כזכור לכולכם (אם לא אז הנה לינק), התחלתי לפני כשבוע מסע חיפושים באשר לשיחת הטלפון הזולה ביותר מסין, הונג קונג ויפן.
גילינו את החבילות שמציעות קווי זהב 012 וברק 013 (וכאמור, ההצעות מפורטות בדברים שנכתבו אז) והשארנו לבזק בינלאומי 014 הודעה והם הבטיחו שיחזרו תוך 72 שעות.
72 שעות עברו, עברו אפילו 150 שעות, אבל אף אחד מבזק בינלאומי לא חזר אליי....
אולי הם לא אוהבים אותי ולא רוצים שאהיה לקוח שלהם?
אבל "לא הביישן למד", לפיכך היום יזמתי שיחה נוספת עם מוקד החברה (1-800-014-014) ולאחר כחמש דקות ענתה לי נציגת שירות לקוחות, הפעם "אמיתית", כזו שעושה יותר מלרשום מספרי טלפונים של לקוחות, להבטיח לחזור אליהם וזורקת את הפתק שהיא כותבת עליו...
אז מה בזק מציעים?
המחיר לדקת שיחה מסין/יפן/הונג קונג לארץ, עבור מי שאינו לקוח 014 הוא 4.95 ₪ לדקת שיחה (בשתי החברות האחרות המחיר למי שאינו לקוח הוא 4.89 ₪ לדקה).
מי שמנוי, זוכה להנחה "משמעותית" - 4.83 שקלים עבור כל דקת שיחה מהמקומות הנ"ל לישראל. כנאמר - בזק בינלאומי יודעים כיצד לפנק את לקוחותיהם (בכל זאת, 12 אגורות מידי דקה לא הולכות ברגל)...
אבל האטרקציה האמיתית, לא זו הסרקסטית, היא האפשרות לבחור שני מספרים מועדפים שהחיוג אליהם הוא בעלות של 2.72 שקלים לבעלי כרטיס שאינם מנויים ו-2.66 שקלים ללקוחות הנאמנים שקו הטלפון בבית משויך לבזק בינלאומי בשיחות אל חוץ לארץ.
מבין כל כרטיסי החיוג, שני המספרים המועדפים בחיוג דרך בזק בינלאומי הם הזולים ביותר (שימו לב, מיד הסתייגות). 2.72 ₪ עבור מי שקו הטלפון בביתו לא משויך לבזק, זאת לעומת 3.91 שקלים לשלושה יעדים קבועים בחברת ברק 013 ו-4.89, כאשר כל דקה שלישית חינם היא בחינם בקווי זהב 012.
נוסף על כך, מוקדנית בזק הציעה לי שיחות ב-20 ₪ במתנה...
כאשר אמרתי לה שבחברת קווי זהב הציעו לי 12 דקות חינם, היא אמרה שהיא מציעה משהו יותר טוב - 20 ₪ במתנה.
אמרתי לה שחישוב זריז הראה לי שההטבה שבזק הציעה לי, תשמש אותי רק למעט יותר משבע דקות, כלומר חמש דקות פחות ממה שהציעו לי בקווי זהב.
אז היא אמרה שזה בכל אופן מה שהם מציעים (אז אמרתי למה לא, הרי למה לי לסרב לשבע דקות שיחה חינם ממזרח אסיה?)...
כרטיסי חיוג של רשות הדואר
כפי שציינתי בפוסט הקודם בנושא, קיימת אופציה נוספת להתקשר מחו"ל לארץ (למען האמת קיימות הרבה, אבל בחרתי להתמקד בכרטיסי החיוג הישראלים) והיא קניית כרטיסי חיוג ברשות הדואר, אשר התשלום עליהם מתבצע מראש ויש בעצם מספר יחידות קבוע, אשר משמש לשיחות ממדינות שונות. משך השיחה ליחידה נקבע על פי המדינה ממנה מחייגים והמדינה אליה מחייגים.
ובכן, לא אטריד אתכם בפרטים משמימים על שמות הכרטיסים, כי אני בעצמי לא טרחתי לרשום אותם או לזכור.
