפלאפון


 

החשד

 

בדקתי את החשבונית האחרונה שקיבלתי מחברת פלאפון.

ראשית, מאוד שמחתי. חשבון הטלפון שלי החודש "הרקיע שחקים" ועמד על סך 18.34 שקלים חדשים כולל מע"מ.

כתוצאה מכך, תחת סעיף ,שונות" נכתב -18.34 ומתחתית הדף נכתב "לקוח יקר (איזה יקר? אני לקוח זול מאוד. או שכוונתם היא שאני יקר, כי הם מספקים לי שירותי ואני לא מביא להם הכנסות. כבר הרהרתי פעם בנושא), חשבונך נמוך מ-40 ש"ח על כן ידחה החיוב לחודשים הבאים*"

את ההסבר למהות הכוכבית לא הצלחתי למצוא, אבל מתחת לשורה הנ"ל נכתב "כל פיגור בתשלום יחויב בריבית ובהצמדה" ולכן אני מקווה שזה לא סיבן מנבא רעות.

(באוקטובר 2005 אגב, 30 שקלים היה המינימום)

 

עד כאן החלק השמח של הקטע.

וכעת נעבור לצד השני של הדף, היכן שמפרטים את אופן צריכת התקשורת. אינני רואה צורך להביא כאן את כל הפירוט, אלא אתייחס רק לשתי השורות האחרונות:

"SMS לחברות נוספות" – 3 יחידות – תעריף ליחידה: 0.0235 – סה"כ לתשלום: 0.08.

"SMS לחברות נוספות – 3 יחידות – תעריף ליחידה: 0.3896 – סה"כ לתשלום: 1.17.

 

זה המקום להסביר כי הכוונה ב"חברות נוספות" היא לחברות שאינן אורנג', סלקום ומירס. לשון אחר, הודעות טקסט לחו"ל.

לאחרונה מצאתי עצמי שולח יותר ויותר הודעות לאנשים שלא רואים את ביתם בגבולות ישראל. חלקם מתגוררים בסלובקיה, אחרים בבריטניה, יש גם בסרביה וכו'.

כך שאני רואה בשירות משהו בסיסי שצריך לקחת בחשבון בחישובי עלויות.

לכן טרחתי לברר לפני זמן די רב מה העלות ושמחתי לגלות שהעלות זהה למשלוח הודעה לחברה שאינה פלאפון.

 

אך כאמור, אז בדקתי את החשבונית האחרונה. היא העלתה בי חשש, לא בלתי מבוסס, שפלאפון החליטה לחייב אותי באופן שונה על הודעות שונות עבור אותם מספרים.

נכנסתי לפירוט השיחות של החודשים פברואר ומרץ באתר שלהם.

SMS ששלחתי למספר בסלובקיה ב-28 בפברואר הופיע תחת הסעיף "סהכ עלות" כ-0.2290, כלומר כ-23 אגורות.

SMS ששלחתי ב-10 במרץ לאותו מספר הופיע באותו טור כ-0.5930, כלומר כ-59 אגורות.

המחירים, למיטב ידיעתי לא כוללים מע"מ.

 

 

 

הווידוא

 

התקשרתי לשירות הלקוחות (כוכבית 166).

ניסיתי להגיע לנציג שירות לקוחות שמתעסק בענייני חשבוניות ופירוט שיחות. אחרי המון לחיצות הגעתי לדרך ללא מוצא שהייתה אמורה להשמיע לי את החיוב.

ניתקתי.

חייגתי שוב. הפעם הקשבתי יותר טוב, כי קודם לכן הקשתי תוך כדי עשיית דברים אחרים במקביל.

שוב לא הגעתי למקום שרציתי.

ניתקתי.

חייגתי שוב.

ניתקתי שוב אחרי שכשלתי להגיע לנציג.

חייגתי שוב והפעם, התחכמתי ובחרתי באסטרטגיה הבטוחה להגעה לנציג, חייגתי 2, כפי שאמרו שיש להקיש אם רוצים לרכוש מכשיר חדש.

