לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2004

על גדרות וסטטיסטיקה (וכמובן, עוד)


 

מבוקש - חייזר (וברצינות, שמרו על עצמכן!)


בחיפה אירעו לאחרונה שלושה מקרי אונס מזעזעים. מדובר, כך על פי השערת המשטרה, באנס אחד שפועל באופן סדרתי. הוא פעל בשלושה מקומות שונים ברחבי העיר, מרכז הכרמל, הדר הכרמל ושכונת נוה שאנן (ממנה נכתבות שורות אלו ממש).


כולי תקווה שהמנוול הזה ייתפס (ואז מערכת הצדק הישראלית תשלח אותו לחודשיים עבודות שירות, אבל זה כבר עניין אחר) במהרה, גם מפני שרבים מיקירי (או במקרה זה יקירותיי) מסתובבים בחיפה, גם בשעות הקטנות של הלילה, גם בגפם ומפחיד אותי לחשוב שיקרה משהו למישהו מהם וגם כאמור שהוא ישלם על מעשיו הנפשעים.


מה שכן, מהקלסתרון שהמשטרה שיחררה של האנס, האם לא עושה רושם שמדובר בחייזר?

 

קלסתרון החשוד, כפי שפורסם על ידי המשטרה

 

 

יושב על הגדר


יש דברים שאני לא יכול לנסח טוב יותר ולכן פשוט חובה להביא כאן קישור לכתבתו של עידן לנדו, על התגובות שנשמעו בישראל על בית הדין הבינלאומי בהאג שדן בעניין גדר ההפרדה בין ישראל לגדה המערבית.


בכל מקרה, דעתי האישית בעניין הגדר היא שבניית הגדר היא צעד לא חכם במיוחד. למנוע את כל הפיגועים הרי היא לא תמנע, לכל היותר היא תשמש כעוד מכשול בפני אלו שרוצים לפגע ובמחיר המושקע בגדר אפשר היה לשפר את תשתית הכבישים ולחסוך בחיי אדם רבים יותר, מה גם שהגדר לא מנטרלת את הרצון של המחבלים לפגע בישראל (בניגוד לדברים שחזר ואמר שאול מופז, שר הביטחון, בתשדירי תעמולת הבחירות של הליכוד) ובכלל, סופן של חומות הוא לכל היותר ליפול באירוע גרנדיוזי, כפי שנפלה חומת ברלין או לא לעזור, כפי שהחומה הסינית לא מנעה את הפלישות אל סין מצפון.


אז אנחנו סתם שופכים כספים לחינם ובתמורה קונים לנו בהם את שנאת העולם...
אולם על אף הדברים שרשמתי, הרשות הפלסטינאית נוהגת כמדינה ריבונית בתחומים רבים (אמנם באופן רשמי היא מוגדרת אוטונומיה תחת שלטון ישראל, מה שמחייב את ישראל לדאוג לתושבי הרשות) ובשמחה הייתה מכריזה על עצמה כמדינה (הגיע באמת זמן, לא?) וככזו בבוא העת, לישראל יש את הזכות שלא לרצות לקיים קשרי מסחר עם הרשות, למנוע מעבר של תושבי הרשות לישראל ובעצם לנתק כל קשר בין שתי המדינות הצמודות.
כאמור זה אפשרי, אבל לדעתי זה צעד נטול כל הגיון, משום שהרווח ממעבר חופשי בין הרשות לישראל, במצב של שלום (שהרי יהיה, ביום מן הימים) הוא לשני הצדדים וקריסת הרשות הפלסטינית מבחינה כלכלית ופוליטית, אופציה שנראית סבירה בחנק שישראל יוצרת על הרשות, רחוקה מלהיות אינטרס של ישראל שתושפע מקריסה כזו לרעה.


אז לסיכום ולצורך פשטות, בניית הגדר היא אמנם צעד אווילי המבזבז כספים רבים שניתן היה להשקיע באופן חכם ויעילותם הייתה גבוה לאין שיעור, אבל אין בה משהו בלתי חוקי בעליל (באופן עקרוני, אני לא נכנס לדקויות של היכן היא ממוקמת ואת מי היא מפרידה ממי).


 

אמונה דתית בלי כל פרופורציה


כאשר בוחנים את הנתונים שהציג סגן הרמטכ"ל הפורש, האלוף גבי אשכנזי, על כך שקרוב ל-30% מהבנות בשנתון 2002 (הנתון מתיחס לבנות היהודיות בלבד) בחרו שלא להתגייס בשל אמונה דתית, קשה שלא לתהות האם מדובר במדינה דתית פנאטית דוגמת איראן, או ישראל החילונית ברובה שאני מכיר?
או שאולי מדובר בבלוף ולא כל שלוש מתוך עשר בנות יהודיות לא יכולה לשרת בשל אמונתן הדתית החזקה?