מה שכן, אספר לכם שעל מנת לעשות את החיים קשים באמת, החברות השונות מציעות כרטיסים שונים, במחירים שונים, כאשר לכל כרטיס מספר יחידות (יחידות מניה קראו לזה פעם).
נשמע קליל?
הצחקתם אותי!
החברות מציעות מספר שונה של יחידות מניה, כאשר לשם דוגמא, אלף יחידות בכרטיס של חברה פלונית, לא שווה לאלף יחידות של חברה אלמונית...
אם אתם רוצים להשוות, המשימה מרגיזה ויש צורך לבדוק טוב-טוב מה כל חברה מציעה, לתרגם את היחידות לדקות שיחה ולהשוות את הסכומים הנדרשים.
אני עשיתי זאת ולהלן התוצאות, לכרטיסי החיוג בעלי מספר היחידות הגבוה ביותר שכל חברה מציעה :
012 קווי זהב - כרטיס בן 1,000 יחידות מניה, מספיק ל-20 דקות ו-42 שניות ועלותו 89 שקלים חדשים.
013 ברק- כרטיס בן 950 יחידות מניה, מספיק ל-32 דקות ועלותו 85 שקלים חדשים.
014 בזק בינלאומי - כרטיס בן 1,100 יחידות, מספיק ל-21 דקות ו-42 שניות ועלותו 80 שקלים חדשים.
הבה נתרגם זאת למחיר של שקלים לדקת שיחה :
012 - דקת שיחה מהמזרח הרחוק לישראל עולה כ-4.3 ₪.
013 - דקת שיחה מהמזרח הרחוק לישראל עולה כ-2.65 ₪.
014 - דקת שיחה מהמזרח הרחוק לישראל עולה כ-3.68 ₪.
תזכורת למחירים הזולים ביותר שמצאנו בכרטיס חיוג, בו אמנם אנו לא מתחייבים לחברת התקשורת הבינלאומית, אבל באמת אנו מראים רצינות במתן כרטיס האשראי שלנו לחברה :
012 - 3.26 שקלים לדקת שיחה (כאשר דיברנו בדיוק שלוש דקות או כפולה של מספר הדקות הזה [וגם זה ללקוחות 012 בלבד], אחרת המחיר הוא 4.89 ₪ לכל דקה).
013 - 3.91 שקלים לדקת שיחה (לשלושה מספרים בלבד, אחרת המחיר 4.89 ₪ לכל דקה).
014 - 2.72 שקלים לדקת שיחה (לשני מספרים קבועים בלבד, אחרת המחיר 4.95 ₪ לכל דקה).
כפי שניתן לראות בבירור, המחיר בקניית כרטיסי חיוג (גדולים) בדואר, עדיף על שימוש בכרטיס חיוג של אחת החברות.
וכאמור כרטיסי החיוג עדיפים על טלפון סלולארי, כפי שציינתי בפעם הקודמת שעסקתי בנושא.
אז במה אני אבחר?
כפי שניתן לראות, הכי משתלם ללקוח הפשוט שטס למזרח הרחוק ורוצה לשמור על קשר עם הבית, לקנות כרטיס חיוג שהתשלום עליו נעשה מראש, בבית הדואר הסמוך לביתו.
בכל מקרה, אח שלי מצא משהו במחיר של 2.5 ₪ (בערך כמובן, הרי מחשבים את הדברים הללו עם עשר ספרות אחרי הנקודה הנבלות, במקום לעגל), עם כרטיס חיוג ותיק, של לקוחות ותיקים של קווי זהב. אז נראה לי שאשתמש בזה. לפחות אחרי שאנצל את כל דקות השיחה בחינם שהבטיחו לי...
ונקודה קטנה למחשבה, אם הם יכולים להרשות לעצמם כל כך הרבה דקות שיחה במתנה, גראטיס (GRATIS), חינם אין כסף, מדוע הם פשוט לא יכולים להוריד את המחיר ולתת פשוטו כמשמעו מחיר זול?
אה, עניתי על זה, כדי לעשות לנו את החיים קשים יותר!
ביטוחים (ביטוחי נסיעות כמובן)
ואם עניין כרטיסי החיוג מעצבן ודורש סקר שוק מקיף, הרי שיש דברים שלא עושים בהם הנחות - הבריאות...