עוד כמה לחיצות שמבהירות עד כמה אני מעוניין במכשיר פלאפון חדש כאן ועכשיו.

וכעת אנו ממתינים.

כעבור כשתיים או שלוש דקות נותקתי...

כנראה תקלה. אך אין ספק שזה היה מעצבן למדי, לאור העובדה שהמתנתי לנציג שכלל לא רציתי לדבר איתו והיה אמור להעביר אותי הלאה.

 

שוב חייגתי.

שוב, מכירות. אותה פרוצדורה.

המתנתי וכעבור כחצי דקה נציגת לקוחות איחלה לי ערב נהדר או ברכה אחרת.

ראשית, אמרתי שאינני מעוניין בכלל לדבר איתה, אבל התפריט שלהם כל כך מסובך (ואין לי כוונה להתנשא או לזלזל באחרים, אבל אני מחשיב את עצמי כאדם המסוגל להתמצא בטכנולוגיה) ולכן הגעתי אליה. אמרתי שכדאי שפלאפון ישפרו את התפריט שלהם ומיד הסתייגתי ואמרתי שעצם זה שאני אומר לה את זה, ישפיע בערך כפי שאותן מילים תבאנה לכך שאהוד אולמרט לא יהיה ראש הממשלה.

ואז ביקשתי שתעביר אותי למחלקה המתעסקת עם חיובים ופירוטים. "אין בעיה" היא אמרה והעבירה אותי.

נשמעה הודעה שנשאלתי בה איזו מוזיקה ארצה לשמוע כשאני ממתין.

מיד הקשתי 1, כי מה רע במוסיקה קלאסית.

דממה.

התבוננתי בצג המכשיר וראיתי שהמונה עדיין רץ. הנחתי שיש להם תקלה.

כעבור דקה בערך, נשמעה הודעה מוקלטת שסיפרה כמה פלאפון נפלאים וסיפרה על איזה מבצע. חייכתי לי מתחת לשפם ושוב דממה.

כעבור בערך שלוש דקות המתנה, ענתה נציגה.

 

ראשית הודעתי לה שמוזיקת ההמתנה לא עובדת. מודאגת במיוחד היא לא נשמעה.

שנית התלוננתי על כך שלא ניתן להגיע אליה בתפריט או לחילופין זה כל כך מסובך ולא אינטואיטיבי, שאפשר להחשיב זאת כבלתי אפשרי.

"עובדה שהגעת" היא אמרה.

סיפרתי את המסכת הארוכה שתוארה להלן. גם זה כפי הנראה לא ממש עניין אותה.

ואז ניגשנו לעיקר, למטרה לשמה התכנסנו, להבין מה פשר החיובים השונים ומה גובהם בעצם.

 

לקח לה כחמש דקות להבין על מה אני בכלל מדבר.

הדגמתי בפניה, כפי שהדגמתי לעיל, איך SMS לאותו מספר בדיוק עלה פעם אחת 23 אגורות ופעם אחרת 59 אגורות.

את הנתונים מפירוט השיחות, לטענתה, לא היו לה, אלא רק מה שמופיע בחשבונית שנשלחה אלי בדואר.

היא אמרה שב-1 במרץ עודכנו המחירים והספק שדרכו עוברת ההודעה העלה את המחיר.

 

ראשית, קבלתי על כך שלא יידעו אותי לגבי עדכון התעריפים. שאלתי האם עודכנתי בדרך כל-שהיא על עדכון התעריפים ותשובתה הייתה שלילית.

שנית, קבלתי על כך שלא זאת בלבד שהמחירים "עודכנו" ("עודכן" היא מילה נרדפת ל"הועלה", אם אתם ממלאים תשבצים שמחברות חברות הסלולאר), המחיר של השירות שאני משתמש בו הוכפל פי 3!

מה ששילמתי עליו, על פי פירוט השיחות כ-20 אגורות עלה לקרוב ל-60 אגורות.

זה אולי נשמע מעט, אבל מדובר בלא מעט הודעות שנשלחות.

 

ניסיתי לברר כמה אני באמת משלם.