בשירותי הצבאי, נתקלתי רק בסביבתי הקרובה (כמה מאות אנשים, לא יותר) בכחמש בנות דתיות שכן שירתו בצבא וכמובן נתקלתי בעוד רבות אחרות שלא במעגל הקרוב.
על פי מה שהבנתי מבחורה מבית דתי שבחרה שכן לשרת, שעל פי הדת, בחורה עד שהיא מתחנת, היא בחזקת אביה ומשפחתה ולכן השירות הצבאי, מפריד אותה בעצם מחיק המשפחה, בניגוד לאמונה. כמובן שזה על קצה המזלג והסיבות מורכבות יותר, אבל העובדות מדברות בעד עצמן והעובדה הפשוטה היא שיש בנות שבוחרות לשרת, על אף היותן דתיות ועובדה נוספת היא שבנות רבות בוחרות להתחמק משירות צבאי ממניעים דתיים לכאורה, כאשר המרחק בינן לבין היהדות רב (באופן אישי, אני מכיר מישהי שלא מכירה למשל מה הם שלושת הרגלים ובעצם לא הצליחה להשיב לי על שום שאלה בנושאי יהדות שהיא נשאלה, דבר שלא מנע מהרבנות להעניק לה אישור שהיא דתייה [לאחר שהיא הצהירה בפניהם שהיא שומרת שבת {לא נבדק והיא לא שומרת}, שומרת כשרות {לא נבדק והיא לא שומרת} ושמסיבות דתיות היא לא יכולה לשרת {לכו תתווכחו עם זה}], מפני שכך הם זוכים למצווה, בכך שהם "שמרו" על עוד בת ישראל חסודה, היא קיבלה פטור משירות ביטחון והלכה לעשות שנת שירות לאומי מהנה, רק כדי לזכות בהטבות לחיילים משוחררים וכדי שלא יסתכלו עליה כמשתמטת בעוד מספר שנים).


אז כפי שאפשר להבין מהדוגמאות שניתנו לכאן ולכאן, הסתמכות על הצהרות על אמונה בלבד, הן כנראה לא דבר שטוב להסתמך עליו, כי זה יוצר מצב של חוסר הגינות (לא שאפשר לכנות מצב בו אזרחיות, שוות זכויות, אך לא שוות חובות הוא מצב הוגן).
אני דווקא מקבל את ההצעה שהועלתה על ידי חברי הכנסת יתום את יתום ונפלה, לפיה כל מי שלא יימצא מתאים לשירות ביטחון, מסיבותיו שלו, ישרת במסגרת שירות אזרחי, אשר אורכו לכל הפחות כאורך השירות הצבאי וכמובן צריך למצוא מקבילה אזרחית לשירות המילואים, אליה גם יוכלו להישאב כל אותם 98% (אם נכון הטיעון שרק כשני אחוזים נושאים בנטל המילואים) שכיום לא מבצעים שירות מילואים מכל מיני סיבות.


לחילופין, אפשר פשוט לבטל את חובת השירות לכולם, מה שיגרום להתייעלות במערכת הביטחון ולכך שאלו שיבחרו לשרת, יעשו זו ממניעים אידיאולוגים אמיתיים (ולא כפייה שבמקרים כה רבים פשוט מייצרת חיילים שגיוסם מוציא את הצבא כששכרו בהפסדו) או לחילופין כי הם יתוגמלו כראוי.


וכמובן, גם אחוז הגברים שלא מתגייסים, כ-38% מכלל השנתון, לא מעודד מהסיבה הפשוטה שעל פי החוק, כל אזרח שהגיע לגיל המתאים חייב בגיוס (אלא אם פטר אותו שר הביטחון), מה שאומר שהחוק הוא רק על הנייר ורק כשישים אחוזים פועלים על פיו.

 

 

תאונות דרכים


אתמול בעודי במכונית, האזנתי לגלגל"ץ (מה לעשות, נמאס לי לשמוע את WAITING FOR THE SUN של ה-DOORS שהיה לי בדיסק) וכרגיל, אותן פרסומות "מאיימות" ש"ממש עוזרות" למנוע תאונות דרכים...
הפעם, הקריין עם הקול מרגיז שגורם לך לרצות ללחוץ על הגז, לדפוק את המכונית באוטו לפניך (או סתם בקיר בטון) רק על מנת שהרדיו ייהרס והקריין ישתוק, דיבר על הקיץ והאפקט המרדים של החום.
לטענת תשדיר הפרסומת (עלק בגלגלץ אין פרסומות, כל שלושה שירים פרסומות ועוד מהסוג הגרוע ביותר) בשל העייפות וחוסר הערנות שהחום משרה עלינו, יש לשמור יותר מרחק...


מוזר, זה לא מה שהתשדירים בחורף, כשהכביש רטוב, מסבירים לנו?
אז אולי פשוט שווה לעשות רק תשדירים של "שמירת מרחק" באופן כללי ולא באופן פרטני לכל עונה?
אה, כן, יש להם. אבל זה מרגיז, אני שומר מרחק ומי שלא רוצה לשמור, בוודאי לא ישמור מרחק רק כי איזה תשדיר מסויים בתחנת רדיו מסויימת מורה לו כך.
בכלל, ההרגשה שלי (לא מבוסס על עובדות, אלא רק על מדגם בלתי מייצג של מכוניות שאינן שומרות מרחק שראיתי) היא שמרבית הנהגים שלא שומרים מרחק, כלל לא מאזינים לגלגלץ, אלא שומעים מוזיקה מזרחית בעוצמה גבוה.

 

טוב, זהו להפעם.
בודהא (גרסה מזרח אסיאתית ל"אלוהים"), מחר אני טס לסין!
איזה עושר עילאי
אלעד

נכתב על ידי ashmash , 13/7/2004 18:24   בקטגוריות ערב רב  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-14/7/2004 13:51




467,174
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)