כידוע חברות כרטיסי האשראי מציעות ללקוחותיהם, כחלק מהשירות, פוליסת ביטוח לחו"ל.
לא סקרתי מה מציעה כל חברת אשראי, אבל אני יכול לכתוב כאן כי חברת לאומי קארד, מציעה לכל לקוחותיה 55 ימי ביטוח חינם אין כסף, דרך חברת "עמית סוכנות ביטוח (ע"ר)" של "הפניקס".
לתשומת לבכם, שועלי התקציב בחברת לאומי קארד, יודעים כיצד למקסם את גרף הרווחים שלהם וכך, עד זמן לא רב, כל מחזיק כרטיס אשראי בינלאומי של החברה היה מבוטח אוטומטית וכיום יש צורך לחייג *6000 או 03-9430530, לחברת הביטוח עצמה, על מנת להפעיל את הביטוח.
כאשר שאלתי את המוקדנית בזמן שהפעלתי את הביטוח, מדוע עליי לעשות כן, היא אמרה שכך הם מייעלים את השירות ללקוח. הסיבה היא למעשה הפוכה - לחסוך לחברת האשראי כסף, כי הרי התשלום הגלובלי על ביטוחים לחו"ל עשוי להצטבר לסכום עצום וכך לקוחות רבים כלל לא מפעילים את הביטוח והחיסכון לחברת האשראי בלבד...
אני לא מקנא בלקוח של לאומי קארד שבמקרה לא שם לב לפרסומים, לא אשרר את רצונו להיות מבוטח (ובינינו, אם זה חינם, מדוע שמישהו יגיד לא? האשרור הזה כה מיותר מבחינת הלקוח) דרך כרטיס האשראי, טס לחו"ל, סמך על הביטוח החינמי שהוא מקבל מהכרטיס, נפצע וגילה שהוא לא מבוטח...
והרי יש מספיק לקוחות לאומי, לא כולם שמים לב לדקויות ומרפי הרי אוהב לבקר אותם...
אוף, אם הייתי טס לזמן קצר, אבל אני טס למעל 55 ימים, מה שהופך את עניין הביטוח הפשוט לעסק מורכב...
הרי הביטוח של לאומי מספיק לי ל-55 ימים. מה לגבי המשך הטיול שלי?
אז קיימות מספר אופציות וכרגע אני בהליכי בירורים שודאי יימשכו אל תוך השבוע הקרוב.
בינתיים, התקשרתי לחברת הביטוח שעובדת עם לאומי וביררתי את המחיר עבור כל יום מעבר ליום ה-55 בטיול שלי...
2.10 דולר. או בתרגום למטבע הנהוג בישראל, קרוב לעשרה שקלים עבור כל יום מעבר לימים שחברת האשראי משלמת....
אז התקשרתי לקופת החולים שלי, "מכבי שירותי בריאות" ושאלתי "כמה יעלה לי?" (אופס, זה מהפרסומת של ביטוח ישיר, אולי באמת כדאי שאתקשר אליהם בתחילת שבוע הבא)...
חמישה שקלים ועשרים אגורות בלבד לכל יום נסיעה (בערך חצי מאשר המחיר שהציעו במסגרת הפוליסה של כרטיס האשראי) ובמידה ומסיבה מסוימת הייתי בוחר שלא לבטח את המטען, המחיר היה צונח לכדי 4.20 ₪, עבור כל יום בנסיעה.
(בהנחה שלא אמצא מחיר זול יותר, אם כי לא מדובר בתרחיש קיצוני) הדבר הכי הגיוני אפוא לעשות הוא לנצל את 55 ימי החסד של הביטוח מטעם חברת האשראי ואת שאר הימים לעשות דרך מכבי!
האמנם?!
הלוואי והחיים היו פשוטים, הו, הלוואי, כי הם לא!
אם אני מעוניין להיות מבוטח דרך הביטוח שקופת חולים מכבי מעניקה לחבריה, עלי להתחיל את הביטוח מיומו הראשון של המסע, כי מבוטח של מכבי, חייב לשהות בארץ ביום החלת הביטוח...
בעיה, כי ביום בו הביטוח של מכבי יהיה זול בחמישה שקלים מאשר זה של לאומי ולא יקר בחמישה שקלים מזה של לאומי, אני אהיה עמוק ב-Mainland china (אלא אם אנצל את הביטוח ואזכה להטסה לצורך טיפול רפואי על חשבון חברת הביטוח, חס וחלילה כמובן).