הרי אם אסתמך על מה שמופיע בחשבונית, במקום 2.5 אגורות ("תעריף יחידה"), המחיר החדש הוא 39 אגורות. שזה לא פי 3, אלא  פי למעלה מ-15! זה כמובן חלק מהמחיר, כי מתווסף לכך התשלום לחברת פלאפון עצמה שעלותו ל-11 יחידות הוא 2.24 ש"ח, כלומר עוד כ-20 אגורות.

לכן שאלתי את נציגת פלאפון כמה אני משלם עתם עבור הודעה שאני שולח לחו"ל. היא אמרה סכום של כ-85 אגורות. הודעה לאחת הרשתות האחרות בארץ, לטענתה, עולת כחצי שקל.

הקשיתי ושאלתי, למה אם כן כתוב בפירוט השיחות שלהם 59 אגורות.

היא לא ידעה מה להשיב לי (בדיעבד, נדמה לי שההפרש הוא שפירוט השיחות מציג מחיר ללא מע"מ, שמוסיף עוד 15.5% למחיר הנקוב, מה שעדיין לא מגיע ל-85 אגורות, אבל אני מניח שההפרש הוא משום שהיא נתנה לי מחיר סטנדרטי, בעוד לי יש מסלול מוזל במקצת).

ראיתי שאין עם מי לדבר ובכל מקרה, מה שהיא תגיד לי, יכול להיסתר בשיחה עם הנציג הבא (והו, כמה פעמים זה כבר קרה לי איתם ועם נציגים של עוד חברות שכאלה).

 

בקשתי אם כן, הייתה פשוטה למדי.

ביקשתי דף ובו פירוט כל התעריפים של שיחות ושליחת הודעות SMS לכל החברות בארץ ולכל המדינות בעולם.

אמרתי שישלחו לי בדואר, אם אפשר רשום, כי אין לי פקס וקודם לכן היא אמרה לי שהם לא עובדים עם אימייל (כי מה לעשות, ההמצאה הזו עדיין לא הגיעה לפלאפון).

היא ביקשה שאמתין וכעבור כמה דקות חזרה ואמרה שהם לא יכולים לשלוח פירוט שכזה.

שאלתי אז מה הם כן יכולים לעשות והיא השיבה שהיא יכולה להקריא לי את התעריפים.

 

זה נראה לי קפקאי למדי. הרי ביקשתי ממנה את הפירוט, אחרי שהבנתי שאין טעם לשוחח איתה.

שאלתי האם קיימת אפשרות של ניתוק.

כנראה שהיא לא עברה בסדנת ההכשרה הקצרה שלה לימוד פסיכולוגיה, או שעברה אך לא הפנימה.

במקום להבין את אותות המצוקה (המחושבים לגמרי) ששידרתי, היא אמרה שמחלקה כזו קיימת והיא תשמח להעביר אותי.

יתכן אגב, שמטרתה של מחלקה זו היא לנסות לשכנע אנשים להישאר ולכן היא שמחה להעביר אותי לאנשים שאמורים להתמודד עם לקוחות במצבי האובדני (אובדן פלאפון במודע, כן?).

 

אמרתי שאולי אין בכך צורך. וידאנו שאין לי כל התחייבות ואם אני סוגר את המכשיר ולא משתמש בו יותר לעולם הם לא יראו ממני יותר כסף.

נפרדתי ממנה בברכת "טוב, יותר לעולם לא אשתמש במכשיר שלכם ואיבדתם לקוח, שלום ותודה".

לא המתנתי לשמוע את תשובתה כאשר ניתקתי את השיחה.

 

 

 

ההחלטה והתחליף

 

ההחלטה להתנתק מפלאפון אינה אקט אימפולסיבי. היא החלטה קרה ומחושבת שאני שוקל אותה כבר זמן רב.

כתבתי כבר בעבר עד כמה אני לא מרוצה מהחברה ודרך התנהלותה.

למשל כאן, כאשר כתבתי על ה"מבצעים" הנהדרים שלה שנועדו לחלוב את הלקוחות התמימים שלא קוראים את האותיות הקטנות.

