לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2004

קצר ולא בטוח לעניין


 

חוף מבטחים?


על פי הכתבה הבאה, לא ממש הגענו אל חוף מבטחים, אלא לכל היותר הגענו אל חוף מזוהם, אשר קבלנים גונבים ממנו חולות, בונים בו בניה לא חוקית והעיריות מזרימות לים הסמוך לחופים שפכים.
אתמול נסעתי לים בשעות הערב, היה נחמד, אבל לחשוב שהחוף הולך וקטן ובעוד כמה שנים כבר לא יהיו לנו חופים בחיפה זה קצת עצוב, במיוחד בהתחשב בשאר האפקטים האקולוגיים שעוברים על עולמנו בעשורים האחרונים.

 


זה מצחיק או עצוב?


תעזרו לי להחליט. האירוע הזה, בו מצא את מותו אדם באירוע דריסה, לאחר שפגע בו טנדר, הנהג חיפש את הגופה, לא מצא וכאשר שב לביתו מצא את הגופה בארגז הטנדר, הוא מצחיק או עצוב?
מצד אחד זה עצוב, כי בן אדם מצא את מותו, אבל מצד שני יש בסיפור אלמנט קומי, המזכיר כמה סרטי אימה זולים...


אגב, האם זה נחשב תאונת פגע וברח עליה מקבלים עונש גדול יותר מתאונה רגילה, או בכלל, האם מדובר בניסיון להעלים ראיות מזירת הפשע?

 

 

אוכל לא כשר בכנסת


בשינוי באו בהצעה "מפתיעה". במקום שינסו לפתור בעיות כמו נישואים של פסולי חיתון, הם מתעסקים בדברים שברומו של עולם כשרות (או ליתר דיוק אי הכשרות) של המזון בכנסת. מעבר לעובדה שלפני כמה חודשים נשמעו תלונות על גובה התשלום שספק המזון של הכנסת נדרש לשלם, על מנת לזכות בכשרות (הוא אגב ספק יחיד, כי בכל זאת, בית הרבנות עוזרת ליצור מונופול על ידי מתן הכשר רק לזכיין האמור), לא נראה לי שבכנסת, כבית הנבחרים של העם היהודי צריך להגיש מזון לא כשר. ולו רק בגלל הסמליות שבדבר ועל שגם רבים מקרב הלא דתיים מגדירים עצמם כשומרי מסורת ומקפידים על כשרות. אבל זו רק דעתי.
יחד עם זאת, אולי בכנסת לא ראוי להגיש מזון לא כשר, אבל בסופרים בהחלט יש מקום לפתוח פינות כשרות כמו בחו"ל, או פינות לא כשרות.
נוצר מצב די מעצבן שמי שמעוניין במזון בלתי כשר, כלומר אחוז ניכר בציבור, צריך ללכת לרשתות שיווק מיוחדות, כמו טיב טעם, מעדני מזרע ומעדניות קטנות ואין הוא יכול להשיג למשל קוטלת חזיר בסופר.


אולי זה נראה טריוויאלי למי שגדל בישראל שבסופר המזון כשר, אבל בחו"ל, באזורים בהם יש קהילייה יהודית, בסופרים בד"כ יש פינה קטנה של מזון כשר וזה לא מפריע למי שצורך את המזון הזה, שבשאר הסופר מוכרים אוכל בלי הכשר.
כפי שציינתי, ראוי לשקול ליצור גם בארץ מצב דומה, בו מי שמעוניין מוצא מזון כשר בפינות מיוחדות ואם לא זה, אז לפחות שיהיו בסופרים פינות של מזון לא כשר.
באופן אישי, אין לי יותר מידי מה לקנות בפינה שכזו, של מזון לא כשר, כי בשר אני לא צורך וגם חלב כמעט ולא, אבל אם המזון שלא ייבדק על ידי משגיחי כשרות יהיה זול יותר, ודאי אודה על כך שהמזון לא כשר, כי אני באופן אישי, לא מאמין בבדיקת הכשרות, כי לדעתי מדובר בעניין כלכלי ותו לא, כפי שג'לטין שהופק מעצמות פרות הוכנס למעדני חלב של שטראוס, דוגמת מילקי בעבור כסף שקיבלה הרבנות בנהריה ואין לזה ערך בריאותי, כפי שהתגלה בפרשת רמדיה, שדווקא המזון הכשר, הוא לא הבריא (כי הכשרות לא מבטיחה את טיב המוצר, אלא רק גינוני דת מטופשים לדעתי).


 

ותמונות

 

 

הואיל ואני קצר בזמן כתיבה הפעם, הנה שתי תמונות של יעלים שצילמתי בעין גדי, ליד ים המלח ב-10 במאי, שערכתי באזור צפון ים המלח טיול (עוד פרטים כאן).



יעל בוגר



שני במבים (יחיד של במבי) קטנים

 

 

ועד כאן דברינו להפעם, יכלתי לכתוב עוד הרבה, אבל אף אחד לא משלם לי על זה, אז אני מרשה לעצמי לא להשקיע...

אלעד

נכתב על ידי ashmash , 16/6/2004 16:00   בקטגוריות אקטואליה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-17/6/2004 22:16




467,181
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)