אם כך, במידה ואהיה מעוניין להיות מבוטח דרך מכבי, אאלץ להשליך לפח חמישים וחמישה ימי ביטוח חינם שקיבלתי בשל היותי מחזיק כרטיס אשראי.
תחשיב קצר העלה שבתקופת השהות שלי, כ-75 ימים, ביטוח במחיר הזול לאורך כל התקופה, יהיה יקר מתשלום עבור כ-20 ימי ביטוח במחיר השערורייתי לדעתי שדורשים ב"הפניקס".
הסיבה היחידה שהמחיר כה גבוה ולא תחרותי, היא מפני שהם יודעים שרבים המבוטחים אצלם פשוט יסכימו לשלם כל מחיר בעבור המשך הביטוח עם אותה חברה, אפילו בלי להתעניין באלטרנטיבות אחרות שאולי זולות יותר (אם הייתי טס למשל לתקופה של ארבעה חודשים או חצי שנה, לא הייתי מהסס ולא מבטח עצמי דרך הביטוח של לאומי קארד).
כמו כן, הרי כפי שנוכחתי לגלות במכבי וכפי שאמר לי הנציג של חברת הביטוח "הפניקס", חברות אחרות מבטחות את היוצאים מגבולות ארצנו למשך כל תקופת הנסיעה ולא לחלקים מתקופת הנסיעה, כך שגם אם אני לקוח "מבריק" ועליתי על זה שחברת הביטוח "החינמית" גובה כסף רב מידי עבור הביטוח ללא כל הצדקה, במקרים רבים (בהם המקרה שלי) אגלה שהמחיר הזול יותר עבור התקופה המלאה יתגלה כיקר יותר לעומת המחיר היקר למשך תקופה קצרה.
אני כולי תקווה שבסופו של דבר אמצא את הדרך הזולה ביותר לבטח עצמי במחיר הזול ביותר שאני יכול.
אני עוד אבדוק ובמידה ויהיה משהו משמעותי, אדווח כאן.
תוספת מאוחרת : המשך סקרי שוק הביטוח כאן.
על תרמילים בכמה מילים
וכאן יכולתי להמשיך לכתוב על תרמילים שתרמילאי חסר תרמיל צריך לקנות וכמובן עולים ממון רב בארצנו הקטנטונת (דיווחים ממקור ראשון בבריטניה מדווחים שבממלכה המאוחדת, המחירים אף גבוהים יותר), ללא כל הצדקה, בהתחשב בעובדה שהם מיוצרים במזרח הרחוק, בעלות מאוד נמוכה.
לא ארחיב יותר מידי, רק אומר שאת התרמיל שאקח לטיול (ככל הנראה, מפני שטרם הגעתי להחלטה סופית), לקחתי מחברה של אחותי שקנתה אותו בעלות של כ-100 שקלים בתאילנד, בירח הדבש שלה לפני כשנה.
אמנם מדובר בתיק חיקוי של חברת LOWE ALPINE הידועה בתרמיליה, אבל העלות, כעשירית מבארץ, כאשר האיכות ברוב המקרים לא נופלת מזו של התיק המקורי, מפני שבמקרים רבים אותם פועלים מייצרים את אותם תיקים באותם מפעלים עצמם ורק מפלחים מהמפעל כמה תיקים כדי לעשות כסף מהצד, או כפי שעשו (ואולי עדיין עושים, אני שמעתי על כך בחדשות לפני מספר שנים) בישראל יצרני דיסקים, כאשר הטביעו תקליטורים מקוריים עבור חברות המוזיקה בשעות היום ובמהלך הלילה ייצרו את אותם דיסקים ושיווקו אותם לסוחרים פיראטים, כך אותם מפעלים עומדים במכסה מסוימת של תיקים ואת העודפים הם מוכרים בלי שהחברה שאחראית למותג גורפת את הרווחים.
אויש, חוויות הטיול הן דבר אחד, אבל ההכנה לטיול היא חוויה בלתי נשכחת לכשעצמה!
תיהנו בחיים.
אלעד