אפילו כתבתי משנה סדורה המסבירה לכל מי שמתלבט ברכישת טלפון נייד חדש למה לא כדאי לבחור בפלאפון – אתם הופכים לשבויים של החברה  ועוד כל מיני רעות חולות.

הסברתי כיצד הם מנסים לכפות על לקוחות לעבור למסלולים לא כדאיים ואף כתבתי על כך למשרד התקשורת שלא ממש הצליח לעזור.

אפילו הצגתי לא מזמן כיצד אותה חברה לא בוחלת באמצעים לרמות את לקוחותיה, דווקא אלו הדלים באמצעים, כפי שהיא הונתה את סרגיי ואת יתר הלקוחות שהציעה להם את המסלול לעולים חדשים שמשלמים ביחידות גדולות פי 5 מרוב הלקוחות.

והיו עוד מקרים בהם הסברתי על דרכיה הנלוזות של פלאפון, אך אין טעם להלאות בעוד מידע. מה שיש בשלושת הקישור הנ"ל הוא די והותר.

 

ההחלטה בהחלט לא התקבלה בגלל התנהגות של נציגת שירות זו או אחרת. ובכן, היותה פוסטמה, לא ממש תרם לי לרצות להישאר בפלאפון, אבל אני מסוגל לסלוח לחברה שמוכנה להעסיק עובדים, גם אם הם לא לגמרי שולטים בכל רזי המקצוע.

אבל טלפנית מעצבנת, נוסף על מערכת ניתוב שיחות בלתי אפשרית (המטרה של המערכות הללו אגב, היא להפחית את העומס על העובדים, לא מתוך התחשבות כמובן, אלא כדי להפחית עלויות העסקה ולצמצם את כמות כוח האדם. כפי שציינתי באחד הקישורים שלעיל, פלאפון גם צמצמה את שעות הפעילות של שירות הלקוחות שלה מסיבות דומות), נוסף על תעריפים יקרים שעוד מעזים להעלות בצורה כל כך חדה, נוסף על

 

נשאלת בעצם השאלה אם פלאפון לא, אז מה כן.

ובכן, זו שאלה חשובה.

למה בעצם צריך תחליף?

השימוש שלי במכשיר כה נמוך וגם המעט הזה מיותר.

נכון, נחמד לקבל מידי פעם הודעות וטלפונים מאנשים הדורשים בשלומי.

נכון, מידי פעם אנשים מסוימים צריכים אותי לכל מיני עניינים שעשויים להיות חשובים.

אבל אני לא מסוגל לחשוב כעת על שום דבר שעשיתי דרך הטלפון הסלולארי ולא יכול היה להיעשות באמצעות האימייל או הטלפון בבית.

 

למעשה, זה אפילו יתרון להיות נטול מכשיר נייד. אין צורך לתת דין וחשבון היכן אני נמצא בשעת אמת, כך שנוסף איזה שקט נפשי.

לא ניתן לעקוב אחרי (נכון, צריך לשם כך צו מבית משפט. אבל אם פתאום אחליט לבצע פשע מחריד, למה לשאת איתי עדות שעלולה להיות מפלילה?) או שניתן, אבל לא דרך משדר שאני נושא באופן וולונטארי.

אמנם קצת הצליחו להשכיח מאיתנו את זה, אבל עדיין לא הוכח באופן חד משמעי שטלפונים סלולאריים לא מעלים את הסיכוי ללקות בסרטן ולמעשה, יש סימנים המעידים כי דווקא איפכא מסתברא (למשל הנה משהו על מה שקורה למוח של עכברושים הנחשפים לקרינה ממכשירי טלפון). אז שמירת מרחק מסלולארי היא גם צעד חיובי בכיוון הזה.

ובקיצור, בעבור הוויתור המודע לכך שבאופן תיאורטי אוכל לתקשר בכל מקום עם מי שאני רוצה (אבל כשבאמת צריך, הרי אין קליטה) ולא אחמיץ הזדמנויות הנמצאות במרחק צלצול אחד ממני, אני מקבל יופי של עסקה הכוללת מניעת סכנה בריאותית אפשרית (באפשרות סבירה למדי) ולבטח עוד קצת בריאות נפשית או למצער פחות לחץ (לא שאני לחוץ, אבל עוד פחות).

