לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בסוף יהיה טוב כי בסוף כולם מתים


It doesn't make a damned bit of difference who wins the war to someone who's dead - Catch 22, Joseph Heller
כינוי:  ashmash

בן: 42

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2003

החמולה


כפי שודאי ידוע לכל מי שקרא כמה פוסטים שלי לאחרונה, כי אמא שלי משפצת את הדירה של סבא וסבתא ז"ל וכרגיל היא בחרה במשפצים החאפרים ביותר.
אז אחרי שג'ורג' הצבעי פוטר בפעם השנייה, הפעם לצמיתות (לאחר שאחרי שבפעם הראשונה הוא עבר לעבוד אצל חברה של אמא שלי, פוטר וחזר אחרי שהוא הבטיח לסיים את העבודה, הוא שוב לא עמד בזמנים ולכן הוא הגיע לבית שהמנעול בו הוחלף), הגיעו היום שני צבעים משפרעם.

אז פגשנו בהם היום, כדי שיתנו הצעת מחיר, הגיעו שני אחים, אחד פוזל עם משקפיים עבות ושתי שיניים בלבד בכל הפה (עם הרבה רווח בין שתיהן) והשני, ובכן, בו היה קשה למצוא פגמים כה בולטים, אבל גם אותו לא הייתי לוקח לקמפיין המכירות החדש שלי.
אחד הדברים ששמתי את לבי אליהם די בתחילת המפגש איתם, היה החשיבות של החמולה בחברה הערבית (לפחות בחלקה).
כל משפט שלישי של אחד מהם הסתיים ב"אח שלי" (ואין הכוונה לביטוי השגור בפי החיילים הציוניים, אלא למשמעות המקורית של המילה). במידה והמשפט לא הסתיים ב"אח שלי" הוא הסתיים בדוד שלי, ההורים שלי ובני משפחה קרובים ורחוקים כיד הדימיון הטובה.

אז אחרי שהבנו שהיה לנו עסק עם משפחה גדולה ומאוחדת ולא עם חאפר יחיד שעובד כמה שעות ונעלם ליומיים, עברנו לשלב הבא - הצעת המחיר.
אחרי התמקחויות מספר ואחרי שבאותו מחיר שהם רצו עבור העבודה הם גם הסכימו להביא את החומרים סגרנו איתם עיסקה.
מעט לפני שהעיסקה נסגרה, ציין הבחור עם שתי השיניים (שמשום שאיני יודע את שמו, אכנה אותו מעתה והלאה בשם הוגו, משום שהוא מזכיר את את הטרול החביב עם המשפטים המדליקים מערוץ הילדים), שהדירה מאוד מבולגנת.
הוא אף השתמש במטאפורה : "גן חיות נראה יותר מסודר מהדירה אחרי שהצבעי הקודם עבד בה".
לא רציתי להרוס את עולם הדימויים של הבחור, כי גני החיות שהייתי בהם, היו מאוד מסודרים ומאורגנים...
אני מניח שהוא חשב על דברים אחרים, אבל אני חייב לציין, שאחרי שרואים את הדברים במציאות באפריקה, מבינים שהטבע מאוד מסודר ומי שעושה את הבלגן הם האנשים.

ונתקדם שוב בזמן, אחרי שאמא שלי החליטה להעסיק את משפחת הצבעים (שהסתבר שהם גם צובעים איזה בניין של מכבי חיפה - הידד, מצאו לעצמם למי לספר את זה - אדם שלא מסוגל לנקוב ולו בשם של שחקן אחד מההרכב של הקבוצה).
אז אחרי שאמא שלי הפכה למעסיקה החדשה של החבר'ה ואחרי שהוגו הספיק להבין שאמא שלי עובדת בחברת חשמל, הוגו ביקש מאמא שלי בקשה שבהתחלה נשמעה תמימה, אבל תוך כמה שניות התברר עד כמה משעשעת היא הייתה:

הוגו, כאשר הוא שמע שאמא שלי עובדת בחברת חשמל, שאל אם היא יכולה לדאוג לזה שחברת חשמל תחבר את הדירה שלו לחשמל.
ישר אני ציינתי שאת הטופס הרלבנטי, צריך לקבל מהעירייה או הרשות המקומית (במקרה שלו שפרעם שזו עיר) ואז חברת החשמל הם אלו שבאים לחבר את הבית בלי בעיות.
אז הוא אמר שהעירייה בשפרעם עושים בעיות, כי הוא בנה את הבית בלי רישיון...

ובכן, קצת היה קשה לי להסביר לו, שמדינת ישראל מנסה להלחם בבניה לא חוקית, במיוחד במגזר הערבי ושקיים יותר סיכוי שאני אזכה מחר בלוטו (ואני לא מתכוון למלא, כל שהסיכוי אפסי) מאשר שיחברו את הבית שלו בצורה חוקית לחשמל.
הוא הסביר שהוא גר שם כבר 10 שנים ושזו תוספת בניה לא חוקית שהוא בנה מעל בית הוריו (חמולה כבר אמרתי?!).
הצעתי לו שבינתיים יחבר חשמל מהדירה שלהם, הוא ציין שזה מה שהוא עושה.

כפי שכתוב למעלה "לפעמים המציאות עולה על כל דימיון" והמקרה הזה שוב הוכיח זאת...
אני לא אתפלא אגב, אם אמא שלי תבקש שיחברו אותו ובסוף יחברו אותו...
כפי שנאמר על ידי פרולו (Frollo) בסרט הנפלא של דיסני - הגיבן מנוטר דאם : "our Lord works in mysterious ways"...
ובנימה אלוהית זו, אסיים פוסט זה.
אלעד
נכתב על ידי ashmash , 9/6/2003 22:37  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-10/6/2003 06:48




467,204
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לashmash אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ashmash ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)