לרוב אני יודע לשעשע את עצמי (ספרים הם אמצעי טוב, אם לא אני גם ממציא בעצמי סיפורים ומביא אותם לכתב), כך שבאמצעי בידור אין לי צורך.

 

בעבר כבר היה לי מכשיר סלולארי שנפטרתי ממנו לאחר תום ההתחייבות.

אפילו כתבתי על כך לפני ארבע שנים. כשקראתי את זה שוב, הפליא אותי איך אז, כמו היום, בסלקום, כמו בפלאפון, השירות היה איום וזה מה שהכריע את הכף לנטוש את החברה. מסתבר ששירות הוא מרכיב חשוב.

אני מוכרח לציין שכארבעה או חמישה חודשים בהם הייתי נטול טלפון סלולארי אז, זכורים לי כחביבים למדי.

מה שבסופו של דבר החזיר למכשיר הסלולארי היה, לא נעים להודות, מערכת יחסים שהיה נדמה לי שאי-הזמינות שלי פגעה בה.

בדיעבד, מהר מאוד אחרי שרכשתי את המכשיר, מערכת היחסים עלתה על שרטון (יש דברים שאמורים למות, כאלן הן גם מערכות יחסים בנות כמה שנים).

לטלפון הסלולארי לא היה דבר, לא עם פירוק הקשר וכמובן לא מניעת סיומו.

למדתי מכך כל מיני דברים על מערכות יחסים, אך לענייננו כעת, למדתי שמוצר זה או אחר, במקרה הזה טלפון, הוא לא מה שגורם לך להצליח בדברים שאתה עושה (ובאותה מידה להיכשל).

הוא פשוט עוד אמצעי שמאפשר תקשורת במגוון רחב של מקומות שלא היו אפשריים בטרם הגיע.

לכן, אינני מעסיק עצמי ביותר מידי מחשבות שווא על דברים שאוכל לעשות איתו שלא אוכל לעשות בלעדיו. זה נכון כמעט לכל מוצר צריכה אחר, שלולא אותו ניסיון, הייתי עשוי לשכנע את עצמי שהוא יחולל בחיי ניסים ונפלאות. אפשר להסתדר בלי כולם. הבחירה של מוצרים צריכה להיות בהתאם ליעדים ולא על פי אופנה או על פי מידת תפוצתם בקרב הבריות.

ובשלב הזה, אין לי שימוש בטלפון סלולארי.

אולי בעתיד יהיה לי צורך. אינני פוסל אפשרות כזו.

 

לסיום, למי ש"חייב" מכשיר סלולארי, הייתי ממליץ על מכשיר של אחת משתי המתחרות הגדולות של פלאפון, ולא כי אני חושב שהן טובות בהרבה, אלא משום שהן עובדות בטכנולוגיית GSM עם כרטיס SIM שלא הופך אותך לשבוי של הרשת (ושוב, אתם מוזמנים לקרוא יותר כאן).

לעניות דעתי, מרבית הקוראים יוכלו להסתדר מצוין בלעדיו. אפילו הרופאים יסתדרו עם איתורית.

זה לא אומר בהכרח שצריך לוותר על טלפון סלולארי. הוא בהחלט עשוי להיות מועיל.

כל רצוני לומר שיש אפשרות אחרת.

וזו תשובתי האישית למשפט שאני שומע לא אחת, ש"נמאס להיות שבויים של חברות הסלולאר" ולכל מיני רעיונות שעלו ואף נעשו להחרמת החברות הסלולאריות ליום או לשעתיים.

אפשר פשוט לא להשתמש.

ושאיש הישר בעיניו יעשה.

נכתב על ידי ashmash , 13/4/2007 01:34   בקטגוריות מחיי היומיום, צרכנות, תקשורת  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Kim ב-19/5/2007 22:15




467,164
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)